וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היתרונות המפתיעים של זיתים על עור הפנים שלכם

יפעת סני

1.12.2019 / 9:27

בכתבה הזו לא נמליץ לכם שוב לשלב שמן זית או זיתים בתפריט, אלא דווקא למרוח את התוצרים של עץ הזית על העור שלכם. הנה כל מה שזיתים יעשו לעור שלכם, וכמה דרכים ליהנות מהיתרונות האלה

שמן זית. ShutterStock
דברים טובים קורים בתהליך הייצור של שמן זית. זיתים/ShutterStock

על העובדה שזיתים ותוצריהם טובים לבריאות שלכם דיברנו לא פעם. אמנם צריך לאכול מהם במתינות, כי יש בהם הרבה שומן, אך זיתים עשירים בחומצות שומן חד בלתי רוויות הידועות כמשפרות את רמות הכולסטרול בדם ובכך תורמות לבריאות הלב, ובמקרים מסוימים גם לבריאות המוח. גם לשמן זית נכתרו לא מעט כתרים - הוא תורם לבריאות הלב, מוריד את רמות הכולסטרול הרע, עוזר בשיפור זרימת הדם, מסייע במקרים של אין אונות ואפילו יכול במקרים מסוימים להרוג תאי סרטן.

אבל מסתבר שזיתים יכולים להועיל לבריאות שלכם לא רק דרך התפריט היומי, אלא גם דרך העור. יצרני מוצרי טיפוח שונים החלו להשתמש ביתרונות המכילים עצי הזית כחלק מהרכיבים הפעילים במוצריהם. בחברת המוצרים הטבעיים Olea essence אף גילו כי בתוצרים של הזית, הנזרקים לאחר הפקת השמן ומזהמים את הסביבה, קיימות סגולות טיפוליות, מחטאות ובריאות. הם הצליחו להפיק משאריות הזית תכשירים יעילים, ובכך גם להשתמש בתוצרת מקומית של הגולן וגם לשמור על הסביבה.

"שמן זית כתית מעולה, אמיתי ושאינו מסונן מספק את ההבטחה הבריאותית הטמונה בו", מסביר אבנר טלמון, הבעלים של בית הבד של הגולן והיזם מאחורי ליין המוצרים Olea essence. לדבריו, "שמן הזית, מי הזית ובשר הזית מכילים נוגדי חמצון, ויטמין E, חומצה אולאית, אומגה 6, אומגה 9 ועוד אלמנטים חשובים לעור שלנו. נוגדי החמצון של שמן הזית נמצאים בבשר הזית הנמצא בחלקיקי הזית המצויים בשמן. למעשה, מדובר באותם 'משקעים' המעניקים לשמן מראה סמיך ובדרך כלל דוחים את הקונה. המשקעים האלה הם החשובים בשמן".

אילוסטרציה. dominique landau, ShutterStock
לכו על שמן סמיך ומלא במשקעים. שמן זית/ShutterStock, dominique landau

את המעבר של זיתים לתחום הקוסמטיקה מסביר טלמון בכך שמולקולת שמן הזית קטנה מנקבוביות העור, ולכן מחלחלת לתוך העור ולא מכסה אותו, ובכך מאפשרת לעור לנשום. "בנוסף, תמצית עלי הזית מעניקה אפקט טיהור עדין ומגבירה את זרימת הדם, מה שעוזר לאספקה טובה יותר של חמצן", אומר טלמון, ומוסיף כי "תאי גופינו זקוקים מאוד לשמן הזית לצורך פעילותם התקינה".

איך שמן זית משפיע על עור הפנים?

שמן הזית משאיר את העור רך וגמיש, מגן עליו מפני תנאי סביבה מזיקים, מהזדקנות העור ואפילו מפיגמנטציה. כמו כן, שמן זית מכיל חומרי הזנה מרוכזים המסייעים להגיע לאיזון בריא בעור ומשפרים את האלסטיות כך שהעור יראה צעיר ורענן.

"למוצרי הטיפוח על בסיס שמן זית לא מסונן יש יתרון בהקשר זה מכיוון שהם עשירים בנוגדי חמצון שמרגיעים את העור, מרככים אותו ומעניקים לו תחושת לחות מאוזנת", מסביר טלמון. לדבריו, ניתן לשייך לשמן גם השפעה על שרירים תפוסים, שכן מריחת השמן על השריר התפוס עשויה להרפות את השריר ולהפיג את הכאב.

איך להשתמש בשמן זית על העור?

אתם יכולים לבחור שמן זית איכותי לפי הפרמטרים שהזכרנו לעיל, ופשוט למרוח אותו על העור שלכם, בהנחה שהריח לא מפריע לכם. אם אתם מעדיפים משהו פחות "מטבחי" אתם יכולים ליהנות ממוצרים שונים המשתמשים ברכיבים הפעילים האיכותיים של הזית. כך לדוגמה, Olea essence מציעה מוצרי טיפוח שונים המבוססים פרי ושמן הזית, בהם סבון זיתים גרגירי (פילינג) לידיים ולגוף.

הפילינג הזה מבוסס על זיתים שנכתשו יחד עם הגלעינים המסייע לנקות באופן יסודי את העור, מונע את הרגשת היובש שלאחר המקלחת ומרענן את העור באמצעות סילוק תאים מתים וחידושו. בחברה מבטיחים שהתרחיץ ישאיר את העור שלכם רך ונעים, ובריח לימוני שמקורו בתמצית למון גראס המשולבת בסבון כמרכיב מחטא טבעי. מחיר המוצר: 105.5 שקלים עבור 385 מ"ל.

ספא פסטורל. יוסי סליס ונטשה חיימוביץ',
עיסוי של הגוף בשמן זית יבטיח לכם עור רך וגוף רגוע. עיסוי בספא פסטורל/יוסי סליס ונטשה חיימוביץ'

אם אתם רוצים לשלב את היתרונות הבריאותיים של זיתים עם יום הירגעות ופינוק, אתם יכולים לבקר במתחם הספא של מלון פסטורל בכפר בלום שם מציעים לאחרונה טיפול חדשני לטיפוח ושיקום העור שכל כולו על טהרת הזיתים. מדובר בטיפול שעיקרו ניקוי העור והסרת תאים מתים באמצעות עיסוי ממריץ בפילינג של Olea Essence - תרחיץ גרגירי זיתים לידיים ולגוף. בתום העיסוי, מתפנקים במקלחת חמה, ומיד לאחריה - עיסוי גוף קל בשמן זית.

לפני הטיפול תוכלו ליהנות מהאפשרויות השונות של מתחם הספא של מלון פסטורל, בהם סאונה, חמאם טורקי, אמבט רפלקסולוגיה לכפות הרגליים, מערת זרמים וחדר מנוחה והתרגעות שם תוכלו להתפנק עם חליטות תה מהגולן והרבה שקט. מחיר הטיפול: 355 שקלים ל-75 דקות.

הכותב היתה אורחת בספא פסטורל במלון כפר בלום

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully