וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האם שום באמת יכול לעזור במניעת סרטן? חוקרים מאמינים שכן

4.5.2018 / 6:55

הרבה מאוד אנשים מאמינים ששום טוב לבריאות שלהם, ובצדק. מחקרים מוכיחים פעם אחר פעם שמדובר בירק שמיטיב עם הבריאות. במחקר הזה גילו שהוא אפילו יכול למנוע סרטן, אם רק תצרכו אותו נכון

PanasonicAsia

בווידיאו: הנה דרך מהירה לקלף שום

כבר אלפי שנים שאנשים משתמשים בשום כפתרון טבעי לריפוי מחלות, אבל המנגנון שגורם לו להיות כה יעיל לגוף האנושי לא ברור עדיין למדענים. במחקר מאוניברסיטת נוטינגהאם, מדענים הגיעו למסקנה ששום יכול למנוע מחלות כמו סרטן, מחלות לב וסוכרת מסוג 2, אך הבהירו כי השוני בין שיטות האכילה השונות הוא שגורם לחלק מהממצאים המדעיים להיות לא אחידים באשר ליתרונותיו של הירק.

עוד בנושא:
6 מזונות שעוזרים לכבד שלכם לתפקד טוב יותר
אופסי: מאכלים שגורמים לתופעות לא נעימות בגוף
6 מזונות בריאים במיוחד שאתם לא אוכלים כמו שצריך

שום מייצר תרכובות גופרית כשהוא נקצץ, עובר מיצוי באלכוהול (תרופה טיבטית) או נכבש בשמן. המולקולות האלה, שמשתחררות ברמות שונות, משפיעות על תרכובות כמו חנקן חד חמצני ומימן גופרתי המיוצרים באופן טבעי בגוף האדם. הן נחשבות בעלות השפעה עצומה על תקשורת התא ושמירה על איזון בגוף. "מולקולות אלו מעניקות לצמחים יתרון אקולוגי כאשר הם צומחים בטבע", אמר ד"ר פיטר רוז, ביוכימאי מאוניברסיטת נוטינגהאם והעורך הבכיר של המחקר, "כל אחת מהצורות ההגשה של השום יכולה להיות בעלת השפעה שונה במערכות היונקים וזה מה שהופך את המחקר למורכב כל כך".

התיאוריה של רוז ועמיתיו היא כי תרכובות הגופרית הללו משפיעות על ייצור הגזים בגוף, שבתורו משפיע על מולקולות איתות המאפשרות תקשורת בין תאי מערכת החיסון ובינם לבין שאר תאי הגוף.

פיצוחי שום. נמרוד סונדרס
הסוד של השום מצוי בדרך ההכנה/נמרוד סונדרס
"אני לא חושב שיש מין אחד בודד של צמח שהוא תרופה, אבל יש בהחלט מיני צמחים שקשורים מאוד להפחתת הסיכון למחלות אצל בני אדם"

השום מכיל חומר כימי שנקרא אליצין והוא החומר הפעיל וגם זה שאחראי על הארומה של השום. חלק מהמוצרים על בסיס שום "נפטרים" מהריח על ידי ייבוש השום - תהליך שבדומה לבישול של שום גורם לאובדן האליצין. אפשר להסיק כי תהליך זה יכול גם להפוך את השום לפחות יעיל מבחינה בריאותית. תופעה דומה מתרחשת במגע של שום מקולף עם האוויר הפתוח, במסגרתו האליצין מאבד את פעילותו המיטיבה לאחר 20-30 דקות.

בעוד שהחוקרים מתלבטים לגבי הטכניקה האופטימלית להכנת שום, הם הסכימו כי מדובר באחד ממיני הצמחים שיש להם יכולות שיקום חזקות, אבל לא מדובר בתרופת קסם. "אני לא חושב שיש מין אחד בודד של צמח שהוא תרופה, אבל יש בהחלט מיני צמחים שקשורים מאוד להפחתת הסיכון למחלות אצל בני אדם", אמר ד"ר רוז. לדבריו יש הרבה אפשרויות בתחום זה למציאת גישות שיכולות להפחית את הסיכון למחלות ולשפר את בריאות האדם. "הכל חוזר בסופו של דבר לשאלות הבסיסיות של מה שקורה בפועל לתרכובות האלה כאשר אנו מעכלים אותן".

  • עוד באותו נושא:
  • שום

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully