וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עזבו את היוגורט, זה מוצר החלב שאתם צריכים לשתות בבוקר

הוא לא הגביע הכי סקסי במקרר מוצרי החלב, אבל הלבן - משקה חלב מותסס, מכיל מולקולות שמפחיתות את הכולסטרול הרע, משפרות את בריאות הלב ומקטינות את הסיכון ללקות בהתקף לב

משקה לבן (רוויון). ShutterStock
מפחית את ייצור הכולסטרול הרע בגוף. משקה חלב מותסס/ShutterStock

הוא ממש לא המוצר הכי סקסי על מדף מוצרי החלב, אבל יכול להיות שאתם תעשו לעצמכם טובה גדולה אם במקום יוגורט יווני או מעדן אחר תושיטו את היד דווקא אל הלבן (או לאשל, גיל, רוויון וכדומה). מחקר חדש מצביע על כך שמשקאות חלב מותססים משפרים את בריאות הלב.

ממצאי המחקר פורסמו בכתב העת Gut, הראו שלבן מכיל מולקולות שביכולתן להפחית את ייצור הכולסטרול בגוף וליפידים מזיקים אחרים בדם. כתוצאה מכך קטנים הסיכויים ללקות בהתקף לב.

חוקרים מצרפת בחנו כיצד ליפידים - תרכובות אורגניות שכוללות שומנים, שמנים והורמונים שמצויים במוצרי חלב, משפיעים על הסיכון למחלות לב וכלי דם בבני אדם. הם התמקדו בליפידים פולאריים, שנמצאו במחקרים קודמים כיעילים בהפחתת ספיגת הכולסטרול במעיהם של עכברי מעבדה. אולם כעת השפעתם החיובית הוכחה סוף סוף גם במחקר קליני על בני אדם.

עוד בנושא:
הנה סיבה אחת ממש טובה לאכול יוגורט מדי יום
אחרי התקף לב: התפריט שיפחית במידה דרמטית את הסיכון לאירוע נוסף
יוגורט לפני כל ארוחה יכול להפחית את הנזק של מאכלים לא בריאים

גבר עומד מול מקרר מוצרי החלב בסופר. ShutterStock
תבחרו נכון. גבר עומד מול מקרר מוצרי החלב בסופר/ShutterStock

"על אף שליפידים פולאריים מצויים ברוב מוצרי החלב, בלבן (חובצה) יש ריכוזים גבוהים יותר שלהם", אמרה החוקרת הראשית מארי-קרולין מיכלסקי ממכון המחקר החקלאי הלאומי של צרפת. לטובת המחקר, גייסו מיכלסקי ועמיתיה 58 נשים לאחר גיל הבלות ועם עודף משקל, כדי לבדוק כיצד הליפידים יוכלו לשפר את בריאות הלב שלהן. החוקרים ביקשו מהמשתתפות בניסוי להוסיף גבינת שמנת לתפריט היומי שלהן. בגבינת שמנת יש גם תכולה גבוהה יחסית של ליפידים פולאריים.

כל אחת מהמשתתפות צרכה גבינת שמנת מועשרת בליפידים פולאריים מדי יום במשך חודש, ובתומו ביצעו החוקרים אנליזה של מצבן הבריאותי. החוקרים גילו ירידה משמעותית ברמות הכולסטרול הרע, טריגליצרידים ובגורמים תורמים נוספים לסיכון קרדיו-מטבולי.

לדברי מיכלסקי, מינון של 5 גרם ליום של ליפידים פולאריים שמקורם בחלב הצליחו להפחית את הכולסטרול הרע ב-8.7 אחוזים. "לא ניתן לשלול את הסברה שצריכה שגרתית של אשל פשוט למשך תקופות ארוכות יותר מחודש תורמת לפרופיל ליפידים בריא במדינות שבהן משקה החלב המותסס הזה הוא חלק מהתזונה המצויה. וחשוב שננסה לאמת את הסברה הזאת כעת".

  • עוד באותו נושא:
  • חלב
  • לבן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully