וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השמנה מעלה את הסיכון לחלות בכל סוגי הסרטן ב-12 אחוזים

זה אומנם לא חדש שהשמנה מגבירה את הסיכון לחלות בסרטן, אבל עד כה חשבו שקיימים סוגי סרטן ספציפיים שמושפעים. כעת מחקר חדש מראה שזה לא ממש עובד ככה

צילום: יותם רונן

בסרטון: על ההכרה בשמנה כמחלה

עודף משקל או השמנת יתר מעלים את הסיכון למספר סוגי סרטן שכיחים, כך עולה ממחקר חדש שסקר נתונים שנאספו במשך 40 שנה. חוקרים מבית החולים האוניברסיטאי אורהוס (Aarhus) בדנמרק מצאו סיכון של 12 אחוזים הקשור לסובלים מעודף משקל מסוכן. סוגי הסרטן כוללים בין היתר סרטן שד, סרטן כליות, סרטן כיס המרה, לוקמיה, סרטן מוח ולימפומה שאינה הודג'קין.

לצורך המחקר שפורסם בכתב העת Journal of Internal Medicine, הצוות בדק את נתוניו של מחקר סרטן בדנמרק שנערך על פני 40 שנה, משנת 1977 עד 2016.

החוקרים מצאו 20,706 סוגי סרטן בקרב 313,321 מבוגרים שאובחנו קלינית כבעלי עודף משקל או השמנת יתר. לשם השוואה, היו 18,480 מקרי סרטן שאובחנו בקרב האוכלוסייה הדנית הכללית באותה תקופה. המשמעות היא שמשקל של למעלה הממוצע העלה את הסיכון לכל סוגי הסרטן ב-12 אחוזים.

עוד בוואלה!

10 צעדים שיחתכו את הסיכון שלכם לסרטן כמעט בחצי

לכתבה המלאה
השמנת יתר. ShutterStock
מחצית מהאמריקאים יסבלו מהשמנת יתר עד שנת 2030. אישה בעלת משקל עודף/ShutterStock

מדוע השמנת יתר קשורה לעלייה בסיכון לסרטן?

מדענים גילו כי השמנת יתר קשורה לעלייה מהירה במספר התאים וכן להפרשת רמות גבוהות של חלבונים והורמונים שהם דלקתיים כמו אסטרוגן - כולם קשורים לסרטן. החוקרים כתבו במחקר כי "בהתחשב במגפת ההשמנה ההולכת וגוברת, הממצאים שלנו תורמים נתונים נוספים נדרשים על הנטל הכולל של מחלת הסרטן בקרב חולים המאושפזים בגלל עודף משקל והשמנה".

השמנת יתר ידועה כגורם סיכון למספר מצבים בריאותיים כרוניים מלבד סרטן כולל סוכרת מסוג 2, שבץ והתקפי לב, וחוקרים מבית הספר לבריאות הציבור של הרווארד צופים כי כמעט מחצית מכלל האמריקאים יהיו שמנים עד שנת 2030.

דו"ח שהתפרסם על ידי המרכז לבקרת מחלות ומניעתן בארה"ב בשנת 2017 מצא כי למרות שיש מגמת ירידה במקרי הסרטן בעולם, קיימת עלייה ב-13 סוגי הסרטן שנקשרו להשמנת יתר: סרטן הוושט, המעי הגס, כיס המרה, הכבד, הבטן, הכליות, הכבד, השחלות, הלבלב, בלוטת התריס וסרטן השד לאחר גיל המעבר, בנוסף למנינגיומה (גידול במוח) ומיאלומה נפוצה (סרטן של מח העצם).

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully