וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רגע לפני שבועות: הנה סיבה אחת ממש טובה לאכול יוגורט מדי יום

21.5.2017 / 6:45

יוגורט, בניגוד למוצרי חלב אחרים זוכה לשבחים בריאותיים, זאת בשל תהליך ההכנה השונה שלו ותכולת המרכיבים הבריאותיים. מחקר חדש מצא כי הוא טוב במיוחד לאנשים מבוגרים

מוזלי בקפה לואיז. דרור עינב
ארוחת בוקר מושלמת/דרור עינב

הדיון על סידן והקשר שלו לעצמות חזקות לא החל היום. אבל הנה מחקר חדש שמאשש את התפיסה שמוצרי חלב עשויים דווקא לחזק את העצמות. אנחנו לא מדברים על סתם מוצרי חלב, אלא על יוגורט שנחשב בריא ביותר, זאת בגלל תכולת שומן נמוכה והרבה חלבונים, סידן וחיידקים פרוביוטיים.

החוקרים עקבו אחרי 4,310 מבוגרים בגילאי שישים פלוס. נתוניהם הפיזיולוגיים נמדדו והם מילאו שאלונים על הרגלי התזונה ואורח החיים שלהם. החוקרים, שמסקנותיהם פורסמו בכתב העת Osteoporosis International מדדו את צפיפות העצם שלהם ואת מצב המפרקים בעזרת צילומי רנטגן ו-MRI. בנוסף, הם בדקו את הכושר הגופני שלהם.

עוד בנושא:
לא רק מוצרי חלב: 7 מקורות לסידן שאינם חלביים
התוסף החסר: על ויטמין K2 כבר שמעתם?
רגע לפני שבועות: כל מה שאתם חייבים לדעת על סידן

אילוסטרציה. ShutterStock
טוב לעצמות/ShutterStock

הם מצאו כי אכילה של יוגורט על בסיס יומי הורידה את הסיכון לחלות באוסטאופורוזיס (דלדול של העצם) ב-39 אחוזים אצל נשים וב-52 אחוזים אצל גברים, בהשוואה לאלה שלא צרכו יוגורט כלל. אלה שצרכו יוגורט מדי יום גם השיגו תוצאות טובות יותר במבחני הכושר שנערכו לנבדקים.

"המסר העיקרי של המחקר הוא שיוגורט הוא מקור טוב של נוטריינטים כמו ויטמין D, ויטמיני B, סידן וכמויות של חלבון ופרוביוטיקה", אמרו החוקרים. "אנחנו חושבים ששילוב של הדברים האלה הוא בעל השפעה חיובית".

המחקר, שהיה תצפיתי, אומנם לא יכול להעיד בוודאות על סיבה ותוצאה, אבל החוקרים מציינים כי חשוב לשים לב שלשאר מוצרי החלב שנבדקו, לא היה אפקט דומה. "חשוב לשים לב גם שחלק ממוצרי היוגורט עמוסים בסוכר, אז צריך לשים לב לכך ולהיזהר", הוסיפו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully