וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בני נוער שלא אוכלים בבוקר מקבלים ציונים נמוכים יותר בבגרויות

חוקרים מאוניברסיטת לידס הראו לראשונה קשר בין אכילת ארוחת בוקר לבין ביצועים במבחני בגרות של תיכוניסטים באנגליה. התלמידים שאכלו לעתים רחוקות בבוקר יום לימודים, או לא אכלו בכלל, השיגו ציונים נמוכים יותר באופן משמעותי

יוטיוב

בסרטון: ילדים טועמים ארוחות מרחבי העולם לראשונה

מחקר חדש שנערך ביורקשייר אנגליה והתפרסם השבוע בכתב העת Frontiers in Public Public, מצא כי תלמידי תיכון שרק לעיתים רחוקות אכלו ארוחת בוקר לפני שיצאו לבית הספר, קיבלו ציונים נמוכים יותר במבחני הבגרות הבריטיים (GCSE) מבני גילם שאכלו ארוחת בוקר לעתים קרובות. חוקרים מאוניברסיטת לידס ריכזו את כל תוצאות הבחינות של התלמידים, וראו שהציונים שהשיגו בהן התלמידים שהעידו שהם כמעט ולא אכלו ארוחת בוקר, היו נמוכים בכמעט שתי דרגות ציון.

החוקרת הראשית במחקר, ד"ר קייטי אדולפוס מבית הספר לפסיכולוגיה של אוניברסיטת לידס, אמרה: "המחקר שלנו טוען כי תלמידי בתי הספר העל יסודיים נמצאים בעמדת נחיתות אם הם לא מקבלים ארוחת בוקר שתתדלק את מוחם לקראת תחילת יום הלימודים. לבריטניה יש בעיה הולכת וגוברת של 'עוני תזונתי', כשההערכה היא שחצי מיליון ילדים מגיעים לבית הספר בכל יום רעבים מכדי ללמוד" היא הסבירה. "בעבר הוכחנו שארוחת בוקר יש השפעה חיובית על הקוגניציה של הילדים, והמחקר מעלה שתזונה לקויה קשורה לתוצאות גרועות יותר בבית הספר".

עוד בוואלה!

לא אוכלים בבוקר? הגדלתם את הסיכון למחלות לב ב-87 אחוזים

לכתבה המלאה

החוקרים סקרו 294 תלמידים מבתי ספר ומכללות במערב יורקשייר בשנת 2011 ומצאו כי 29 אחוזים מהם אכלו ארוחת בוקר בימי לימודים לעתים רחוקות או מעולם לא. 18 אחוזים אכלו מדי פעם ארוחת בוקר, ו-53 אחוזים אכלו בתדירות גבוהה. הנתונים שלהם דומים לנתונים הלאומיים האחרונים של אנגליה משנת 2019, שגילו כי יותר מ-16 אחוזים מילדי בית הספר העל יסודי מפספסים ארוחת בוקר.

נערה אוכלת ארוחת בוקר ומסתכלת בטלפון שלה. ShutterStock
ארוחת בוקר משפרת את הריכוז של התלמידים וההישגים בלימודים. נערה אוכלת/ShutterStock

במסגרת המחקר, ציוני ה-GCSE הוסבו לציונים בנקודות על פי שיטה מסוימת והוספת הציונים של כל המקצועות נתנה לתלמידים ציון מצטבר. על פי זה, אלו שאכלו לעיתים רחוקות לאכול ארוחת בוקר, השיגו בממוצע 10.25 נקודות פחות מאלו שאכלו לעיתים קרובות, שזה הפרש של כמעט שתי דרגות ציון, לאחר שנלקחו בחשבון גורמים חשובים אחרים כמו מעמד סוציו-אקונומי, מוצא, גיל, מין ומדד מסת הגוף (BMI).

הממשלה באנגליה מנהלת תכנית ארצית לארוחת צהריים בחינם הנגישה לכל התלמידים, אך אין מפעל דומה לכך לגבי ארוחות בוקר. ניקולה דולטון, מנהלת התוכנית הגיבה למחקר: "אנחנו שמחים לראות את פרסום המחקר המקיף והמשכנע הזה, שמספק עדויות מרשימות לכך שאכילת ארוחת בוקר בריאה משפרת את ההישגיות החינוכית של הילד, ותומך בממצאים שלנו לגבי שיפורים בריכוזו של הילד בכיתה, מוכנות ללמוד, התנהגות ועמידה בזמנים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully