וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המאכלים האלה יכולים להרוג תאי סרטן

רובנו כבר יודעים אילו מאכלים חשודים או ידועים כמסרטנים ולרוב משתדלים להמנע מאכילתם, אבל האם ידעתם שיש מאכלים שיכולים לגרום לתאי סרטן לגווע ברעב ואפילו להתאבד? הנה 6 כאלה

סרטן. ShutterStock
תגרמו להם להתאבד. תאי סרטן/ShutterStock

המאכלים והמשקאות שאתם מכניסים לגוף שלכם יכולים להיות סיבה מרכזית לתחלואה בסרטן, אך שינויים בתזונה הקבועה שלכם יכולים גם להפחית מאוד את הסיכויים שלכם לחלות. אם אתם כבר משקיעים מחשבה בתזונה שלכם לצורכי מניעה, למה שלא תנסו לאכול מאכלים שיכולים להשמיד תאי גזע של סרטן?

תאי גזע סרטניים הם תאים שתומכים ומעודדים את התהליך הקרצינוגני (סרטני) ויש להם תפקיד קריטי בהתפתחות של מחלת הסרטן, בעמידות שלו לתרופות וטיפולים וגם בשיעור החזרה של המחלה. מספר מחקרים שנערכו בעבר הצביעו על כך שישנם מזונות שבכוחם למנוע מתאי הגזע הסרטניים לגרום להתפתחות המחלה. אז מה אתם יכולים להוסיף לתפריט כדי לרסן את תאי הגזע הסרטניים שאולי מסתובבים בגוף שלכם?

1. תפוחי אדמה סגולים

תפוח אדמה סגול. ShutterStock
מכילים חומר ביו-אקטיבי שמפחית את האגרסיביות של סרטן המעי. תפוחי אדמה סגולים/ShutterStock

אכילת תפוח אדמה סגול אחד מדי יום במשך שבוע נמצאה כשיטה יעילה לחסימת תאי הגזע שמחוללים את סרטן המעי הגס. חוקרים מאוניברסיטת פן סטייט מצאו שהחומר הביו-אקטיבי אנתוציאנין המצוי בירק השורש הספציפי הזה מסייע בצמצום מספר הגידולים ומפחית את מידת האגרסיביות של תאי הסרטן.

2. תה ירוק

תה ירוק. ShutterStock
גורם לתאי הסרטן להשמיד את עצמם. תה ירוק/ShutterStock

חוקרים סינים גילו שתה ירוק יכול להרוג תאי גזע סרטניים. החומר הפעיל EGCG המצוי בתה ירוק גורם לתאים סרטניים להפעיל מנגנון השמדה עצמית ועשוי לצמצמם את גידולם של תאי גזע סרטניים בעד 50 אחוזים.

3. תה מאצ'ה

תה מאצ'ה. ShutterStock
מנתק את תאי הסרטן ממקורות האנרגיה שלהם. תה מאצ'ה/ShutterStock

מחקר של אוניברסיטת סלפורד באנגליה הראה שגם תה מאצ'ה, בדומה לתה הירוק, מסוגל להשמיד תאי גזע סרטניים, בדרך מעט שונה - הוא מנתק אותם ממקורות האנרגיה שלהם וכך גורם להם לגווע. הסוג הזה של תה נמצא יעיל במיוחד נגד תאי הגזע שגורמים לסרטן השד.

4. שמן זית כתית טהור

שמן זית. ShutterStock
מונע סרטן השד. שמן זית/ShutterStock

שמן זית מספק לגוף קבוצת חומרים בשם סקואירידואידים (secoiridoids) שנצאו יעילים בעיכוב צמיחתם של תאי גזע המחוללים את סרטן השד בתנאי מעבדה. בניסויים שנערכו בבעלי חיים נמצא ששמן זית כתית טהור (extra virgin) הצליח למנוע ביעילות התפתחות של המחלה וגם מיתן את קצב התפתחות הגידולים בקרב מושאי המחקר שכבר היו חולים בסרטן.

5. אגוזי מלך

אגוזי מלך. ShutterStock
מונעים את המחלה ומשפרים את סיכויי ההישרדות של מי שכבר חלה. אגוזי מלך/ShutterStock

חוקרים מדרום קוריאה גילו שאכילת אגוזי מלך יכולה לסייע במניעת התפתחות סרטן המעי הגס, ובנוסף בכוחם לשפר את סיכויי ההישרדות מהמחלה בקרב מי שכבר פיתח אותה. תמצית שהופקה מאגוזי מלך ונלקחה במשך שבוע על ידי משתתפי הניסוי נמצאה יעילה בהפחתת תאי הגזע הסרטניים שקשורים בסרטן המעי ועצרה את גדילתם ב-86 אחוזים. אגוזי מלך מכילים חומרים ביו-אקטיביים כמו חומצה גאלית, חומצה כלורוגנית וחומצה אלגית.

6. קליפות תפוח

תפוח מקולף. ShutterStock
רכיב פעיל שמדכא את התפתחות תאי סרטן הערמונית. קליפת תפוח/ShutterStock

מחקר שנערך באוניברסיטת אוסטין בטקסס בדק את יעילותם של כמה עשרות רכיבים פעילים הקיימים במזונות מן הטבע כנגד תהליכים סרטניים בגוף. במחקר נמצא כי חומצה אורסולית מצליחה לעצור את שגשוגם והתפתחותם של תאי סרטן הערמונית. חומצה אורסולית מצויה בקליפות של תפוחי עץ וכן באוכמניות, חמוציות, רוזמרין, לבנדר ועוזרר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully