כך תשרדו את משבר הקורונה בלי להשמין

    זו אולי נראית לכם כמו שאלה של מותרות כשמסתובב בעולם נגיף לא סימפטי, ובכל זאת, רבים מאיתנו נשארים לעבוד בבית, אחרים למרבה הצער פוטרו או יצאו לחופשה ללא תשלום, וכולנו אוכלים יותר. הרבה יותר. אז מה עושים? דיאטנית נותנת טיפים

    מאיה לרון הירש, מאמר אורח
    צילום: רויטרס SKY NEWS, עריכה: עמית שמחה

    בווידאו: אירופה נכנסת להסגר

    אין ספק שתחושות הלחץ והחרדה שמביא עמו משבר הקורונה לא נעימות לנו, בלשון המעטה, אבל זה אולי החלק הפחות בעייתי שלהן. לתחושות אלו יש השפעות ישירות על המערכות ההורמונליות בגופנו, והן גורמות למצב הקרוי "fight or flight" - הילחם או ברח.

    נסו להיזכר בסיטואציה שנבהלתם ממשהו, מה היו התחושות שלכם? ערנות מוגברת? דופק לב מואץ? רמת אנרגיה גבוהה? התחושות האלו נובעות מרמות גבוהות של הורמוני הסטרס - אדרנלין וקורטיזול. במצבי לחץ ודחק, בלוטת יותרת הכליה בגופנו מפרישה הורמונים אלו כדי לעזור לנו להתמודד עם "המצב המאיים". ההורמונים האלה מובילים לעלייה בלחץ הדם, לעליה ברמת הסוכר ולירידה בפעילות המערכת החיסונית.

    עוד בוואלה!

    הנה כמה דרכים שיעזרו לכם להתמודד עם אכילה רגשית

    לכתבה המלאה

    מעבר לעובדה שמצב ממושך כזה מעלה את הסיכון למחלות כרוניות כמו לחץ דם גבוה, סוכרת והשמנה, גם בטווח הקצר הוא עלול להוביל לאכילה מוגברת בעקבות עליה בדרישת הגוף לאנרגיה ובעקבות נפילות ברמת הסוכר לאחר עלייתו. כל נפילה כזו שולחת אותנו למטבח לחפש עוגיות או שוקולדים.

    סיבה נוספת שעשויה להוביל אותנו למקרר היא הצורך שלנו במאכלים שירגיעו אותנו. מכירים את זה שכשאנחנו קצת עצבניים אנו מיד מחפשים חבילה של בייגלה או וופלים? זה קורה מכיוון שצריכת פחמימות מובילה לעליה ברמת הסרוטונין במוח. סרוטונין הוא מוליך עצבי בעל השפעה ישירה על מצב הרוח, שעוזר לנו לצאת, גם אם באופן רגעי, מתחושת הלחץ.

    גם אתם פוצצתם את המקרר? מקרר עמוס (צילום: ShutterStock)

    קודם כל, כדאי למצוא דברים שעושים לכם טוב. סדרה טובה, ספר, מוסיקה או כל דבר אחר שאתם אוהבים לעשות. הורידו מעט את זמן המסך שלכם מול החדשות, ונצלו את הזמן בבית לפעילות כמו יוגה ומדיטציה. כל אחד מאלה יעזור לכם להפיג מעט את תחושת הלחץ.

    רמת פעילות נמוכה
    לקחו לנו את חדרי הכושר, את הבילוי בקניונים, את המסיבות והאירועים, וביקשו מאתנו להיות יותר בבית. ובבית אנחנו נחים. מצב זה מוריד את ההוצאה האנרגטית שלנו, וגם אם נקפיד לאכול כפי שאכלנו לפני המציאות החדשה, אנו עלולים להעלות במשקל.

    מה ניתן לעשות? להכניס את הפעילות הביתה. אם יש בביתכם מדרגות הקפידו לעלות ולרדת אותן, השתוללו בבית עם הילדים, הקפידו על תרגילים המעלים את הדופק (אימוני HIIT וטבטה) לא יודעים איך? בשביל זה יש את וואלה! בריאות.

    אויבים מבית
    החשש מחוסר ברשתות שיווק המזון גרמה לרבים מאתנו למלא את מגירות המטבח שלנו במוצרי מזון רבים. הרבה מעבר למה שאנו רגילים שיש לנו בבית, וכשיש יותר, מתחשק לנו יותר, ולרוב אנו גם אוכלים יותר, ובמיוחד כשאנחנו מעט משועממים בבית ומחפשים תעסוקה.

    מה ניתן לעשות? הקפידו להרחיק את תכולת המגירות שלכם מהעין או העדיפו לקנות מזונות מזינים ומשביעים יותר כמו קטניות יבשות, אגוזים ושקדים, לקטי ירקות קפואים ועוד.

    הזמנים קשים, אבל שימו לב מה נכנס לכם לפה. נודלס בטייק אוו (צילום: ShutterStock, ShutterStock)

    הזמנת משלוחים
    אנו מנסים לשבור מעט את השגרה בבית על ידי הזמנה של משלוחים ממסעדות שונות. זה נחמד, זה מגוון אבל זה גם מאוד בעייתי. אל תשכחו שגם מנה של נודלס עם ירקות מכילה רטבים ממותקים וכמות שומן גבוהה, הסושי מכיל סוכר, והפיצה מכילה המון קלוריות (כ-300 בממוצע!), ומי מסתפק במשולש אחד?

    כיצד ניתן להזמין חכם? קודם כל, הורידו את תדירות ההזמנה. ואם אתם מחליטים בכל זאת להזמין הקפידו לבחור את המנות הבריאות, המזינות והמשביעות יותר, כמו סלטים עם רוטב בצד, מרקים, מנות המכילות רטבים המבוססים על שמן זית ודגנים מלאים. ואם מדי פעם תרצו משהו קצת פחות "בריא" זה גם בסדר. כל עוד הרוב טוב - הרוב קובע.

    בתוך כל המציאות החדשה אנחנו גם מקבלים הזדמנות נפלאה להשקיע ולפתח את עצמנו. מצאו לכם תחביבים חדשים, גלו מתכונים חדשים, טעימים ובריאים (ניסיתם פעם להנביט קטניות?) השלימו שעות שינה, השקיעו בזמן איכות עם המשפחה והכי חשוב - שמרו על היגיינה ועל מורל גבוה. והכי חשוב, שנהיה בריאים.

    מאיה לרון הירש היא דיאטנית קלינית בעלת קליניקה לירידה במשקל וטיפול הסוכרת

    טרם התפרסמו תגובות

    הוסף תגובה חדשה

    בשליחת תגובה אני מסכים/ה
      walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully