וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

את זה לא ראינו: התסמין המוזר של נגיף הקורונה

אחות בדיור מוגן של קשישים בארה"ב ש-37 מדייריו מתו מנגיף הקורונה, סיפרה כי כולם סבלו מתסמין אחד מאוד ברור של עיניים אדומות. אז אחרי אובדן חוש הריח והטעם ובעיות בעיכול, האם זה התסמין הבא?

בנימין נתניהו בהצהרה על הקורונה/לע"מ

בווידאו: ראש הממשלה מסביר על ההנחיות החדשות לסגר

כבר עדכנו אתכם השבוע שאחד מהתסמינים הפחות מוכרים של מחלת ה-COVID-19 מערב דווקא את מערכת העיכול, שאפילו יכולה לגרום לאובדן חוש הריח והטעם, אבל תסמין חדש שמדווח עליו כעת הוא מוזר אפילו יותר. עיניים אדומות עשויות להוות סימן לכך שאדם חולה מאוד בנגיף הקורונה, כך לדברי אחות שעובדת בדיור מוגן, בו 50 אנשים מתוך 180 הדיירים נדבקו בנגיף, ו-37 מתו.

צ'לסי ארנסט, שעובדת בדיור מוגן בעיר קירקלנד בוושינגטון, אמרה לאתר ה-CNN כי "זה משהו שהייתי עדה לו אצל כולם. העיניים שלהם נראו כאילו הם סובלים מאלרגיה". ארנסט אמרה שהיא ועמיתיה, יחד עם הרופאים בבית חולים הסמוך, הבחינו כולם בסימפטום המוזר.

עיניים אדומות. ShutterStock
חולים פיתחו עיניים אדומות/ShutterStock

"החלק הלבן של העין אינו אדום. זה יותר כאילו יש להם צלליות אדומות מבחוץ", הסבירה ארנסט. היא המשיכה: "היו לנו חולים שהעיניים האדומות היו הסימפטום היחיד שראינו, והם הלכו לבית החולים ומתו שם". ארנסט, שהתראיינה ל-CNN עם עוד שלוש אחיות מהדיור המוגן סיפרה כי "מה שראתה ירדוף אותה עד סוף ימיה".

המרכז לבקרת מחלות ומניעתן בארה"ב, כמו גם ארגון הבריאות העולמי, מזהיר מתופעות כמו חום גבוה, שיעול יבש וקוצר נשימה - אך לא מזכיר את בעיות העיניים בהנחיות בנושא הנגיף. בינתיים, האקדמיה האמריקאית לרפואת עיניים התריעה כי יש דיווחים שווירוס הקורונה אכן קשור לדלקת הלחמית, שעלולה לגרום לאדמומיות בעיניים. הם הזהירו את רופאי העיניים להגן על הפה, האף והעיניים שלהם כשהם רואים חולים שעלולים להיות מדבקים. בכל מקרה, כרגע אין מידע נוסף בנושא והוא לא מאושר על ידי הגורמים הרשמיים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully