פיקוד העורף הגל השקט

הגדרת ישובים להתרעה
      הגדרת צליל התרעה

      נושאים חמים

      9 מאכלים שיורידו לכם את הכולסטרול בדם

      הכולסטרול הוא אולי האשם המרכזי בכך שמחלות לב וכלי דם הפכו לאחד מהגורמים המובילים למוות מוקדם. לצד התרופות שחולים עם כולסטרול גבוה מקבלים, אפשר פשוט לשפר את התזונה שלכם בקלות. הנה כמה רעיונות

      אורז עם שעועית (דרור עינב)
      יותר מוצרים מהטבע. אורז ושעועית (צילום: דרור עינב)

      אם אתם עוקבים אחרי המחקרים התזונתיים שאנחנו מפרסמים כאן מדי יום, אתם בוודאי כבר יודעים אילו מאכלים אינם בריאים לגוף שלכם, וללב בפרט.

      זה עשרות שנים שמחלות לב וכלי דם מוגדרות כגורם העיקרי לתמותה בעולם המערבי. אחד המאפיינים העיקריים של מחלות אלה הוא פגיעה במבנה כלי הדם, עקב שקיעה של חומרים שומניים המובילים לסתימתם ובכך גורמים למחלות לב שונות. הכולסטרול, חומר כימי שומני שרמה גבוהה שלו בדם קשורה באופן ישיר לעלייה בסיכון למחלות לב, הוא האשם העיקרי בכך, ולכן הפחתת הרמות שלו בדם מהווה יעד מרכזי בטיפול להפחתת הסיכון למחלות אלו.

      אומנם קיימים טיפולים תרופתיים רבים להפחתת רמות הכולסטרול, אך הם מלווים לרוב בתופעות לוואי שונות. לשינוי התזונה שלנו - צעד פשוט יחסית ושאינו בעל תופעות לוואי - יש השפעה על רמות הכולסטרול בדם ועל הבריאות הכללית שלנו.

      הנה 9 מאכלים שיכולים להפחית לכם את רמות הכולסטרול בדם:

      עוד בנושא:
      האם גם אנשים רזים יכולים לסבול מכולסטרול גבוה?
      לוקחים תרופות והכולסטרול לא יורד? מה מומלץ לעשות
      4 טיפים להפחתת כולסטרול בעזרת תזונה