וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

5 דברים שאסור לעשות לפני ביקור אצל הרופא, ואחד שדווקא אפשר

אנחנו מגיעים לבדיקות רפואיות בלי לדעת בכלל שמשהו שעשינו כמה שעות לפני זה עלול לשבש את תוצאות הבדיקה ולהוביל לאבחנה שגויה. הנה כמה דברים שחשוב לדעת כדי להוציא את המקסימום מקולונוסקופיה, ממוגרפיה, בדיקת עור ועוד

רופא. ShutterStock
היערכות מוקדמת לבדיקה יכולה למנוע שיבוש של התוצאה. ידיים מחזיקות סטטוסקופ (צילום: ShutterStock)/ShutterStock

רוב האנשים מגיעים לביקור אצל רופא - בין אם זו בדיקה דחופה או ביקורת תקופתית, בעיצומו של יום עמוס בלו"ז ובלי יותר מדי סבלנות ומחשבה על היערכות מראש, אלא אם כן קיבלו הנחיות ספציפיות מהמרפאה (כמו צום לפני בדיקות דם מסוימות). זה חבל, כי יש כל מיני גורמים שעלולים להשפיע על תוצאות הבדיקות הרפואיות אבל רובנו לא מודעים אליהם בכלל. הנה כמה מהם.

לא עושים מני-פדי לפני פגישה עם רופא עור

מריחת לק אדום בפדיקור. ShutterStock
מי יודע מה מסתתר תחת הלק הזה. מריחת לק אדום על כף רגל (צילום: shutterstock)/ShutterStock

רופאי העור מסתכלים על כל הגוף שלנו, וזה כולל גם את הציפורניים. סימנים בציפורניים שנראים לנו עדינים וחסרי חשיבות, עלולים להעיד על בעיות בריאות גדולות יותר, כמו אנמיה, סוכרת ואפילו מחלות לב. בנוסף, ציפורניים חשופות מקלות על זיהוי של פטריה ומניעת התפשטותה. מומלץ להגיע ללא לק בכלל לביקורת שגרתית, ואפילו לבדיקה של משהו ספציפי שנמצא באזור אחר של הגוף. אין לדעת מה יכול ללמוד הרופא גם ממבט אקראי חטוף.

בנוסף, אל רופאי עור כדאי להגיע גם ללא איפור - בעיקר צלליות ומייקאפ, כדי שהם יוכלו לאתר בקלות בעיות עור בפנים. קרם הגנה לפנים וקרמים שונים זה בסדר.

עוד בוואלה!

בדק בית: בדיקות רפואיות שאתם יכולים לעשות בעצמכם

לכתבה המלאה

לא שותים אלכוהול לפני בדיקת כולסטרול

שתי כוסות מרטיני. ShutterStock
חכו עם הדרינק לרגע שאחרי הבדיקה. שתי כוסות מרטיני (צילום: ShutterStock)/ShutterStock

אחד מארבעת המרכיבים הנמדדים בפרופיל כולסטרול הם הטריגליצרידים (סוג של שומן הנישא בזרם הדם), וכל גורם שיכול לשנות אותם עלול להוביל לתוצאות מדאיגות בבדיקה, ללא סיבה של ממש.

משקאות אלכוהוליים כמו יין, בירה או משקה חריף מכילים סוכרים טבעיים, ועודף סוכר, מכל מקור שהוא, עלול להגביר את רמות הטריגליצרידים ומהווה בעיה (אם רמות הטריגליצרידים גבוהות מאוד בבדיקה, הרופא ימליץ לא לשתות בכלל). לפני בדיקת כולסטרול מומלץ להתנזר במשך 24 שעות מאלכוהול, ולהתרחק גם מממתקים, מזונות עתירי שומן ואכילת יתר כללית.

לא לוקחים תרופות להצטננות רגע לפני שרואים רופא

תרופות. ShutterStock
אם לוקחים תרופה, חשוב לעדכן בזה את הרופא. אישה מצוננת ומגש תרופות (צילום: ShutterStock)/ShutterStock

רופא המשפחה שלכם ירצה להעריך את התסמינים שלכם כדי לאבחן מה יש לכם, ללא ההשפעות המיטיבות של תרופות שאפשר להשיג בבית מרקחת ללא מרשם (סירופ לשיעול, משככי כאבים, מורידי חום ועוד). התרופות הללו יכולות להשפיע על לחץ הדם שלכם או לגרום לתופעות לוואי אחרות, והרופא לא ידע אם זה קשור למצב הרפואי שלכם או לא. אז אם הכאב נסבל, עדיף להחזיק מעמד בלי תרופות עד לפגישה עם הרופא. אם הכאב בלתי נסבל זה בסדר לקחת משהו כדי להרגיע אותו, רק חשוב לזכור לספר על זה לרופא ולתאר לו במדויק מה היו התסמינים או התחושות לפני לקיחת התרופה.

לא אוכלים מזונות אדומים לפני בדיקת קולונוסקופיה

סלק. ShutterStock
עדיף להתאפק, זו ממש לא בדיקה שבא לכם לעשות שוב סתם. סלק (צילום: ShutterStock)/ShutterStock

אוכל אדום או סגול יכול לצבוע את המעי הגס שלך, אפילו אם מדובר במשהו קליל כמו קרטיב עם צבעי מאכל. הסיבה לכך היא שמאכלים אדומים או סגולים יסוו בצבעם את הרירית של המעי הגס, ייראו כמו דם בצואה וכך יוכלו להשפיע על תוצאות הבדיקה. וזו ממש לא בדיקה שבא לכם לעשות שוב, אלא אם כן ממש צריך.

באופן מפתיע, גם לתוספי ברזל יכולה להיות השפעה דומה על הבדיקה, או לחילופין השלכות לא נעימות כמו עצירות (שתקשה מאוד על הצורך לשלשל לפני קולונסקופיה). ההמלצה היא להפסיק ליטול ברזל שבוע לפני הבדיקה, ובשלושת הימי לפניה להימנע גם ממזון עשיר בסיבים תזונתיים כמו פירות וירקות גולמיים, תירס ושעועית.

לא שמים דיאודורנט לפני בדיקת ממוגרפיה

אישה משתמשת בדאודורנט. ShutterStock
להגיע נטורל לבדיקה ומקסימום להתקלח אחריה. אישה מורחת דיאודורנט (צילום: ShutterStock)/ShutterStock

הנה עוד בדיקה מלחיצה ולא נעימה פיזית, שלא תרצו "לזהם" ואז לעשות אותה שוב. בדיאודורנט על כל סוגיו (רולר, סטיק, ספריי או אבקה) תיתכן כמות מסוימת של אלומיניום, שבממוגרפיה נראה כמו הסתיידויות בשד וזה כמובן משנה את תוצאות הבדיקה. זה אולי לא הכי נעים, אבל עדיף להגיע נטורל לבדיקה. מקסימום תשריינו זמן למקלחת אחריה.

אפשר להגיע לגניקולוג גם כשאתן במחזור

רופא בודק את בטנה של מטופלת. ShutterStock
אין מניעה לעשות בדיקות גניקולוגיות שגרתיות בזמן מחזור. אישה בבדיקה (צילום: ShutterStock)/ShutterStock

את הביקורת הזו קבעתן מזמן, וכמובן שלא היה לכן מושג שבדיוק באותו יום תהיו בעיצומו של הדימום החודשי. אז לבטל את התור? ממש לא. אם הטיעון לביטול הוא "לא נעים" אז תירגעו - הרופא שלכן כבר ראה דברים הרבה יותר גרועים (שלא נדבר על רופאה, שמכירה את זה באופן אישי). אם הטיעון הוא שבטח אי אפשר לעשות בדיקות במצב הזה - זה ממש לא נכון. אין מניעה לעשות בדיקות גניקולוגיות שגרתיות, כולל פאפ, במהלך הווסת.

רק אם הסיבה לביקור שלכן היא בדיקת הפרשה בעלת ריח לא נעים, או פצע שנדרש לראות בעין, כדאי לבטל את התור ולקבוע מחדש.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully