וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לדבר הזה בהריון יש השפעה על הפוריות של הגבר

מחקר שבדק את ההשפעה שיש לאירועי חיים מלחיצים על בריאות העובר מצא ממצא מפתיע. לדברי החוקרים לאירועים שכאלה יש השפעה על הפוריות של הגבר בשלבים מאוחרים יותר בחיים

אישה בהריון בעבודה. ShutterStock
סטרס יכול להיות מסוכן לעובר, במיוחד בתחילת ההריון. אישה בהריון/ShutterStock

גברים שאמם חוותה אירועי חיים מלחיצים בעת ההריון, עלולים לסבול מספירת זרע נמוכה בבגרותם, כך על פי מחקר חדש שפורסם בכתב העת המדעי reproductive medicine journal Human Reproduction.

המחקר מצא כי 63 אחוזים מהגברים שאמם הייתה חשופה לאירועי חיים מלחיצים שכללו מוות של בן משפחה או חבר קרוב, בעיות בזוגיות, גירושים או בעיות עם הילדים, בשלב מוקדם של ההריון, סבלו מספירת זרע נמוכה ואיכות זרע ירודה בהשוואה לגברים שאמם לא סבלה מאירועים מלחיצים בתקופת ההריון, או בשלבים מאוחרים יותר של ההריון. המחקר היה בין דורי, וכלל נתונים של 2,804 נשים בין השנים 1989-1991. הנשים השלימו שאלונים שעסקו במגוון נושאים, ביניהם באירועי חיים מלחיצים, כשהיו בשבוע 18 להריון ופעם נוספת בשבוע 34.

מתוך 1,454 הבנים שנולדו לנשים במחקר באותה תקופה, 643 עברו בדיקת אולטרה-סאונד של האשכים וסיפקו בדיקת דם וזרע כשהגיעו לגיל 20. הממצאים הראו כי מי מהמבוגרים שחווה אירוע מלחיץ כשהיה ברחם אמו סבל מספירת זרע נמוכה, מאיכות זרע נמוכה ומטסטוסטרון נמוך בהשוואה לאלה שלא חוו אירוע כזה. מי שחווה שלושה אירועים מלחיצים כשאמו הייתה בשלב מוקדם של ההריון איתו חווה ירידה של 36 אחוזים בכמות הזרע בשפיכה.

עוד בנושא:
זה מה שחופן אגוזים ביום יכול לעשות לפוריות שלכם
ממצאים מפתיעים מהרווארד: מריחואנה משפרת את ספירת הזרע
אוכלים לא בריא? כך זה משפיע על הפוריות שלכם

זרע שוחה לעבר ביצית. ShutterStock
ספירת זרע נמוכה עלולה לנבא מחלות. אילוסטרציה של זרע בדרך לביצית/ShutterStock

"הממצאים שלנו מציעים כי חשיפה ללחץ רב בתחילת ההריון - תקופה שנחשבת חשובה מאוד ופגיעה כאחד בהתפתחות איברי הרביה של העובר, יכולה להיות בעלת השפעה על הפוריות של הגבר, זאת בניגוד להיעדר השפעה משמעותית של חשיפה לאירועי חיים מלחיצים בשלב מאוחר יותר של ההריון", הסבירו עורכי המחקר מבית הספר לרפואה באוניברסיטת Western Australia.

עם זאת, החוקרים לקחו בחשבון גם מספר גורמים שיכולים להשפיע על החישובים של ספירת זרע נמוכה, כגון מדד מסת הגוף של האמהות, מצב סוציו-אקונומי והאם מדובר בילד ראשון של האם. גורמים נוספים שמשפיעים בבגרות על פוריות הגבר כבר קשורים למצבו הבריאותי ולא למצבה של האם והם כוללים, לחץ דם נמוך, השמנה, עישון וצריכת אלכוהול גבוהה.

בשנת 2017, פורסם דו"ח של בית החולים הדסה והאוניברסיטה העברית בירושלים שמצא כי ספירת הזרע של גברים במדינות המערב נמצאת בצניחה בעשורים האחרונים. בדו"ח שנערך על ידי חוקרים ישראלים ובשיתוף חוקרים מבית החולים הר סיני בניו יורק נמצא כי בארבעת העשורים האחרונים חלה ירידה של חמישים אחוזים בספירת הזרע. לדברי החוקרים ספירת זרע היא המדד הטוב ביותר לפוריות הגבר, וספירת זרע נמוכה עלולה לנבא מחלות ותמותה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully