וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הוא זכאי: מאכלים שפעם נחשבו למזיקים וקיבלו חנינה

עד לפני כמה שנים עוד ספרתם כוסות קפה והגבלתם את צריכת הביצים השבועית שלכם, אבל לא עוד! המאכלים האלה כבר לא בחזקת אשמים ואתם יכולים לאכול מהם בלב שקט ומצפון נקי. יחסית

אישה אוכל פסטה. ShutterStock
מוניטין בשיקום. אישה אוכלת פסטה/ShutterStock

תחום הבריאות והתזונה הוא אחד הנחקרים ביותר בעשורים האחרונים, ובהתאם התפרסמו בו לא מעט גילויים ותובנות חדשות לאורך השנים. למעשה, זה עדיין קורה וכל הזמן אנחנו מגלים דברים חדשים על המזון שאנחנו אוכלים, יחסי הגומלין שלו עם הגוף שלנו והאופן שבו הוא משפיע על הבריאות שלנו.

מספיק ללכת עשר שנים אחורה ולהזכר בכל מיני מאכלים שנחשבו לא כל כך בריאים וכאלה שיש להגביל את צריכתם, אבל בשנים האחרונות מחקרים דווקא גילו שיש להם לא מעט יתרונות בריאותיים וכעת המוניטין שלהם עובר שיקום. הנה כמה מהם:

עוד בנושא:
8 מזונות בריאים שכדאי לאכול מהם דווקא במתינות
11 מזונות שיעזרו לכם למלא את מאגרי ויטמין B
9 מאכלים שיורידו לכם את הכולסטרול בדם

לחם

לחם עם גבינה. ShutterStock
הגוף שלכם זקוק לאנרגיה הזאת, אל תוותרו עליה בקלות. לחם עם גבינה/ShutterStock

ללחם יש מוניטין בעייתיים משום שהוא מכיל פחמימות, שאותן הגוף מפרק מהר יחסית לסוכרים. אבל הפירוק המהיר הזה הוא גם מה שהופך פחמימות למקור האנרגיה הכי מהיר וזמין עבור הגוף שלנו. החוכמה עם פחמימות היא לא לוותר עליהן (אנחנו זקוקים לאנרגיה הזאת), אלא לבחור את המקורות הנכונים. לחם לבן ומעובד לרוב מכיל מעט מאוד רכיבים תזונתיים, אבל לחם מלא ולחם דגנים הם שני סוגי לחם שעשירים בסיבים תזונתיים שישביעו אתכם ליותר זמן.

עוד בוואלה!

איזה מזונות לאכול ומאילו להימנע כדי להיעקץ פחות מיתושים

לכתבה המלאה

פסטה

פסטה אליו אוליו. ShutterStock
שימו לב ממה עשויה הפסטה שלכם. פסטה אליו אוליו/ShutterStock

קערה ענקית של פסטה ברוטב עשיר היא חגיגה אמיתית וסיבה טובה לחרוג מהדיאטה, אבל הפסטה העשויה מקמח לבן ופחמימות ריקות שאתם מקבלים במסעדה היא כבר ממש לא האופציה היחידה. בסופרים תוכלו למצוא היום מגוון סוגים של פסטה, מקמח מלא, עשירה בחלבון או אפילו ללא גלוטן ויש גם לא מעט גרסאות המבוססות על ירקות (פסטה עדשים, אפונה וכו'). אם אתם מנסים לשמור על המשקל, כנראה שעדיף בכל זאת לוותר על הפטוצ'יני אלפרדו המוקרם, ולבחור במנה צנועה יותר, פסטה מקמח מלא או כוסמין ברוטב עגבניות או בשמן זית וירקות.

שומנים

טוסט עם אבוקדו. ShutterStock
יש שומן שדווקא עוזר לרדת במשקל. אבוקדו על טוסט/ShutterStock

ההיגיון אומר ששומן הוא משמין, נכון? אבל העובדות מציירות תמונה קצת יותר מורכבת. שומן הוא גם רכיב תזונתי חיוני לתפקוד התקין והבריא של הגוף שלנו. שומן רווי, כמו זה המצוי בבשר אדום, אמנם נקשר בסיכון מוגבר למחלות לב, אך שומנים לא רוויים, כמו אלה המצויים בשמן זית, אבוקדו, אגוזים למיניהם ועוד, דווקא תורמים לשיפור בריאות הלב וכלי הדם ולירידה במשקל.

ביצים

ביצים קשות. ShutterStock
עיקר הוויטמינים נמצאים בצהוב. ביצים רכות/ShutterStock

טרנד חביתות החלבונים הפציע אי שם בניינטיז ונחשב לשיא הבריאות, כי עיקר השומנים והכולסטרול בביצה נמצא בחלמון (הצהוב). אבל היום התפיסה המעודכנת לגבי כולסטרול תזונתי היא מעט שונה, זאת בעקבות מספר מחקרים שהראו שרמת הכולסטרול בגוף לא מושפעת בצורה מאוד משמעותית מהכולסטרול שנמצא בתוך המזון שלנו. בנוסף, חלמון הביצה הוא גם זה שמכיל את עיקר הוויטמינים שלה, כמו ויטמין B6 ו-B12, וגם את הוויטמינים A, D, E ו-K.

תפוחי אדמה

תפוחי אדמה. ShutterStock
משביעים ומזינים, בתנאי שהם לא מטוגנים. תפוחי אדמה/ShutterStock

תפוחי אדמה הצליחו לשבור את תקרת הזכוכית של הירקות, והם פחות או יותר הירק היחיד שנחשב ל'לא בריא'. אבל תפוחי אדמה הם יותר מפחמימה, יש בהם יותר מרבע מהכמות היומית המומלצת של ויטמין B6, C ואשלגן. אם מסכמים את הערכים התזונתיים שלהם, תפוחי אדמה הם מזון עשיר ברכיבים תזונתיים, והם גם משביעים מאוד. כמובן שעדיף לאכול אותם אפויים, צלויים ומאודים ולא מטוגנים בשמן עמוק.

קפה

קפה קר. ShutterStock
שתו 3-4 כוסות ביום בלי רגשות אשמה, וגם תהנו מסיכון מופחת למחלות. קפה/ShutterStock

גם קפה זה משהו שבעשור הקודם אנשים עוד ספרו לך כמה כוסות שתית ממנו, והזהירו מפני פגיעה בבריאות. ואילו כיום, יש שפע של מחקרים שמדברים בשבחו של הקפה וביתרונות הבריאותיים שיש לו. בין השאר, התפרסמו מחקרים שמצאו שלשתייני הקפה יש סיכון מופחת לחלות במגוון מחלות כמו פרקינסון, אלצהיימר, מחלות לב ועוד. רוב היתרונות הבריאותיים הללו מגיעים משתייה של 3-4 כוסות קפה ביום.

יין

יין אדום. ShutterStock
זה לא חייב להיות גילטי פלז'ר. יין אדום/ShutterStock

לפרגן לעצמכם בכוס יין אדום עם ארוחת הערב לא צריך להיחשב לגילטי פלז'ר. מחקרים מראים שרסברטרול, נוגד חמצון שמצוי ביין (בענבים) תורם להגנה מפני אלצהיימר, מחלות לב וסוכרת. מילת המפתח היא מינונים. כל עוד אתם שותים במתינות, אתם יכולים ליהנות רק או בעיקר מהיתרונות של היין. מן הסתם, לרדת על בקבוק שלם של יין זו לא בחירה בריאה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully