פיקוד העורף הגל השקט

הגדרת ישובים להתרעה
      הגדרת צליל התרעה

      נושאים חמים

      תלעסו: מי שאוכל מהר, משמין יותר

      כולנו עסוקים ולכולנו ממתינות יותר מדי משימות, מיילים ודד ליינים, אבל הקטע הזה של לאכול ארוחות מהר כדי להספיק לדבר הבא עולה לנו בבריאות. הנה כל המחירים שאתם משלמים כשאתם אוכלים מהר מדי

      אישה אוכל פסטה (ShutterStock)
      תנו למוח שלכם צ'אנס להדביק את הקצב. אישה אוכלת פסטה (אילוסטרציה: shutterstock)

      סדר היום העמוס שאנחנו מנהלים ביומיום גורם לנו לנסות לייעל, לתקתק ולזרז כל משימה - אפילו ארוחות. אבל לאכילה מהירה עלולות להיות השלכות בריאותיות שליליות. המוח זקוק לזמן כדי לעבד את האופן שבו הגוף צורך מזון. וכלל האצבע הוא שלוקח למוח כ-20 דקות כדי לקלוט את האותות המסמנים על שובע.

      כאשר התהליך הזה לא מתבצע כראוי, זה עלול לגרום לאכילה מופרזת, עלייה במשקל והשמנת יתר. זאת, משום שהמוח לא מספיק להדביק את קצב האכילה המהיר, לא מתעדכן בזמן, וכך מאפשר לאדם לצרוך כמויות גדולות יותר של מזון מכפי שהוא באמת זקוק להן.

      עוד בנושא:
      4 מיתוסים על אוכל שהגיע הזמן לבחון מחדש
      לא אוכלים בבוקר? הגדלתם את הסיכון למחלות לב ב-87 אחוזים
      מחקר: דיאטות גרועות הורגות יותר אנשים מאשר סיגריות

      זוג שסובל מהשמנת יתר (ShutterStock)
      אכילה מהירה מגדילה פי 3 את הסיכון להשמנה או עודף משקל (אילוסטרציה: shutterstock)

      מחקר אחד שנערך בעבר הראה שלאנשים שאוכלים מהר יש סיכון גדול פי שלושה לסבול מעודף משקל, ואילו מחקר אחר מצא קשר בין אכילה מהירה וסיכון כפול להשמנת יתר. השמנה נחשבת לאחת המגפות המאתגרות ביותר של העולם המערבי ושיעורי האנשים הנחשבים כסובלים ממנה עולים בהתמדה מדי שנה, אולם זהו אינו הסיכון הבריאותי היחיד הנובע מאכילה מהירה.

      צריכה מהירה של מזון עלולה להגביר את העמידות של הגוף לאינסולין , וזה עלול להתפתח לסוכרת סוג 2 ולתסמונות מטבוליות אחרות. מחקרים מצאו שלאכלנים מהירים יש סיכון גדול פי 2.5 לפתח סוכרת, בהשוואה לאנשים שנוהגים לאכול את הארוחות שלהם לאט. גם עיכול לקוי הוא בעיה שעלולה לנבוע מאכילה מהירה - אכלנים מהירים נוטים לקחת ביסים גדולים יותר מהמזון שלהם וללעוס אותו פחות פעמים, דבר שגורם לבעיות בעיכול.

      אכילה איטית משפרת גם את העיכול, אבל גם את ההנאה של הסועד ממזונו. אם אתם רוצים לשנות את הרגלי האכילה שלכם ולסגל קצב אכילה איטי ובריא יותר, מומלץ להימנע מאכילה מול מסכים למיניהם (מחשב, טלפון נייד, טלוויזיה וכו'), נסו להניח את המזלג בצלחת בין ביס לביס, שתו מים, השתדלו ללעוס כל נגיסה עוד כמה פעמים מעבר למה שאתם רגילים, קחו ביסים קטנים יותר ואכלו מאכלים עשירים בסיבים תזונתיים (שבדרך כלל דורשים לעיסה נמרצת יותר).