וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנכ"ל טוויטר אוכל ארוחה אחת בכל יום - וככה היא נראית

רבים מאיתנו רוצים לאמץ הרגלים של אנשים מוצלחים כדי שאולי גם הקריירה וחשבון הבנק שלנו יבחינו בשינוי. את ההרגל הזה של ג'ק דורסי לא בטוח שתרצו או תוכלו לאמץ - אבל גם לא בטוח שהוא יעשה לכם טוב

ג'ק דורסי מנכ"ל טוויטר. ShutterStock
כבר לא חושב על אוכל. ג'ק דורסי/ShutterStock

ג'ק דורסי נחשב לאחת הדמויות הבולטות בעולם הדיגיטל עם הון שמוערך בלא פחות מ-4 מיליארד דולרים. הוא הקים את טוויטר האייקונית וזוכה לעניין רב בארצות הברית ובעולם הודות לכמה ראיונות שבהם סיפר על ההרגלים הייחודיים שלו. הראיונות האלו צוטטו שוב ושוב בכלי תקשורת רבים ברחבי העולם, וכמו ב"טלפון שבור", המידע התעצם ועוות עד שיצא מפרופורציות. כך רבים האמינו שדורסי אוכל חמש ארוחות בשבוע ומקפיד על שעתיים של מדיטציה, ו-52 דקות בסאונה בכל יום. כן, בכל יום.

לא ברור איך שגרה כזאת בכלל מותירה זמן לניהול אחת החברות המוכרות בעולם, וברור שלאנשים בדרך כלל יש נטייה לנפח כל פיסת אינפורמציה שהם שומעים ומעבירים הלאה. לכן דורסי בן ה-43 החליט להתראיין בשידור חי לאתר Wired, להשיב על כל שאלות הגולשים ולהפריך כמה מהשמועות המוזרות שהופצו עליו. אנחנו מצידנו משתדלים להעביר לכם בדיוק את מה שאמר כדי לא לחטוא בעצמנו ביציאה מפרופורציות.

המוח משתחרר מהמחשבות על אוכל

"חלק מזה אמיתי", אמר דורסי בראיון. "אני מנסה לתרגל מדיטציה לפחות שעתיים בכל יום. אני בהחלט לא נכנס לסאונה או לאמבטיית קרח בכל יום ואני אוכל שבע ארוחות בשבוע - רק בערב". ההרגל הזה של דורסי מבוסס על טרנד שסחף רבים בשנים האחרונות ונקרא דיאטת צום (Intermittent fasting). הדיאטה צברה פופולריות בעולם אחרי שכוכבי ענק כמו ביונסה אימצו אותה.

ביונסה. GettyImages
כיון לדעת גדולות. ביונסה/GettyImages

חלק מחסידי הדיאטה טוענים שלצד הירידה במשקל והשמירה עליו לאורך זמן - היא גם מגבירה את רמת האנרגיה ומשפרת את איכות השינה. עם זאת, המחקרים בנושא עוד לא העלו קביעה חד משמעית בהיבט הזה. אבל דורסי, כמו רבים אחרים, לא מחכה למחקרים וכבר קבע בראיון שנתן בעבר כי "במהלך היום אני מרגיש הרבה יותר ממוקד. הזמן הזה שאני חוסך בארוחות הבוקר והצהריים עוזר לי להתמקד בתכנון היום שלי".

אבל רגע לפני שאתם הולכים בעקבות דורסי וביונסה - כדאי שתדעו שההרגל הזה לא משפיע על כולם באותה הצורה. מומחים מסבירים כי הדיאטה עלולה לייצר השפעה הפוכה לגמרי על חלק מהאנשים. רבים שהתנסו בה מספרים כי במהלך היום הם מרגישים "ערפול מוחי" ותחושת רעב קשה שמקשה על ההתנהלות השוטפת.

באחרונה גם רופא הבית שלנו, ד"ר עידן גורן, הסביר בהרחבה על הדיאטה ועל הסכנות שלה. הוא סקר מחקרים שקבעו כי הדיאטה אכן עוזרת לרדת במשקל, לאזן את הסוכר בדם ולהפחית את שיעור ההורמון לפטין שקשור לרעב והשמנה. עם זאת, הוא כמו רופאים וחוקרים אחרים מזהיר כי הדיאטה עלולה לגרום לחסרים תזונתיים ולרעב קיצוני שבסופו של דבר יגרום לנו להישבר ולאכול אפילו פחות בריא מבעבר.

איך נראית הצלחת של דורסי?

דורסי סיפר שהוא אוכל רק בין 18:30 ל-21:00 בערב - וברוב המקרים הוא דובק בתפריט עתיר חלבונים שכולל עוף, סטייק או דג עם תוספת של תרד, אספרגוס, כרוב ניצנים או ירקות אחרים. אם זה נראה לכם משעמם ואפרורי להחריד - הוא גם דואג להבהיר שגם הוא "מפנק את עצמו" לפעמים עם קינוח שכולל, תחזיקו חזק, פירות יער, שוקולד מריר ויין אדום. אין ספק שמדובר באדם שחי על הקצה.

חזה עוף עם רוקט ועגבניות שרי. ShutterStock
חלבון וירקות. וזהו. מנת עוף עם סלט רוקט/ShutterStock

התפריט הזה אמנם כולל את כל מה שאנחנו תמיד מספרים לכם שנכון לאכול, אך מומחים מזהירים שהוא עלול להוות סכנה של ממש לאנשים עם מצבים רפואיים כמו סוכרת ומחלות לב וכלי דם. כשאנחנו אוכלים רק פעם ביום, אנחנו אמנם מגבילים את החומרים המזיקים שנכנסים לגופנו - אך גם את הוויטמינים, המינרלים והחומרים המזינים האחרים שדרושים לתפקוד התקין שלנו לאורך היום.

לכן, במקום להיסחף אחרי דיאטות טרנדיות, מומלץ לבנות תפריט עשיר ומאוזן שלא יגרום לכם להיות רעבים לאורך היום ושתדעו שתוכלו להתמיד בו לאורך זמן. כדי שזה יעבוד, חשוב שזה יהיה תפריט שגם תיהנו ממנו ולא תרגישו שאתם מענישים את עצמכם דרכו. הרי כולנו יודעים שכשאנחנו נלחמים בעצמנו - ברוב המקרים זה מוביל לשבירה בלתי נמנעת שתגרום לנו לפשוט על המקרר ולנשנש בלי בקרה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully