וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הנה כמה דרכים שיעזרו לכם להתמודד עם אכילה רגשית

למי מאיתנו זה לא קרה? העבודה לוחצת, בן הזוג מקשה, ודלת המקרר נפתחת שוב ושוב, ואנחנו בכלל לא רעבים. המושג אכילה רגשית נשמע כמו משהו שקשה לדלג מעליו, אבל יש כמה דברים שאתם דווקא כן יכולים לעשות כדי למנוע את הבולמוס הבא

אישה אוכלת מאפה. ShutterStock
תתנו לגוף שלכם את מה שהוא צריך, לא את מה שהוא כביכול רוצה. אישה אוכלת מאפה/ShutterStock

סטרס משפיע על אנשים בצורה רגשית אבל גם פיזית. הוא מפריע למערכות יחסים, פוגע בעבודה, מפריע לקבלת החלטות, אבל הוא גם הורס לכם את הדיאטה. אוכל נתפס פעמים רבות כפתרון יעיל ומנחם בימים קשים, ורבים מאיתנו מכירים את תחושת ההקלה שבאה אחרי, אבל גם את תחושות האשמה. למרבה הצער, בשלב מסוים האפקט המנחם מפסיק להשפיע עלינו באופן חיובי, ומתחיל להיות בעייתי. קוראים לזה אכילה רגשית.

אכילה רגשית יכולה לעודד אנשים לאכול אוכל לא בריא ולהפחית את הפעילות הגופנית, שתי פעילויות שיכולות לתרום לעלייה פתאומית במשקל. סטרס גם משבש פעמים רבות את השינה שלנו והוא מעלה את ייצור הורמון הקורטיזול, הקרוי הורמון הסטרס. הורמון זה מעלה את הדלקתיות הגוף ועלול לגרום למחלות כרוניות להתפרץ.

הנה כמה דרכים להימנע מאכילה רגשית

1. תתמודדו עם הסטרס אחרת
האופן שבו אנחו תופסים את המצב שלנו משפיע באופן ישיר על כמות הלחץ שאנחנו מרגישים. כדאי לנסות, גם בזמנים יותר מאתגרים, להזכר במצבי סטרס דומים שהיינו בעבר, וללמוד מהניסיון שלנו. אם נדע ונזכור את החוויות המוקדמות שעברנו, נוכל להתמודד עם הלחץ מבלי להזדקק ל"נחמות" חיצוניות כמו אוכל.

מתיחות. ShutterStock
תזיעו את הסטרס החוצה. אישה מתעמלת/ShutterStock

2. תהיו מוכנים
יש מצבים של סטרס שאנחנו יכולים לצפות אותם. מצגת חשובה בעבודה, חזרה של אחד הילדים ללימודים או מעבר דירה. בתקופות שכאלה אתם יכולים להתכונן ולהכין את עצמכם, כך שהמתח יגיע - תהיו מוכנים אליו.

בתקופות מלחיצות מומלץ להרבות בפעילות גופנית, שמשחררת אנדורפינים - חומרים כימיים שגורמים לתחושה טובה ובמקביל לנסות להקפיד על תזונה איכותית ומשביעה, כך שהנפילות ל"מזונות מנחמים" תהיה פחותה.

3. אל תוותרו על שגרת הספורט שלכם
פעילות גופנית כאמור היא אחד מהפתרונות הכי טובים להתמודדות במצב של סטרס. היא יכולה לא רק לעזור בשחרור האנדורפינים, אלא גם להפחית את רמות הורמון הקורטיזול בדם. נסו לשמור על לו"ז הפעילות גופנית שלכם והעדיפו פעילויות מרגיעות כמו יוגה, או פעילויות בעצימות גבוהה כמו ריצה.

4. תקפידו על שינה איכותית
הקפדה על שעות שינה מספקות וסביבת שינה מרגיעה ותומכת, יוכלו לעזור לכם להתמודד עם תקופות של לחץ בצורה מיטיבה. חוסר שינה גורם לא רק לעייפות, אלא עלול להגביר את הסטרס וגם את התיאבון. שני דברים שאתם לא ממש צריכים בחיים שלכם.

5. אל תהיו קשים עם עצמכם
הרבה פעמים מה ששובר לנו את הדיאטה הם האיסורים. מרוב שאנחנו עסוקים במה שאסור, אנחנו שוכחים להינות ממה שמותר ואפילו "עושים דווקא". תהיו טובים אל עצמכם, בכל המובנים. זכרו שמדובר בתקופה שעתידה לחלוף, לכן כדאי לשמור על איזונים בכל היבטי החיים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully