פיקוד העורף הגל השקט

הגדרת ישובים להתרעה
      הגדרת צליל התרעה

      נושאים חמים

      זה קל: 6 מזונות שעוזרים לכבד שלכם לתפקד טוב יותר

      אנחנו לא יכולים לחיות בלעדיו אפילו יום אחד, אז כדאי שנדאג לו. הנה כמה מהדרכים הטבעיות בהן אתם יכולים לחזק את האיבר החשוב הזה

      זה קל: 6 מזונות שעוזרים לכבד שלכם לתפקד טוב יותר

      בווידיאו: האיש שתרם חצי מהכבד שלו וקיבל אהבת אמת במקום

      לא ברור למה, אבל דבר אחד דווקא די ברור – אנחנו לא נותנים לכבד שלנו מספיק כבוד. וחבל, מדובר באחד האיברים הכי חשובים בגוף האדם, שאנחנו לא יכולים לחיות בלעדיו אפילו יום אחד. למרות שרובנו חושבים שהוא בעיקר מפעל לפירוק האלכוהול שאנחנו שותים, בפועל הוא אחראי על תהליכים מטבולים חשובים רבים. אז כדי לדאוג לו טוב יותר, הנה חמישה מזונות שיטפחו את האיבר שדואג ל-500 תפקודים שונים בגוף:

      שום
      לשום יש הרבה מאוד סגולות בריאותיות, אבל מתברר שהוא גם מסייע להפעיל אנזימים בכבד ששוטפים החוצה חלק מהרעלים. בנוסף, בשום יש רמות גבוהות של אליצין, שמכיל נוגדי חמצון רבים והוא בעל תכונות אנטיביוטיות ואילו הסלניום שבו, משפר את פעולת נוגדי החמצון ובכך הם מסייעים לניקוי הכבד. בנוסף, השום מכיל ארגינין, שהיא חומצה אמינית המיוצרת בחלק מתאי גופנו.

      עוד בנושא:
      מה כדאי לאכול כדי לשמור על הלב?
      7 מאכלים שיסדרו לכם שיער יפה ובריא

      טוסט עם אבוקדו (ShutterStock)
      טעים ובריא (צילום: shutetrstock)

      אבוקדו
      אנחנו לא באמת זקוקים לעוד תירוץ לאכול אבוקדו, אבל הנה עוד אחד: הסופר פוד הטעים הזה, מסייע לבריאות הכבד. הסיבה העיקרית היא שהפרי הירוק הזה מכיל נוגד חמצון שקרוי גלוטתיון, שתפקידו לסנן חומרים מזיקים מהכבד ומגן על תאי הכבד מפני נזקים.

      כורכום
      כורכום שמסתמן כמו תבלין שיעיל כנגד כל דבר לא בריא שמתרחש בגוף, טוב גם לכבד. הכורכום מסייע בהפחתה של רדיקלים חופשים שפוגעים בכבד ועוזר בעיכול שומנים ויצירת נוזל מרה המיוצר בכבד ומשמש כמנקה רעלים טבעי שלו.

      קפה
      רק השנה חוקרים בחנו את הנתונים והמידע שנאספו בתשעה מחקרים קודמים שנערכו על שחמת הכבד, ושבהם השתתפו במצטבר 430 אלף נבדקים. הם גילו ששתייה של 2 כוסות קפה מדי יום עשויה להפחית ב-43 אחוזים את הסיכון לפתח שחמת הכבד.

      אשכולית (ShutterStock)
      מסייעת לסילוק רעלים (אילוסטרציה: shutterstock)

      אשכולית
      כמו בכל פירות ההדר, גם באשכולית יש שפע של ויטמין C ונוגדי חמצון שעוזרים לשטוף רעלים מהגוף, ומונעים פגיעה בתאים. מחקר שנערך ב-2006 מצא כי תמציות אשכוליות הנקראות נרינגנין יכולות להפעיל את הכימיקלים האחראים לחמצון של חומצות השומן. בטווח הארוך, זה עשוי לסייע במניעת מחלת כבד שומני.

      תה ירוק
      התה הירוק חותם את הרשימה שלנו, וגם הוא מסייע לשטוף רעלים ושאריות שומן מחוץ לגוף. בתה הירוק קיים רכיב בשם קאטצ'ין המסייע בפירוק שומנים בכבד, והנוכחות שלו מגנה על הכבד מהשפעות של רעלים שונים, ביניהם אלכוהול. בנוסף, התה ירוק מכיל קטכין – נוגד חמצון ששומר על הכבד. אם תוסיפו לתה הירוק חתיכת לימון בכלל הרווחתם, שכן מיץ לימון מסייע לשחרור אנזימי הכבד, שעוזרים למוסס את הרעלים.