וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גברים שאוכלים את המאכל הזה מפחיתים את הסיכון לסרטן

אכילת יוגורט פעמיים בשבוע נמצאה כבעלת יכולת להפחית את הסיכון להופעת פוליפים טרום סרטניים מסוכנים במעי בקרב גברים. עם זאת, החוקרים לא הצליחו לזהות השפעה דומה של מוצר החלב על נשים

כאב בטן. ShutterStock
פחות פוליפים טרום סרטניים. גבר סובל מכאב בטן/ShutterStock

גברים שאוכלים יוגורט כחלק מהתזונה השגרתית שלהם מפחיתים את הסיכון שלהם לפתח גידולים טרום-סרטניים במעי הגס בכ-20 אחוזים. כך קובע מחקר חדש. המחקר, שנערך באוניברסיטת וושינגטון, גילה שגברים שאוכלים לפחות שתי מנות של יוגורט בשבוע נהנים מסיכון נמוך משמעותי לפתח פוליפים במעי, שעלולים בהמשך להפוך לסרטניים.

החוקרים עקבו אחר 32 אלף גברים במשך 25 שנים וגילו שמי שאכלו יוגורט פעמיים בשבוע או יותר היו בעלי סיכון נמוך ב-19 אחוזים לפתח פוליפים. ויותר מכך, מי שאכלו יוגורט בשגרה היו בעלי סיכון נמוך ב-26 אחוזים לפתח פוליפים מהזן המסוכן יותר.

מכיוון שהמחקר היה תצפיתי בלבד, החוקרים לא ידעו לקבוע מה ביוגורט גורם להפחתת הסיכון לגידולים טרום-סרטניים במעי. עם זאת, הם העלו השערה שהדבר קשור לשני סוגים של חיידקים שלרוב נמצאים ביוגורט פרו-ביוטי: לקטובצילוס בולגריקוס (Lactobacillus bulgaricus) וסטרפטוקוקוס תרמופילוס (Streptococcus thermophilus).

עוד בנושא:
שום ובצל מקטינים את הסיכון לחלות בסרטן המעי הגס
גילוי מוקדם: מה הסימנים המקדימים לסרטן המעי הגס?
עזבו את היוגורט, זה מוצר החלב שאתם צריכים לשתות בבוקר

יוגורט. ShutterStock
פעמיים בשבוע, והסיכון יורד בכמעט 20%. יוגורט/ShutterStock

החוקרים הוסיפו עוד כי ליוגורט יש גם השפעה אנטי-דלקתית על הגוף, שמפחיתה גם את הישנותן של דליפות מעי - מצב שבו חלקי מזון לא מעוכל, חיידקים ורעלנים חודרים דרך דופן המעי - וגם זה מסייע להגן על הגוף מפני תחלואה.

ד"ר יין קאו, אחד החוקרים מאוניברסיטת וושינגטון, אמר כי "הנתונים שלנו מספקים ראיות חדשות לחשיבות תפקידו של יוגורט במניעת השלבים המוקדמים של סרטן המעי הגס והפוטנציאל שיש לחיידקי המעי להשפיע על תהליך ההיווצרות של המחלה". הוא הוסיף כי "הממצאים שלנו מצביעים על כך שיוגורט עשוי להיות גורם מווסת מקובל והמלצה לשלב אותו בתזונה תוכל להיות צעד מניעתי משלים, לצד בדיקות סקר לאיתור מוקדם של פוליפים טרום-סרטניים במעי".

המחקר עצמו היה מקיף מאוד וכלל 32,606 גברים ו-55,743 נשים - כל המשתתפים והמשתתפות עברו קולונוסקופיה של המעי הגס - בדיקה שמאפשרת לרופאים לראות מה מתרחש בתוך דרכי העיכול. מדי 4 שנים דיווחו המשתתפים והמשתתפות אודות אורח החיים שלהם, התזונה ובאופן ספציפי - גם כמה יוגורט הם אוכלים בשגרה.

עוד באותו נושא

1,400 אנשים מתים כאן כל שנה מהסרטן הזה. איך מונעים אותו?

לכתבה המלאה
מעי גס. ShutterStock
לא נמצאה השפעה דומה של היוגורט על הסיכון של נשים לחלות בסרטן המעי הגס/ShutterStock

במהלך תקופת המחקר התפתחו 5,811 גידולים טרום סרטניים במעיהם של הגברים שהשתתפו במחקר ו-8,116 גידולים דומים אצל הנשים. ולמרות שהחוקרים מצאו קשר בין אכילת יוגורט וסיכון מופחת לגידולים כאלה אצל גברים, קשר דומה לא זוהה בקרב הנשים שהשתתפו במחקר.

סרטן המעי הגס הוא השני בשכיחותו בישראל מבין סוגי הסרטן וגם אחד הקטלניים ביניהם. התסמינים שלו עשויים לכלול שינוי ביציאות, דם בצואה, אובדן משקל, כאבי בטן וגב, עייפות, אובדן תאבון ועוד. בשנים האחרונות חלה בעולם עלייה בשיעור החולים החדשים המאובחנים כחולים במחלה בגיל צעיר יחסית (לפני גיל 50).

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully