וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דו"ח חושף 8 פעולות בבית שאתם חייבים לשטוף אחריהן ידיים

משתגעים מלכלוך על הרצפה ושואבים פעמיים ביום? יש מצב שאתם מפספסים את הלכלוך האמיתי שחושף אתכם לחיידקים מסוכנים. מחקר מאנגליה מבהיר מתי אתם חייבים לשטוף ידיים ואיפה כדאי שתשקיעו יותר אנרגיה

מהם הפריטים הכי מזוהמים בהם אנחנו משתמשים מדי יום?/מערכת "סיפור בדקה"

בווידאו: איזה פריטים הכי מזוהמים בבית שלכם?

אנשים צריכים להתמקד במניעת התפשטות של חיידקים מזיקים בבתיהם במקום לנקות את החלקים בבית שנראים "מלוכלכים", כך עולה מדו"ח של החברה המלכותית לבריאות הציבור באנגליה (RSPH). לדברי עורכי הדו"ח, שטיפת ידיים, בגדים ומשטחים בזמן הנכון היא המפתח להיגיינה טובה.

על פי הדו"ח יש בלבול בקרב הציבור על ההבדל בין אבק, חיידקים, ניקיון והיגיינה. ואין דבר כזה "נקי מדי". בסקר שכלל 2,000 איש, 23 אחוזים סברו כי ילדים צריכים להיחשף לחיידקים מזיקים כדי לבנות את מערכת החיסון שלהם. אבל המומחים מאחורי הדו"ח אמרו כי מדובר באמונה מזיקה שעלולה להוביל לחשיפה לזיהומים מסוכנים. במקום זאת, אמרו העורכים שאנשים צריכים להתרכז בניקוי מקומות ספציפיים בזמנים מסוימים, גם אם הם נראים נקיים, כדי לעצור מחיידקים רעים להתפשט.

עוד בנושא:
9 מחלות שאתם יכולים למנוע אם רק תשטפו ידיים
האם צריך לשטוף ידיים גם אחרי פיפי?
לא רק השמנה: כך החיידקים בגוף שלכם קובעים באילו מחלות תחלו

לנקות את מה שחשוב

ניקוי וקרצוף משטחי מטבח וקרשי חיתוך הוא חיוני אחרי טיפול בבשר למשל, ולפני שמכינים כריכים וחטיפים. ובעוד מרביתנו שמים הרבה לב ללכלוך על הרצפה או ברהיטים, הם בדרך כלל יכילו דווקא חיידקים שלא מהווים סיכון בריאותי גדול. כך על פי הדו"ח.

עוד באותו נושא

כמה נשים היו צריכות למות כדי שרופאים יבינו שהם חייבים לשטוף ידיים?

לכתבה המלאה
קרש חיתוך ישן ושרוט. ShutterStock
מים חמים וסבון. קרש חיתוך חבוט/ShutterStock

אז כיצד הופכים את ניקוי החיידקים ליעיל? בניקוי משטחים במטבח או באמבטיה, מים חמים וסבון יעשו את העבודה, יסלקו את החיידקים ויאפשרו ללכלוך לזרום לחור הניקוז. אבל כדי להרוג את החיידקים לחלוטין, יש צורך להשתמש במים חמים בטמפרטורה של 70 מעלות.

אלמנט נוסף מכריע הוא שטיפת ידיים, שהחשיבות האמיתית שלה היא במניעה של העברת החיידקים הרעים. טבח שלא שטף ידיים בשירותים, עלול להעביר את החיידקים שבידיו למזון שהכין, וכך הלאה ללקוחות המסעדה. גם בקרש החיתוך שלכם ובכיור נמצאים מאות אלפי חיידקים שרק מחכים להתפשט הלאה, מה שהופך את שטיפת הידיים לפני האוכל לקריטית, ולמרות זאת פחות ממחצית מהאנשים אכן מבצעים אותה.

פרופ' סאלי בלומפילד, מבית הספר הלונדוני להיגיינה ורפואה טרופית, אמרה לאתר ה-BBC כי על הציבור לדעת את ההבדל בין היגיינה לניקיון. "בעוד שניקוי פירושו הסרת לכלוך וחיידקים, היגיינה פירושה ניקיון במקומות וזמנים שחשובים ובדרך הנכונה - כדי לשבור את שרשרת הזיהום תוך הכנת מזון, שימוש בשירותים, טיפול בחיות מחמד וכו'".

פרופ' ליסה אקרלי, מומחית להיגיינה של מזון ועמיתה בחברה המלכותית לבריאות הציבור, אמרה: "לצאת החוצה ולשחק עם חברים, משפחה וחיות מחמד היא דרך נהדרת לחשיפה לחיידקים טובים ובניית מיקרוביום בריא, אבל זה לא צריך להגיע על חשבון הגיינה". לדבריה, שמירה על הגיינה בזמן הנכון ובמקום הנכון היא דרך למניעת זיהומים בזמן ומאמץ נמוכים, ועדיין החשיפה לחיידקים הטובים שהגוף מרוויח מהם מתרחשת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully