וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ים של דמעות: 5 סיבות בריאות לאכול בצל

מה זה קצת ריח מהפה ביחס ליתרונות בריאותיים כמו השמדת תאי סרטן, הפחתת כולסטרול וסוכר ואפס אחוזי שומן? כל הסיבות להתחיל לאכול בצל בלי להתבייש

בצלים. ShutterStock
מוסיף מלא טעם לבישולים, בלי נתרן ובלי סוכר. בצל קצוץ/ShutterStock

אין ספק שהוא טעם נרכש, בוודאי בצורתו הנאה, אבל לבצל יש רשימה ארוכה של יתרונות בריאותיים שלא ניתן להתעלם מהם. נכון שהוא עלול לגבות מכם מחיר חברתי, אבל מבחינה בריאותית, בחירה לשלב אותו בארוחה תשאיר אתכם עם מצפון נקי.

עוד בנושא:
לא רק בצל ושום: 7 מאכלים שגורמים לריח רע מהפה
השיטה המפתיעה - והמסריחה - להיפטר מקוץ באצבע בקלות
האם שום באמת יכול לעזור במניעת סרטן? חוקרים מאמינים שכן

הנה 5 סיבות בריאות לבחור בבצל:

1. הרבה טעם, ללא רגשי אשמה

אם אתם מחפשים דרך להעמיק ולהעשיר את טעמי התבשילים הביתיים שלכם מבלי לפגוע בערכם הבריאותי, בצל הוא בחירה טובה. בצלים הם מקור טוב לוויטמין C, תרכובות גופרתיות, פלבנואידים ופיטוכימיקלים. בצלים מוסיפים טעם ותיבול לתבשילים, ובניגוד למלח או סוכר הם לא מגיעים עם תג מחיר בריאותי בצדם. בצלים לא מכילים שומן כלל ובמנה של בצל יש בערך 45 קלוריות, כך שגם בחזית הדיאטה אתם יכולים להיות רגועים.

בצל מקורמל. ShutterStock
מוריד את הכולסטרול הרע, בלי לפגום ברמות הכולסטרול הטוב. בצל מיטגן במחבת/ShutterStock

2. בריא ללב

בבצל אין כולסטרול. כידוע, כולסטרול "רע" (מסוג LDL) נוטה להצטבר סביב דפנות העורקים, וזה עלול לגרום להיווצרותם של קרישי דם שמגדילים את הסיכון לשבץ והתקף לב. מחקרים וניסויים שנערכו בבעלי חיים תומכים בטענה שאכילת בצל, שמכיל פיטוכימיקלים גופרתיים, עשויה להפחית את רמות הכולסטרול. באותם מחקרים הודגמה ירידה של עד 20 אחוזים בכולסטרול הרע, מבלי לפגוע ברמות הכולסטרול הטוב.

3. הפחתת הסיכון לסרטן

מחקר שנערך בשנת 2017 באוניברסיטת גלף העלה שלבצל אדום יש תכונות נוגדות סרטן, בשל תכולה גבוהה של חומרים בשם קרצטין ואנתוציאנין. "גילינו שבצלים עושים עבודה מצויינת בהשמדת תאים סרטניים", אמר בזמנו עבדולמונם מואראיין, שהוביל את המחקר. בצלים מפעילים תהליכים שמזרזים את מותם של תאי סרטן. הם יוצרים סביבה עויינת לתאים סרטניים, שמונעת מהם לצמוח. אולם, יש צורך בעריכת מחקרים נוספים כדי לבסס את ההשפעות הללו גם בבני אדם.

חלת בצל במסעדת אגאדיר. נמרוד סונדרס
מכילים סיבים פרה ביוטיים. חלת בצל/נמרוד סונדרס

4. חיידקים ידידותיים

הודות לסיבים פרה-ביוטיים המצויים בהם, בצלים יכולים לסייע לתמוך באוכלוסיית החיידקים הטובים שחיים במעי שלכם. מחקר שנערך בשנת 2018 בקינגס קולג' בלונדון מצא שהסיבים הללו הם מקור תזונה עבור הבקטריות הידידותיות. הירק מכיל גם תרכובת בשם פרוקטו-אוליגוסכרידים, שמעודדת צמיחת מושבות של חיידקי ביפידוס ידידותיים. התרבות של חיידקים אלה באה על חשבונן של אוכלוסיות חיידקים מזיקים במעי.

5. ויסות רמות הסוכר בדם

חולי סוכרת ייטיבו במיוחד משילוב של בצל בתזונה שלהם, משום שהוא מכיל תמצית שנמצאה במחקרים כבעלת פוטנציאל להפחתת רמות גבוהות של גלוקוז בדם. כך נמצא במחקרים שכללו ניסויים בבעלי חיים. המנגנון שעומד מאחורי ההשפעה הזאת של בצל על רמת הסוכר בדם עדיין לא ברור לחלוטין, אך הועלתה האפשרות שהגופרית שמכיל הבצל גורמת לייצור מוגבר של אינסולין בגוף.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully