וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

7 הרגלים יומיומיים שאתם חושבים שהם גרועים, אבל הם לא

למרות שאתם עושים אותם מדי יום אתם יודעים שהם לא בריאים. אבל האם ההרגלים היומיומיים האלה באמת כל כך גרועים ומזיקים לכם? כנראה שלא כמו שאתם חושבים

בחורה מתעוררת בבוקר. ShutterStock
בוקר טוב. ההרגלים שלכם חזרו. אישה מתעוררת/ShutterStock

אתם קמים בבוקר ומבטיחים לעצמכם שהיום תתנהגו יפה יותר, תאכלו טוב יותר, תשמרו טוב יותר על ההיגיינה שלכם ותלכו לאימון בערב. ואז היום תופס כיוון פחות חיובי ואתם חוזרים על כל הדברים שהבטחתם לעצמכם שלא תעשו. אבל האם ההרגלים האלה הם באמת כל כך מזיקים? בדקנו מה המחקרים אומרים וחזרנו עם תשובות די מפתיעות.

עוד בנושא:
5 הרגלים בריאים שכדאי לאמץ לכם כבר בשנות ה-20
6 הרגלים לא בריאים שהורסים לכם את היציבה
מגעילה או רגילה: עד כמה הרגלי ההיגיינה שלך מוזרים?

אתם לא מתקלחים כל יום

מקלחת חמה. ShutterStock
לא חייבים כל יום, אלא אם כן אוגוסט. אישה מתקלחת/ShutterStock

נכון שזה קיץ, והמחשבה על להעביר יום בלי מקלחת מעוררת בנו תחושות לא פשוטות, אבל מסתבר שלא רק שלא חייבים להתקלח מדי יום, אלא אולי, תאמינו או לא, עדיף אפילו שלא.

אם תשאלו רופאי עור - מקלחת יומית עלולה בכלל להזיק לבריאות ולהחליש את המערכת החיסונית שלנו מול איומים בקטריאליים מבחוץ. הסיבה היא שהמקלחות התכופות מייבשות את העור, הורגות את החיידקים הטובים שחיים עליו ומותירות אותו חשוף יותר לזיהומים.

על פי המלצת הרופאים, התדירות המומלצת למקלחת היא פעם-פעמיים בשבוע בלבד. אלא אם כאמור העונה בחוץ היא קיץ. אז מומלץ לוותר מדי פעם על הסבון, שהוא האשם העיקרי בייבוש העור וסדיקתו, ולסבן רק את האזורים שממש חייבים.

עוד בוואלה!

9 הרגלים יומיומיים שהורסים לכם את החיים

לכתבה המלאה

אתם לא מתאמנים 7 פעמים בשבוע

גבר עושה שכיבות סמיכה. ShutterStock
אם אתם לא מתכוננים לאולימפיאדה, אתם לא צריכים להתאמן כל יום. גבר עושה כושר/ShutterStock

מכירים את ההתלהבות הראשונית שמגיעה כשמחליטים להתחיל להתאמן? ובכן, יש כאלה שאצלם ההתלהבות הזו שוככת אחרי שבוע ויש אחרים שחיים ככה באופן קבוע, ומרגישים מתסוכלים אם הפסידו אפילו אימון אחד.

ובכן, אם אין לכם כוונה להפוך לספורטאים מקצועיים, אתם לא באמת צריכים להתאמן כל יום בשבוע. 3-4 אימונים בשבוע הם הספק מכובד לגמרי וטוב לתת לגוף לנוח בין אימון לאימון, במיוחד אם מדובר בפעילות בעצימות גבוהה. בשורה התחתונה: לפעמים פחות זה יותר.

אתם מקללים הרבה

מקללים בכביש. ShutterStock
אם אתם לא פוגעים באף אחד זה לא בהכרח רע. איש מקלל באוטו/ShutterStock

אנחנו חס וחלילה לא מעודדים אתכם לקלל אנשים, בטח שלא בפניהם, אבל אם אתם לא פוגעים באף אחד, לקללות יש כמה יתרונות.

על פי מחקר שנערך באוניברסיטת מאסטריכט בהולנד, שניסה לבחון את דפוסי הקללות בחברה, נמצא כי אנשים שמקללים יותר נוטים להיות כנים יותר. הבוחנים זיהו שאנשים ששיקרו פחות העידו על עצמם שהם משתמשים ביותר קללות. מחקר אחר שבדק את הנושא מצא שאנשים שמשתמשים בשפה גסה יותר הם גם ככל הנראה בעלי אוצר מילים עשיר יותר ויכולות ורבליות גבוהות מהממוצע.

אתם לועסים מסטיק

מסטיק. ShutterStock
כל עוד אתם לא לועסים חזק מדי, זה אפילו בריא לכם. מסטיק/ShutterStock

אם אתם לועסים מסטיק שמכיל סוכר, זה גרוע ויעשה לכם חורים בשיניים. אם התקדמתם הלאה למסטיק ללא סוכר, דעו שזה יכול דווקא להועיל לכם.

לעיסה של מסטיק שמכיל קסיליטול (ממתיק טבעי) היא הדרך הטובה ביותר להרוויח את היתרונות למערכת העיכול. כאשר אתם לועסים מסטיק עם קסיליטול, מיד בתום הארוחה, אתם מייצרים יותר רוק וכך בונים למעשה את כמות החומצה בקיבה. החומצה הזו מסייעת למערכת העיכול לעכל בקלות רבי יותר את האוכל שאתם אוכלים. בנוסף, הקסיליטול מעכב חיידקים ועששת בשיניים.

בנוסף, לעיסה של מסטיק יכולה להועיל מאוד לריכוז, מאיצה את הזמן התגובה שלנו ומעלה את המהירות בה מידע חדש נקלט במוח שלנו. מחקר מאוניברסיטת קרדיף בבריטניה שנערך לפני כמה שנים טען שלעיסת מסטיק משפרת את הערנות שלנו ב-10 אחוזים.

אתם אוכלים ביצים כל בוקר

ביצת עין. ShutterStock
ארוחת בוקר בריאה. ביצת עין/ShutterStock

אם אתם אנשים שאוהבים את שגרת היום שלהם קבועה ללא שינויים, וחביתה בבוקר היא חלק מההרגלים שלכם - הכל בסדר, המדע בגדול לצדכם.

התפיסה המעודכנת כיום לגבי כולסטרול תזונתי היא מעט שונה מזו שהייתה בעבר, זאת בעקבות מספר מחקרים שהראו שרמת הכולסטרול בגוף לא מושפעת בצורה מאוד משמעותית מהכולסטרול שנמצא בתוך המזון שלנו. בנוסף, חלמון הביצה, זה שנוטים לפחד ממנו, הוא גם זה שמכיל את עיקר הוויטמינים שלה, כמו ויטמין B6 ו-B12, וגם את הוויטמינים A, D, E ו-K.

בנוסף, מחקר שפורסם בשנת 2015 בכתב העת American Journal of Clinical Nutrition, מצא כי צריכת ביצה אחת ביום עשויה להפחית את הסיכון לפתח סוכרת מסוג 2 (סוכרת מבוגרים), שהפכה בשנים האחרונות לשכיחה יותר ויותר.

אתם מתלוננים הרבה

איש מתלונן. ShutterStock
להתלונן, אבל ללמוד מזה מה אפשר לשפר. איש מתלונן על מנה במסעדה/ShutterStock

תאמינו או לא, יש דרך נכונה להתלונן ויש דרך שגויה. המדע מציע כי הדרך הלא נכונה יכולה לגרום למוח לחווט את עצמו מחדש בגלל השליליות ולגרום למספר בעיות גופניות, כולל החלשת מערכת החיסון והעלאת לחץ הדם. אז איך מתלוננים נכון? על פי מחקר באוניברסיטת קלמסון שבארה"ב, על ידי היותכם מודעים יותר לתלונות שלכם.

מתלוננים טובים מנסים למצוא דרך לשפר את המצב, ולא רק להיאנח על דברים שהם מרגישים שהם לא יכולים לשנות. אוורור הבעיות, במיוחד לאחר אירוע שנתפש כטראומטי, יכול גם לעזור לאנשים להבין מה בדיוק קרה ולעזור בתהליך הריפוי. אז תבדקו כמה ועל מה אתם נוטים להתלונן.

אתם מנשנשים במהלך היום

קערה מלאה באגוזים. ShutterStock
נשנושים הם לא בריאים רק כשאתם אוכלים חטיפים לא בריאים. קערת אגוזים/ShutterStock

אל תרגישו אשמה אם אתם נוטים להושיט יד לנשנושים אם הבטן שלכם מקרקרת וכבר עבר זמן מה מאז ארוחת הצוהריים. מה שמתאים לאחד בנושא תזונה, לא בהכרח מתאים לאחר.

לא מעט מחקרים הראו תוצאות מגוונות במה שנוגע לנשנוש במהלך היום וההשפעה שיש לזה על המשקל שלכם, על חילוף החומרים וגם על ויסות הסוכר בדם. אבל, כפי שמציינים מומחים, עדיף לאכול משהו כשאתם גוועים ברעב כדי שלא תזללו יותר מדי בארוחה הבאה, כל עוד החטיף לא מעובד יתר על המידה, מלא בסוכר או עתיר במלח. נשנושים הם לא בריאים רק כשאתם אוכלים חטיפים לא בריאים. אגוזים למשל או קוביית שוקולד מריר הם נשנוש מעולה. אבל אל תגזימו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully