וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

5 סימנים שמראים שחילוף החומרים שלכם דווקא מהיר משל כל השאר

האם גם אתם מהאנשים המעצבנים האלו שיכולים לאכול מה שהם רוצים בלי שזה ישפיע עליהם יותר מדי? כדי באמת להבין איך חילוף החומרים שלכם עובד, צריך דווקא לבחון את הסימנים הנסתרים שחבויים מתחת לפני השטח

ג'חנון. נמרוד סונדרס
יכולים לאכול מה שבא לכם? ג'חנון/נמרוד סונדרס

הגוף שלנו הוא מכונה מורכבת להפליא. גם כשאתם יושבים בחוסר מעש מוחלט, מתחת לפני השטח מתנהלים במקביל לא מעט תהליכים חיוניים, בתחכום ובמורכבות שעולים בעשרות מונים על אלו של כל מכשיר טכנולוגי מעשה ידי אדם. התהליכים האלו, חשוב להבין, גם משפיעים אחד על השני. לדוגמה - מה שאנחנו אוכלים משפיע על תפקוד המוח ועל מצב הרוח, כמו שפעילות גופנית משפיעה על קצב זרימת הדם ועל הוויסות הרגשי.

עוד בנושא:
תקועים? 5 מיתוסים על חילוף חומרים שכולנו טעינו להאמין בהם
זו השעה ביום שבה הגוף שלכם שורף הכי הרבה קלוריות
עברתם את גיל 30? כך תשפרו את חילוף החומרים בגופכם

אחת המערכות המסקרנות ביותר בגופנו היא חילוף החומרים. זו מערכת שפועלת באופן שונה אצל כל אחד ומשפיעה על מגוון היבטים בהתנהלות השוטפת שלנו. הנה הסימנים שיעזרו לכם להבין האם התברכתם בחילוף חומרים מהיר מהרגיל - או שאתם דווקא צריכים להקפיד קצת יותר על מה שאתם מכניסים לגופכם:

1. חם לכם כל הזמן

אתם מרגישים שאתם מזיעים ורותחים מחום גם כשכולם סביבכם מרגישים בסדר גמור? לתופעה הזאת יכולים להיות כמה הסברים רפואיים, אך אחת הסיבות הבולטות לכך קשורה בחילוף חומרים מהיר מהרגיל. תהליך העיכול דורש המון אנרגיה, והמאמץ שכרוך בו מעלה את טמפרטורת הגוף - ממש כמו כל פעילות גופנית אחרת. לכן, אנשים עם חילוף חומרים מהיר יותר, ירגישו יותר את החום בשעות שאחרי הארוחה, גם כשהם לא אוכלים ארוחות כבדות או חריפות מדי.

2. אתם מבקרים בשירותים הרבה יותר מכל השאר

אנחנו יודעים שהסעיף הזה כנראה לא יפתיע אתכם יותר מדי, אך זה סימן בולט לחילוף חומרים מהיר שחשוב להכיר. אם פעילות המעיים שלכם דורשת מכם להגיע לשירותים בתדירות גבוהה מזו של אנשים אחרים שאתם מכירים - זה בהחלט סימן שהגוף שלכם די יעיל בפירוק המזון שאתם מכניסים אליו, ומצליח לעשות זאת בזמן נמוך מהממוצע. עם זאת, אם אתם גם סובלים הרבה מגזים, אי נוחות וכאבי בטן, ייתכן כי הסיבה לביקורים התדירים בשירותים היא דווקא תסמונת המעי הרגיז, בעיה רפואית שאינה מעידה על קצב חילוף החומרים שלכם.

עוד באותו נושא

המינרל הנשכח שיכול לשפר את חילוף החומרים שלכם

לכתבה המלאה
אישה יושבת בשירותים עם סמארטפון. ShutterStock
הסימן הכי מובהק. אישה בשירותים/ShutterStock

3. יש לכם המון אנרגיה כל הזמן

בפשטות, חילוף החומרים הוא התהליך שבו הגוף מפרק את המזון שאתם מכניסים אליו לאבני היסוד שעוזרות בבניית רקמות הגוף ול"דלק" שמספק אנרגיה לכל התהליכים החשובים שמתנהלים בגוף. ככל שהתהליך הזה מתבצע ביעילות רבה יותר, כך רמות האנרגיה שיופקו מהמזון שאתם צורכים יהיו גבוהות יותר. לכן, אם אתם אנשים אנרגטיים מהרגיל או אפילו היפראקטיביים, ייתכן שזה מעיד גם על קצב חילוף החומרים שלכם.

4. קל מאוד לעצבן אתכם

במקרים מסוימים, חילוף חומרים מהיר הוא בעצם ביטוי למצב פיזיולוגי אחר שלעיתים כלל לא נהיה מודעים אליו. אחת הדוגמאות הבולטות לכך היא יתר פעילות של בלוטת התריס. זהו מצב רפואי יחסית שכיח, שנפוץ יותר אצל נשים, אך מאובחן גם בקרב גברים.

במצב הזה, בלוטת התריס מייצרת שיעור גבוה מהרגיל של ההורמון תירוקסין, אשר חיוני ביותר לגוף, אך בריכוזים גבוהים גורם לכל השינויים שהזכרנו כאן קודם - אנרגיות גבוהות מהרגיל, עלייה בחום הגוף וכמובן ביקורים תכופים יותר בשירותים. עם זאת, יש לו גם השפעות שליליות כמו עלייה בלחץ הדם וגם ברמות הסטרס והחרדה. אנשים שסובלים מהתופעה הזאת יהיו עצבניים מהרגיל ויתקשו להתמודד עם אירועים שליליים ולא צפויים.

בלוטת התריס. ShutterStock
לפעמים היא האשמה. בלוטת התריס/ShutterStock

אם אתם מזהים אצלכם אם התסמינים האלו, ייתכן כי כדאי להתייעץ עם הרופא כדי לוודא שאתם לא סובלים מהתופעה או להשיג טיפול במידה וכן.

5. אתם לא חייבים כוס קפה באמצע יום העבודה

רוב האנשים חווים צניחה מסוימת באנרגיות בשעות הצהריים ומרגישים שהם לא מסוגלים לתפקד בלי הפסקת קפה או הליכה קצרה בחוץ. הסיבה לכך מורכבת משינויים הורמונליים שמתרחשים בשעות האלו וגם תנודות ברמות הסוכר בדם אחרי ארוחת הצהריים. אנשים עם חילוף חומרים מהיר יותר, בדרך כלל יצליחו לשמור על רמות יציבות יותר של ריכוז בשעות הקשות האלו ולהימנע מהצניחה הקיצונית הזאת של האנרגיות באמצע היום.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully