וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסכנה שאורבת במיוחד לנשים צעירות שמעשנות

על העובדה שיש התקפי לב נשיים וגבריים בטח כבר שמעתם, אבל זו אולי הפעם הראשונה שמחקר הראה מה הסיכונים כשמדובר בנשים שמעשנות. לצד החדשות הלא טובות למעשנות, יש קרן אור משמעותית, והיא נוגעת לנשים וגברים כאחד

כמה דברים שנשים חייבות לדעת על התקפי לב/מערכת סיפור בדקה

זה לא חדשות שעישון זה דבר מאוד לא בריא, והוא מעלה את הסיכון להתקפי לב, אבל המחקר הנוכחי מצא אוכלוסייה אחת שיותר מועדת לפורענות. המחקר שפורסם בכתב העת American College of Cardiology, מצא כי לעישון היה אפקט חזק יותר על נשים צעירות (מתחת גיל 50) בכל מה שקשור להתקפי לב. למעשה לנשים מעשנות בגילאי 18-49 היה סיכון של פי 13 ללקות בהתקף לב לעומת נשים שלא עישנו בגילאים האלה.

"מחקר זה שופך אור חדש על ההשפעה המסוכנת שיש לעישון על התקפי לב משמעותיים, במיוחד אצל מעשנים צעירים ונשים", אמר ד"ר איוור גראך, קרדיולוג בבית החולים הכללי בשפילד בריטניה. "אני מקווה שהמחקר יתקן את התפיסה של מעשנים צעירים כי הסיכון להתקף לב מתעורר רק בשלב הרבה יותר מאוחר בחיים".

עוד בנושא:
התקפי לב לנשים: המידע שעשוי להציל את חייך
5 השלכות מבאסות ולא מוכרות של עישון
מפחיד: כך עישון משפיע על כל חלק וחלק בגוף

אישה שותה יין ומעשנת סיגריה. ShutterStock
אפשר לעשות מהפך. אישה מעשנת/ShutterStock

והיו גם חדשות טובות: כאשר נשים הפסיקו לעשן, הסיכון שלהם להתקף לב גדול ירד בחזרה לאותם מספרים כמו של נשים שלא עישנו. "העובדה שיכול להיות מהפך כזה היא מחצית הכוס המלאה בתוך הענן השחור של העישון והתוצאות שלו", אמר גראך, "זה יהיה ללא ספק תמריץ למעשנים שחוששים לבריאותם לטווח הארוך, להפסיק ולעשן".

עוד באותו נושא

למה נשים עדיין מתות יותר מהתקפי לב?

לכתבה המלאה

התקף לב נשי

גראך ועמיתיו בחנו נתונים על 3,343 חולים שהגיעו לבית החולים שלהם עם אוטם בשריר הלב (ST), שנבע מחסימה מלאה של עורק כלילי משמעותי והשוו אותם בנתונים על האוכלוסייה הכללית. לאחר ניתוח כל הנתונים, החוקרים קבעו כי עישון היה קשור לעלייה משמעותית בסיכון לאוטם בשריר הלב בנשים בהשוואה לגברים. בהשוואה לעמיתיהם הלא מעשנים, נשים מעשנות היו בסיכון גבוה פי 6.62 ללקות בהתקף לב משמעותי, בעוד שמעשנים גברים היו בסיכון גבוה פי 4.40 ללקות בהתקף לב משמעותי.

נשים צעירות יותר, מתחת לגיל 50, היו אלה עם העלייה הגבוהה ביותר בסיכון שעמד על פי 13.22 לחוות התקף לב משמעותי לעומת עמיתיהם הלא מעשנים. מעשנים גברים באותה קבוצת גיל היו בסיכון גבוה פי 8.6 לחוות אוטם בשריר הלב לעומת אלה שלא מעשנים. החוקרים גילו גם כי הסיכון לאוטם שריר הלב אצל נשים שהפסיקו לעשן למשך חודש לפחות, ירד בחזרה לזה של לא מעשנים.

גראך ועמיתיו חושדים כי הסיבה לסיכון מוגבר של אוטם שריר הלב אצל נשים צעירות קשורה להשפעת העישון על ההורמון אסטרוגן. "מה שברור הוא שההשפעות המגנות של אסטרוגן על כלי הלב במעשנות צעירות נמחקו על ידי ההשפעה החזקה של עישון סיגריות", אמר. החוקרים התמקדו דווקא באוטם שריר הלב משום שזהו סוג של התקף לב עם סיכון גבוה יותר למוות.

התקפי לב אצל נשים הם נושא שנלמד ונחקר יותר לאחרונה, משום השוני שקיים בין המינים בנושא זה. "אנחנו צריכים ללמוד יותר על האופן שבו מחלות לב משפיעות על נשים וכיצד גורמי הסיכון גדלים או יורדים", אמרו החוקרים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully