וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אוכל נגד קמטים? 6 מזונות שיעזרו לכם להילחם בזמן

גפן בן צור, מאמר אורח

3.6.2019 / 7:13

כולם מדברים כל הזמן על אנטי אייג'ינג, ולגמרי ברור למה - כולנו רוצים להישאר צעירים, רעננים וחלקים. אבל הדרך לעשות את זה לא מתחילה בקרמים יוקרתיים או טיפולים ממותגים, אלא במה שאתם מכניסים לגוף שלכם. הנה כמה מאכלים שיעשו לכם טוב

אישה עם קמטי דאגה במצח. ShutterStock
אי אפשר לעצור את הזמן, אבל אפשר להאט אותו קצת. אישה מביטה בקמטים/ShutterStock

כשחושבים על אנטי אייג'ינג חושבים בדרך כלל על קרמים יקרים, ביקורים אצל הקוסמטיקאית, הזרקות ומילויים, אבל האמת היא שהדבר הכי חשוב כשמדברים על אנטי אייג'ינג הוא ההזנה שלכם מבפנים. ועוד משהו שחשוב לזכור הוא שעור חלק ובריא או שיער שופע ומבריק הם רק חלק מהעניין. תהליכי הזדקנות בגוף משפיעים על הכל - על המפרקים, על המוח, על העיכול, וגם על המראה החיצוני.

עוד בנושא:
למה כולם התחילו לשתות את האבקה הזאת?
לא ישנים מספיק? זה משפיע על העור שלכם. כך תתקנו את זה
כולם עושים בוטוקס, אז לפחות תדעו מה תופעות הלוואי שלו

אז נכון, אנחנו לא יכולים לעצור את הזמן. אבל אנחנו יכולים להאט אותו קצת בעזרת תזונה נכונה ובריאה. אספנו חמישה מאכלים שיעזרו לכם להישאר צעירים ובריאים.

1. פירות יער

גיף פירות יער אוכמניות. Giphy
סופר פוד אמיתי. פירות יער/Giphy

פירות יער הם מזון עוצמתי במיוחד מכיוון שיש בהם תכולה גבוהה של נוגדי חימצון, ויטמינים וסיבים תזונתיים. משפחת פירות היער כוללת בין היתר אוכמניות, ארוניה ברי, תותים מסוגים שונים, חמוציות, דומדמניות, דובדבנים ועוד. בכל אחד מהפירות האלה יש רכיבים מעט שונים, אך רובם מכילים נוגדי חמצון בשם אנתוציאנינים - פיגמנט בצבע אדום-סגול שמשמש את הצמח בסינון קרינת השמש. מדובר בנוגד חמצון חזק במיוחד המסייע בהפחתת הסיכון לסוגי סרטן שונים ובהאטה של תהליכי הזדקנות.

מחקרים רבים מצאו יתרונות בריאותיים בפירות יער, החל מהפחתת ההשפעה המזיקה שנוצרת על ידי רדיקלים חופשיים, הפחתת דלקתיות בגוף, סיוע באיזון רמות כולסטרול בדם ושמירה על בריאות הלב וכלי הדם. הם גם מתאימים לסוכרתיים, שכן הם בעלי אינדקס גליקמי נמוך.

כמה מומלץ? חצי כוס פירות יער טריים או קפואים או לחילופין כפית של אבקה איכותית מפירות יער.

עוד באותו נושא

10 דברים קטנים שגורמים לעור שלכם להזדקן מהר יותר

לכתבה המלאה

קקאו נא

קקאו נא. ShutterStock
רק יתרונות. קקאו נא/ShutterStock

יש לא מעט מחקרים על היתרונות הבריאותיים שבשוקולד, אבל אלו בדרך כלל מגיעים בתוספת יותר מדי סוכר. קקאו נא, לעומת זאת, נחשב לסופר פוד אמיתי, בעיקר בזכות כמות אדירה של פוליפנולים, כשהעיקרי בהם הוא CMP, שלהם יתרונות בריאותיים רבים.

קקאו יגרום לכם להיראות ולהרגיש צעירים יותר. אבל הוא בדרך כלל מגיע עם כמויות גדולות של סוכר, שהוא האוייב הגדול ביותר בכל מה שקשור בהזדקנות מוקדמת. לכן, אם אתם חובבי שוקולד, הכינו אותו בעצמכם בבית, כך תוכלו לבחור קקאו נא איכותי ולבחור את סוג וכמות הסוכרים והשומן בהם תשתמשו. דרכים נוספות להנות מיתרונותיו הבריאותיים של הקקאו הם להכין משקה, אפשר ורצוי ללא תוספת סוכר, עם חלב שקדים למשל. תוכלו לשלב אותו בשייקים או במוזלי, כאבקה או בצורת פולים גרוסים.

כמה מומלץ? קוביית שוקולד מריר ליום, רצוי מעל 70 אחוז מוצקי קקאו, עדיפות לקקאו נא.

תה ירוק

תה קר. ShutterStock
לא חייבים חם. תה ירוק קר/ShutterStock

תה ירוק הוא המשקה השני הנצרך ביותר בעולם אחרי מים. הסינים והיפנים גילו אותו כבר לפני מאות שנים והוא חלק בלתי נפרד מהתרבויות במזרח. הודות לתכולה הגבוהה של נוגדי החמצון המצויים בתה הירוק, ניתן לייחס לו תכונות אנטי אייג'ינג. חוקרים גילו כי שתיית תה ירוק מפחיתה את הסטרס החמצוני ואף מפחיתה דלקתיות. הפלבנואידים המצויים בתה, כשהבולט מביניהם הוא רכיב הנקרא EGCG, מנטרלים רדיקלים חופשיים ובכך מעכבים תהליכי הזדקנות. רדיקלים חופשיים גורמים לנזק לתאים, למשל לרקמת החיבור קולגן, מצב המוביל להווצרות קמטים בעור.

צריכה של נוגדי חימצון ממקור חיצוני, כמו תה ירוק, מסייעת לגוף להתמודד עם נזקים ובכך מעכבת תהליכי הזדקנות. זאת לצד יתרונות רבים נוספים שאנו מרוויחים משתיית תה ירוק.

כמה מומלץ? בין 3-5 ספלים ביום.

ברוקולי

ברוקולי עם שקדים בוויניגרט תפוזים, המטבח של רמה. דרור עינב
רק אל תבשלו אותו יותר מדי. ברוקולי/דרור עינב

ברוקולי מכיל יותר ויטמין C מאשר תפוזים, ליתר דיוק כמעט פי שניים. ויטמין C הכרחי בתהליך יצירת הקולגן, שהוא חלבון החשוב לעור בריא, חלק ומוצק, סחוסים תקינים, עצמות חזקות ועוד. בנוסף, ויטמין C בפני עצמו משמש כנוגד חמצון בגוף וחשוב לתפקוד מערכת החיסון.

ברוקולי שייך למשפחת המצליבים, שעשירים בחומר הנקרא סולפורפאן, שהוא נוגד חמצון הנוצר בירקות ממשפחת המצליבים בזמן שנוגסים בהם או חותכים אותם. חומר יחודי המצוי בברוקולי נקרא אינדול-3-קארבינול, התורם במיוחד להגנה בפני סרטן שד המושפע מאסטרוגן. שני החומרים הללו נמצאו כבעלי השפעה אנטי סרטנית במחקרי מעבדה. כדי לשמור על ערכו התזונתי, רצוי לאכול ברוקולי טרי, שיטת הבישול המומלצת הינה אידוי של מספר דקות.

כמה מומלץ? כוס ברוקולי מכילה את הכמות היומית המומלצת של ויטמין C, בהנחה שאוכלים אותו טרי או אחרי אידוי קצר.

אומגה 3

דג סלמון על אצת נורי. ShutterStock
כל תא בגוף שלכם צריך את זה. דג סלמון על אצת נורי/ShutterStock

אומגה 3 חשובה והכרחית לכל תא ותא בגוף שלנו, שכן חומצות שומן אלה מהוות מרכיב בקרומי התאים וחשובות לתפקוד תקין של המוח, המערכת ההורמונלית ומערכת החיסון. אומגה 3 משפרת את מראה העור ומסייעת בטיפול במחלות עור רבות. יש לה השפעה אנטי דלקתית בגוף והיא חשובה לאיזון השומנים בדם, סיוע בבעיות קשב וריכוז, הפחתת דיכאון ועוד.

מקורות במזון לאומגה 3 הם אצות ודגי ים צפוני, אלה החיים במים עמוקים וקרים. המקורות העיקריים מהצומח הם מרווה מרושתת, אצות והמפ, שהם המקורות הטובים ביותר מהצומח, כמו כן היא קיימת בפשתן, אגוזי מלך וצ'יה.

כמה מומלץ? מינון יומי מומלץ של אומגה 3 הוא אינדיבידואלי. החל מ-500 מ"ג ליום ועד 3-4 גרם במצבי בריאות מסוימים.

גפן בן צור היא נטורופתית N.D

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully