וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היובש הורג אתכם? כך תשמרו על עורכם בעונת המעבר

ד"ר סיון מרסר, מאמר אורח

21.11.2019 / 8:27

החודשים הקרים הקרובים ידרשו מהגוף שלנו הסתגלות כלשהי, וזה כולל בין היתר את העור שלנו. מומחית לרפואת עור מסבירה למה מומלץ להמנע ממקלחות חמות בחורף ומה הדרך הטובה ביותר לחמם את הבית

ידיים. ShutterStock
צריך להיערך לעונה הקרה והיבשה. ידיים/ShutterStock

החורף עוד רגע כאן וזה זמן טוב לדבר על ההשפעות שיש לעונה הקרה על העור שלכם. האיבר הכי חשוף וגדול בגוף ומי שעומד כמגן פיזי מוחשי בינו לבין מזג האוויר ושינויי האקלים - הוא גם הניזוק העיקרי מהעונה הקרה, ועל כן, חשוב להיערך עם כמה טיפים חשובים.

אל תעשה: מקלחות חמות
מקלחות חמות ומענגות הן אומנם מפנקות ומחממות, אך את המחיר עליהן תראו לא רק בחשבון המים אלא גם בעור. מטבעו, עטוף העור שלנו שכבת שומן אותה מייצרות בלוטות החלב ותפקידה להגן על העור מרגישות יתר עקב חשיפה מרובה לכל מיני גורמים ביניהם - מים חמים מדי. ברגע שטמפרטורת המים גבוהה מזו של הגוף, שכבת השומן נשטפת ומשאירה את העור חשוף ללא הגנה. הפעולה הזו מביאה להתייבשות חריגה של העור.

אישה במקלחת. ShutterStock
מפנקת ומחממת, אבל גם מאוד מייבשת. מקלחת/ShutterStock

עשה
במקום לחמם את המים, יש לחמם את חדר האמבטיה עצמו ובנוסף, יש להקפיד על מקלחת זריזה יחסית. למען מניעת היובש העתידי רצוי להשתמש בשמני אמבט לרחצה.

עוד בוואלה!

הנה סיבה אחת ממש טובה להפסיק להתקלח במים רותחים

לכתבה המלאה

אל תעשה: חימום במזגנים ותנורים
מזגנים הפולטים אוויר יבש וחם מאוד מביאים בצורה חד משמעית לירידה בלחות חלל החדר וגם לייבוש העור והריריות (שפתיים עיניים ואף). תנורי חימום והסקות מחממים חללים גדולים באופן מעולה אך באותה מידה עלולים להוות בעיה ואף סכנה לעור ולגוף, החל מכוויות ועד שינוי בטמפרטורה של הגוף באופן שמייבשת וגורמת לחולשה.

בקבוקי מים חמים וסדינים חשמליים, נעימים למגע אך בשל קרבתם הלא מבוקרת לעור - עלולה להיווצר מעין פריחה כתוצאה מקרינה תרמית ממושכת על העור, המתחילה בגירוד קל או תחושת צריבה, ולכן חשוב לפנות לרופא עור כי הכוויה הפיגמנטרית עלולה להישאר לעולם על העור.

עשה
מעוניינים לחמם את החלל במזגן? הוסיפו מכשיר אדים ואם אין אז קערת מים על מנת להוסיף אדים לחלל ורמת לחות מינימאלית תתווסף לאוויר. העדיפו דרכי התחממות נוספות כמו נעליים חורפיות, בגדי כותנה עם בטנה, לבוש אטום, שמיכות עבות או עשויות פליז או פלנל.

סלון מחומם באח עם עצים. ShutterStock
הסקה אומנם מחממת, אבל היא מסכונת. רגליים מול אח/ShutterStock

אל תעשה: ספורט וריצה בחורף ללא הגנה
הטיפ הבא נועד לכל אוהבי הספורט בכל עונות השנה, שכן חשוב לשמור על העור גם בזמן האימון או הריצה. פעילות גופנית הרי גורמת לבלוטות הזיעה לעבוד במהירות יתרה, אך במידה וברגע ההזעה נושבות רוחות קרות בחוץ, פעולת ייבוש העור נעשית כפולה ומכופלת וכך גם הנזק.

עשה
הקפידו לצאת לריצה או לאימון לאחר שמרחתם את השפתיים בכל דבר שיגן עליהם (וזלין, חמאת שיאה וכו') ואת העור החשוף בפנים ובידיים הקפידו למרוח בקרם לחות עשיר במיוחד על מנת למנוע מהעור את השלב הקריטי של מפגש הזיעה עם הרוח הקרה.

אל תעשה: אל תצאו לא מוגנים במצב של מחלת עור
מחלות עור כרוניות כמו אטופיק דרמטיטיס או פסוראזיס הן מחלות מתפרצות, כרוניות המהוות מטרד לסובלים מהן. עונת החורף היא הטריגר המעיר את כל אלו, לא משנה באיזו תרדמת נמצאת המחלה. ההחמרה נובעת מהקור המתמשך, והקושי של העור להתמודד עמו באופן תדיר מבשאר השנה.

עשה
מומלץ להימנע מיציאה לקור לא ערוכים ומוגנים בכל האמצעים, ואף לנקוט אמצעי מניעה וזהירות כמו; מריחה של חומרים טיפוליים בהתאם לתסמין המוכר, ביקורת תכופה אצל רופא העור לאבחון מצב מחלת העור וחידוש מלאי התכשירים.


ד"ר סיון מרסר היא מומחית לרפואת עור

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully