וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כמו פעם: 5 דרכים בהן ילדים יכולים לפרוק אנרגיות בבית

ד"ר אילנה רכס

3.4.2020 / 8:00

אנחנו יודעים, לא לכולם יש מדשאה מאובזרת בחצר האחורית, אבל זה לא אומר שאתם צריכים להשתמש בהסגר כתירוץ לתת לילדים לבהות כל היום במסכים. הנה פעילויות ספורטיביות שילדים יכולים לעשות בבית

צילום: משרד הבריאות, עריכה: שאול אדם

בסרטון: ההנחיות החדשות ללבישת מסכות

בתקופה שבה כל הילדים נמצאים בבית עם ההורים שלהם, חייבים למצוא דרך להוציא אנרגיות בין ארבע קירות. אז בנינו רשימה של פעילויות שניתן לעשות עם הילדים על בסיס יומי. מדובר בפעילויות משחק ספורטיביות מהנות, שמצד אחד יעבירו להם את הזמן בצורה נעימה, ומצד שני יש בהן את כל התועלות של פעילות ספורטיבית.

הראי

כמו בכל פעילות גופנית, צריך להתחמם לפני שמעלים הילוך. "הראי" הוא משחק נהדר שיכין את הילדים להניע את גופם, את ליבם לפעום חזק, ואת כולם למשחק פעיל. כדי לשחק, כל ילד ימצא בן זוג. בחרו זוג אחד שיתחיל לבצע תנועות שונות. הם יכולים לבעוט, להניע את הזרועות, להסתובב סביב עצמם, או לבצע תנועות אחרות. בן הזוג מנסה לחקות את תנועות בן הזוג שלו - "ראי". הקצו לכך זמן מסוים. כשזה תם, בני בזוג יכולים להחליף תפקידים. זוהי פעילות חימום ללב לקראת התרגילים או המשחקים המתוכננים להמשך.

טור אישי

למה קשה לנו להיות סגורים בבית עם הילדים?

לכתבה המלאה
ילד עם מסכה, בבידוד או סגר בבית, מביט מהחלון. ShutterStock
הם חייבים לזיז את גופם. ילד בבידוד/ShutterStock

זנבות החמור

ריצה, דיווש לאחור וקפיצה בחבל הן דרכים לחימום לקראת משחק ותרגילים מאמצים. המשחק "זנבות החמור" הוא דרך נעימה לכלול את השלושה למשחק אחד. כדי לשחק את המשחק הזה, תזדקקו לסרט לכל ילד באורך של כ-20 ס"מ וברוחב של כ-8 ס"מ. אחר כך, כל ילד ישים את הרצועה בכיס האחורי או בחגורת המכנסיים. מסדרים את הילדים במעגל עד שההורה קורא "צא!". בהישמע הקריאה, הילדים מתחילים לרוץ במרחב, ומנסים לחטוף את הרצועות מילדים אחרים. הדבר יגרום לילדים לרוץ לאחור או הצידה, ולשנות כיוון במהירות. הילד שבידו הכי הרבה זנבות הוא המנצח. משחק זה הוא משחק עוררות מפני שהוא לא נמשך יותר מ-5 דקות.

אור אדום, אור ירוק

זהו משחק נפלא לעוררות, מכיוון שהוא משלב הליכה, ריצה ועצירות פתאומיות. בחדר קטן, הילדים יקפצו על רגל אחת או על שתי רגליים צמודות או בהליכת דוב על 4 הגפיים. המשחק הזה הוא פשוט מאוד, מה שהופך אותו לנהדר עבור ילדים בכל גיל.

הנחו אותם לפי ההוראות הבאות: ילדים, כאשר אתם שומעים "אור ירוק", רוצו מהר. כאשר אתם שומעים "אור צהוב" תעברו לצעידה במקום. כאשר אתם שומעים "אור אדום", תעצרו במקומכם כפסל מצחיק. אמרו לילדים לעמוד בקצה אחד של החדר. אימרו "אור ירוק" והילדים יתחילו לרוץ. בעודם נעים הלוך-חזור, המשיכו לתת להם הוראות משתנות לפי רצונכם.

מסיבת ריקודים

מבין כל המשחקים המהנים לעוררות, "מסיבת ריקודים" הוא המהנה ביותר. כל שתצטרכו הוא טלפון נייד, עם שירים שהורדתם אליו, ורמקול חזק שיתחבר אליו. התחילו בכך שתשאלו את הילדים לאיזה שירים הם ירצו לרקוד, את שלושת השירים בעלי כמות ההצבעות הגבוהה ביותר, הורידו למכשיר, או נגנו דרך Youtube. כאשר אתם משמיעים את השירים, תנו לילדים לרקוד בכל דרך שירצו. עודדו אותם לרקוד בצורה ה"משוגעת" ביותר שיוכלו לחשוב עליה. לא רק שהמשחק ימתח את שריריהם לפעילות, לחלק מהילדים יהיה זה הזמן האהוב ביותר ביום.

מרוץ הסרטנים

מרוץ הסרטנים מאוד משעשע. הילדים צריכים לשכב על הגב בשכיבת פרקדן. מניחים כפות רגלים על הרצפה ואת הידיים תחת הגב, כדי להרים את האגן מהרצפה ולדמות לסרטנים. עמדת מוצא זאת טובה לחימום כי היא מותחת את שרירי הילד, מחייבת להשתמש בכל שרירי הגוף, והמרוץ עצמו יפעיל בחוזקה את הלב. כאשר כל הילדים יהיו בקצה אחד של החדר, במצב "סרטן", מתחיל המרוץ. הסרטן הקטן המגיע ראשון אל קו הגמר, בקצה המרוחק של החדר, הוא המנצח.

ד"ר אילנה רכס היא מרכזת תחום הגיל הרך בבית הספר להשתלמויות במכללה האקדמית בוינגייט, וחברה בוועדה לאורח חיים בריא ופעיל לגיל הרך (אד הוק) במשרד הבריאות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully