וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גם ילדים חייבים ללבוש מסכה, הנה מה שחשוב שתדעו על זה

הנחיות משרד הבריאות מחייבות חבישת מסכה בכל יציאה מהבית החל מגיל 6. הנה שישה דברים שכדאי לדעת לפני שאתם שמים לילדים שלכם מסכה על הפנים

צילום: משרד הבריאות, עריכה: שאול אדם

בסרטון: משרד הבריאות מציג כיצד להכין מסכה ממטפחת

החל מהשבוע חלה חובה ללבוש מסכות המכסות את הפה והאף בכל יציאה מהבית - כך על פי ההנחיות המעודכנות של משרד הבריאות. החובה חלה על כלל האזרחים, החל מגיל 6. משמעות הדבר היא שאם יש לכם ילדים בני 6 או יותר, גם הם חייבים ללבוש מסכה בכל יציאה שלהם. זה כולל גם את היציאות להתאווררות במסגרת ה-100 מטר מהבית שלכם.

תחשבו כמה משונה ולפעמים גם מאוד לא נוח הרגשתם אתם בפעמים הראשונות שנאלצתם לצאת עם מסכה, ותארו לעצמכם עד כמה העניין הזה יכול להיות מאתגר עם ילדים בני שש, שבע או שמונה, שבשל גילם הצעיר גם יתקשו אולי להבין עד הסוף את הסיבות והמשמעויות של חבישת המסכה. הנה כמה דברים וטיפים שכדאי לדעת לפני שאתם מלבישים לילדים שלכם מסכה:

1. למה הם בכלל צריכים מסכה?
על פי הנתונים שנאספים ברחבי העולם, ילדים הם לא קבוצת סיכון למחלה שנגרמת מהידבקות בנגיף הקורונה. אחוזי התחלואה בקרב ילדים הם נמוכים מאוד וגם אלה שחולים לרוב עוברים את המחלה עם תסמינים קלים וללא סיבוכים. אולם, יש הצטברות משמעותית של ראיות לכך שילדים יכולים להיות נשאים שקטים של המחלה, ומשום שהרגלי ההיגיינה של ילדים מטבעם גרועים יותר מאשר של מבוגרים וקשה יותר לגרום להם לשמור עליהם באדיקות, הם גם יכולים להפיץ אותה ולהדביק אחרים בנגיף. חבישת מסכה נועדה בעיקר להגנה על אחרים מפני הפצת הנגיף ברסס טיפתי שנפלט בדיבור, בשיעול ובעיטוש.

עוד בוואלה!

ארגון הבריאות העולמי: מסכות לא מגנות על אנשים בריאים

לכתבה המלאה
בני זוג עוטים מסכה לצורך התגוננות מנגיף הקורונה בבני ברק 12 באפריל 2020. ראובן קסטרו
החובה חלה רק מגיל 6 ומעלה. משפחה ברחוב בבני ברק/ראובן קסטרו

2. מסכות ממש לא מיועדות לתינוקות
כאמור, חובת חבישת המסכה חלה רק החל מגיל 6, ויש לזה סיבה. חבישת מסכות לתינוקות ופעוטות (עד גיל שנתיים) יכולה להיות ממש מסוכנת. דרכי הנשימה של תינוקות הן קטנות וצרות, ונשימה דרך מסכה יכולה להיות מאוד קשה עבורם ועלולה אף להגדיל את הסיכון לחנק. בנוסף, הסיכוי שילדים בגיל הרך (עד גיל 6) יסכימו להיות עם מסכה על הפנים מבלי להסיר אותה או לגעת בה ובפנים שלהם אינספור פעמים הוא ממש מזערי עד בלתי קיים. גם ילדים בעלי צרכים מיוחדים אינם חייבים במסכה (בכל גיל).

3. איזה סוג של מסכות הכי מתאים לילדים?
מסכות לילדים לא צריכות להיות שונות מהמסכות שאתם רוכשים או מכינים לעצמכם. הבחירה המתאימה ביותר היא ככל הנראה מסכות מבד כותנה, שיהיו נעימות יותר לילדים ממסכות מחומרים אחרים. מבחינת גודל, במיוחד אם הילדים שלכם בצד הצעיר יותר של סקאלת הגילאים החייבים במסכה, כדאי לרכוש או להכין מסכה שמותאמת למימדי הפנים שלהם ולא תפריע להם לראות או תיפול בגלל שהיא גדולה מדי. אם אתם מכינים מסכות בבית (יש שלל סרטונים שמדגימים כיצד לעשות זאת גם בלי לתפור), ציפית ישנה או טי שירט יכולות להתאים מבחינת סוג הבד, ואפשר גם להשתמש בבנדנה או מטפחת (כמו בסרטון שמופיע בתחילת הכתבה הזאת). בחירה בבדים צבעוניים או עם דמויות אהובות יכולה לעזור לגרום להם להתיידד עם הקונספט של לבישת המסכה.

ילדה עוטה מסכה בחג הפסחא בקליפורניה, ארצות הברית, 12 באפריל 2020. רויטרס
מסכות מבד כותנה הן כנראה הבחירה המתאימה ביותר לילדים. ילדה במסכה בחג הפסחא בקליפורניה/רויטרס

4. תתאמנו על חבישת מסכה בבית קודם
חבישת מסכה היא לא דבר טבעי, זה מסורבל, לא נוח ולוקח זמן להתרגל לזה. לכן, כדאי שתתרגלו את העניין הזה בבית עם הילדים לפני שאתם יוצאים החוצה. תנו להם ללבוש את המסכה לבד, הראו להם כיצד לעשות זאת והסבירו להם שחשוב לשטוף את הידיים לפני ששמים אותה ושיש להקפיד שהיא תכסה גם את האף וגם את הפה. הדגישו שיש להמנע ממגע של הידיים בפנים או במסכה. לאחר מכן, תנו להם לעשות את מה שהם רגילים לעשות בבית, רק עם מסכה. תהיו מאוד ספציפיים בהנחיות שאתם נותנים להם ובדקו שהם הבינו אותן ("איך לובשים את המסכה?" "מה חשוב לזכור לפני ואחרי ששמים אותה על הפנים?" וכן הלאה.

5. הסבירו להם בפשטות ובכנות מדוע כולם צריכים ללבוש מסכות
לא מן הנמנע שכל סיפור המסכות הזה יבלבל קצת את הילדים שלכם ואולי אפילו יפחיד אותם. בואו נודה על האמת - סביר שגם אתכם כל העניין הזה קצת מקריפ, אז בטח שאותם. לכן, חשוב שתכינו אותם בצורה כנה וניטרלית לעניין הזה. אתם יכולים לומר להם משהו כמו: "בתקופה הקרובה אתם תראו שרוב האנשים מסתובבים עם מסכות על הפנים, והסיבה לכך היא..." התאימו את המשך ההסבר לגילם ולרמת ההבנה והעניין שלהם בנושא. אם הילדים שלכם מפגינים חרדה או מתח בתגובה למסכות או להסברים, חשוב שלא תבטלו את תחושותיהם, אבל השתדלו לשדר רוגע וביטחון בעצמכם.

ילד עם מסכה, בבידוד או סגר בבית, מביט מהחלון. ShutterStock
תתאמנו על זה בבית קודם. ילד חובש מסכה בבית/ShutterStock

6. מסכות הן לא תחליף לשמירה על כללי ההיגיינה האחרים
שטיפת ידיים מרובה במים וסבון ושמירה על ריחוק חברתי הם עדיין האמצעי היעיל ביותר למניעת התפשטות נגיף הקורונה ומסכות אינן מהוות תחליף לאמצעים אלה. גם עם המסכה חשוב מאוד להזכיר לילדים שלכם לשטוף או לחטא ידיים בתדירות גבוהה וחשוב גם להראות להם כיצד להסיר את המסכה (בעזרת הרצועות בלבד, מבלי לגעת בבד המכסה את הפנים) ולהזכיר להם לשטוף ידיים מיד לאחר מכן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully