11 מזונות שיעזרו לכם למלא את מאגרי ויטמין B

כולם מכירים את B12 - בן המשפחה הסלב של קבוצת ויטמיני B, אבל חוץ ממנו יש עוד 7 סוגים שונים של הוויטמין הזה וכולם חשובים וחיוניים לתפקוד תקין של מערכות הגוף. כך תשיגו אותם באמצעות תזונה

23/05/2019
צריכת ויטמינים ומינרלים דרך תזונה תמיד עדיפה על פני צריכת תוספים. ויטמינים(צילום: ShutterStock)

ויטמינים מקבוצת B הם בעלי תפקיד חשוב בשמירה על הגוף שלכם בריא ומתפקד. בין השאר הם אחראים לתמיכה במערכת העצבים, המטבוליזם של התא, תורמים לרמות האנרגיה ולבריאות העור. ישנם למעשה 8 סוגים שונים של ויטמין B: תיאמין (B1), ריבופלאבין (B2), ניאצין (B3) חומצה פנטותנית (B5), פירידוקסין (B6), ביוטין (B7), חומצה פולית (B9) וקובלמין (B12). כולם יחד מכונים לרוב "ויטמינים מקבוצת בי".

מבין כל הסוגים של ויטמיני בי קובלמין (B12) הוא היחיד שגופנו מסוגל לאגור לאורך זמן. משמעות הדבר היא שאת שאר הוויטמינים צריך לדאוג לצרוך באופן סדיר באמצעות התזונה או בעזרת תוספים. עם זאת, כדאי לדעת שלקחת תוסף של ויטמיני בי לרוב לא יועיל, אלא אם אתם סובלים ממחסור מאובחן בוויטמינים הללו.

עוד בנושא:
למה חשוב לקחת חומצה פולית לפני ההריון ובתחילתו?
לא רק לטבעונים: כך תדעו אם חסר לכם ויטמין B12
כולם לוקחים את הוויטמינים האלה, וזה ככל הנראה מיותר

היות שצריכת ויטמינים ומינרלים דרך תזונה היא תמיד האפשרות העדיפה, הנה כמה המלצות על מאכלים שיספקו לכם כל אחד מהוויטמינים הללו בצורה הכי טובה:

עוד באותו נושא

המזונות הכי עשירים בוויטמין B12

לכתבה המלאה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully