וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

5 המאכלים הבריאים הזולים ביותר

כולם יודעים שעגלה מפוצצת בחטיפים זולה משמעותית מעגלה של אוכל אורגני ומוצרי בריאות, אבל האמת היא שיש גם לא מעט מזונות בריאים שזולים אפילו יותר משקית צ'יפס ויכולים לחולל שינוי משמעותי בהרגלי התזונה שלכם

אנחנו נוטים לחשוב שארצות הברית היא המדינה השמנה בעולם, אך למעשה, הנתונים מראים כי דווקא מדינות פחות מפותחות כמו נאורו, כווית ומצרים מככבות בראש הרשימה הלא מכובדת הזאת. הסיבה לכך היא שכיום אוכל לא בריא, משמין ומעובד נחשב נגיש וזול הרבה יותר ממזונות בריאים, שבדרך כלל נמצאים הרחק מהישג ידם של אנשים נטולי אמצעים.

עם זאת, חשוב לזכור כי מזונות בריאים הם בבסיסם פשוט מזונות טבעיים, לא מעובדים ולא מתועשים - שאמנם יכולים להיות יקרים מאוד כשרוכשים אותם בחנויות טבע ובמסעדות שף - אך רבים מהם דווקא נחשבים למזונות זולים ונגישים ביותר. הנה כמה מהם שיעזרו לכם לשמור על הבריאות בקלות ובזול:

1. בטטות

בטטות צלויות. ShutterStock
רק אל תטגנו אותן. בטטות/ShutterStock

כן, זה אולי השם הנרדף המוכר ביותר לאנשים עצלנים, אך האמת היא שדווקא הבטטה, כשמכינים אותה כמו שצריך, היא אחד המאכלים הבריאים ביותר שתוכלו לצרוך. בטטה היא מקור מעולה לסיבים תזונתיים, נוגדי חמצון, בטא-קרוטן שהופך בגוף לוויטמין A, ויטמין C, ברזל, אשלגן בשיעור גדול מזה שבבננה, מגנזיום, ויטמין B6 ועוד.

הבטטה מסייעת בין היתר לווסת את לחץ הדם, לשפר את תפקוד מערכת העצבים, להפחית את הסיכון למחלות לב, להקל על מיגרנות, למנוע התכווצויות שרירים ועוד. כדי ליהנות מכל היתרונות האלו בלי לפגוע בבריאות, מומלץ לצלות או לאפות את הבטטות ולא לטגן אותן.

עוד בוואלה!

כתומה ומתוקה: כל הסיבות הבריאות לאכול בטטה

לכתבה המלאה

2. זרעי צ'יה

פודינג צ'יה עם דובדבנים ויוגורט. ShutterStock
כמה קטנים ככה בריאים. פודינג צ'יה עם דובדבנים ויוגורט/ShutterStock

הזרעים הקטנים האלו הפכו ללהיט ענק בקרב חובבי בריאות בשנים האחרונות - ובהחלט יש לכך סיבה מצוינת. שתי כפיות של זרעי צ'יה מכילות יותר סיבים תזונתיים מאשר קערה שלמה של שיבולת שועל, יותר נוגדי חמצון מאוכמניות שנחשבות למאכלים מובילים בהיבט הזה, וכן כמות מרשימה למדי של חלבון ואומגה 3. כל אלו תורמים בין היתר להפחתת הסיכון לסרטן, לשמירה על הלב, למלחמה בדלקות בגוף ולהגנה על המוח.

היתרון הגדול של זרעי צ'יה טמון בעובדה שאפשר לאכול אותם בדיוק כמו שהם - בלי לבשל או לעבד אותם. תוכלו פשוט לבלוע כפית מלאה בזרעים האלו, לפזר אותם על האוכל שלכם או להכניס אותם לשייק.

3. עדשים

סלט קוסקוס עם עדשים, עבור סוגת. נמרוד סונדרס
יותר חלבון מסטייק. סלט קוסקוס עם עדשים/נמרוד סונדרס

בקהילות שונות, מרק עדשים נתפס כמזון לעניים - כלומר, הארוחה הפשוטה והזולה ביותר שניתן להכין. אז נכון, כשאוכלים מרק עדשים מרגישים שזה אוכל פשוט למדי, אך דווקא האוכל הפשוט הזה טומן בחובו תרומה אדירה לבריאות הגוף - בלי יותר מדי מאמץ.

עדשים הן המקור הטוב ביותר לברזל מכל הקטניות. בנוסף, הן נחשבות לאחד מהמאכלים העשירים ביותר בחומרים מזינים שתוכלו לצרוך. יש בהן שיעור מרשים של חלבונים - יותר מזה שבסטייק ממוצע, לצד מגנזיום, סיבים תזונתיים, אשלגן, נוגדי חמצון, ויטמינים מקבוצת B ומינרלים נוספים.

מחקרים מצאו שאכילת עדשים היא דרך מצוינת לווסת את רמות הסוכר בדם, לשפר את בריאות הלב, לחזק את מערכת העיכול ולשפר את מאזן החיידקים במעי.

4. שיבולת שועל

שיבולת שועל, אגוזים ויוגורט. ShutterStock
שיבולת שועל, אגוזים ויוגורט/ShutterStock

גם מי שמעולם לא בישל בחייו, לא יתקשה יותר מדי בהכנה של שיבולת שועל, שמכניסה לגוף כמות מכובדת ביותר של חומרים מזינים. שיבולת שועל עשירה בסיבי בטא-גלוקן, אשר הוכחו במחקרים כגורמים שעוזרים להפחית את שיעור ה"כולסטרול הרע" בגוף (LDL). בנוסף, שיבלת שועל עשירה בברזל, אשלגן, סידן ואפילו חלבון.

אחרי ארוחה של שיבולת שועל, אתם תהיו שבעים לזמן ארוך יותר, מה שיסייע לשמור על המשקל בפחות מאמץ, וכן תיהנו מתרומה מגוונת ורחבה שלה למערכות רבות בגוף, לרבות העצבים, העיכול והמוח. כדי להעצים את ההשפעה החיובית לבריאות שלכם, בחרו בשיבולת שועל מושטחת או חתוכה.

5. תפוחים

תפוחי עץ ירוקים. ShutterStock
אפילו מנקים את השיניים. תפוחים/ShutterStock

גם בהשוואה לפירות אחרים, תפוחים הם מהמזונות הבריאים והנגישים ביותר שתוכלו למצוא בכל פינה בעולם. יש בהם כמויות מרשימות של ויטמין C, נוגדי חמצון, אשלגן ולא פחות מ-4 גרם של סיבים בפרי ממוצע, נתון גבוה אפילו יותר ממנה של תרד או קייל. תפוחים גם עשירים בפקטין, רכיב עוצמתי במיוחד שמסייע להילחם ב"כוסטרול הרע" וגם להאריך את תחושת השבוע.

אינספור מחקרים נערכו על תפוחים ומצאו שוב ושוב שהפירות האהובים האלו יכולים להשפיע לטובה על הגוף בדרכים שונות ומגוונות - מניקוי השיניים וחיזוק הבריאות הדנטלית, דרך חיזוק מערכות החיסון והעיכול ועד להפחתת כאבי ראש והעלאת רמת האנרגיה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully