וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ולתפארת: פיתוחי בריאות ישראליים שאתם צריכים להכיר

בדיקת צואה שקובעת מה אתם צריכים לאכול, מכשיר קטן וחכם שמחליף את הביקור אצל הרופא ואפילו אפליקציה שתבדוק את איכות הזרע שלכם. אספנו כמה פיתוחי בריאות ישראליים שישפרו לכם את החיים

צילום מסך

בסרטון: כששחר שלנו ניסתה בעצמה את daytwo

יום העצמאות הגיע וזה בדיוק הזמן להרים לחברות הישראליות שהפכו את החיים שלנו לקצת יותר טובים ובריאים. אז אספנו כמה פיתוחים כחול-לבן שכדאי לכם להכיר (ולנסות) כי הם יחסכו לכם זמן, ישפרו את הבריאות שלכם וגם סתם כי הם מגניבים. ולתפארת מדינת ישראל.

עוד בנושא:
הפורטרטים שמוכיחים כמה גנטיקה זה דבר מדהים
לא רק אלצהיימר: חוקרים גילו סוג חדש ונפוץ מאוד של דמנציה
החלק הזה בגוף כמעט נעלם לפני מאה שנה וכעת הוא חוזר

DayTwo

פעם יצאו מנקודת הנחה שכולם צריכים דיאטה, ושכל הדיאטות שוות. היום כבר יודעים שתזונה משפיעה על כל אחד באופן שונה, וזה בדיוק מה שעומד מאחורי הפיתוח DayTwo - שירות חדשני לאיזון רמות הסוכר בדם באמצעות תזונה מותאמת אישית.

DayTwo מבוסס על פריצת דרך מדעית שהושגה במחקר קליני שנערך במכון ויצמן, בו התגלה שהמזון שאנו אוכלים משפיע על רמות הסוכר בדם בצורה שונה אצל כל אחד. במחקר נמצא כי גם כאשר אנשים שונים אוכלים מזון זהה בכמות זהה, אצל כל אחד תגובת הסוכר שונה. הם גילו גם כי ניתן לחזות את תגובת הסוכר בדם לפני האכילה בהתבסס על מידע רפואי אישי ומיפוי גנטי של חיידקי המעי הייחודי לכל אדם.

איך זה עובד? אתם מקבלים הביתה מבחנות קטנות בהן אתם אוספים את הצואה שלכם, שולחים אותם לחברה ומקבלים בחזרה המלצות תזונה מפורטות, ואפילו אפליקציה למעקב אחרי התזונה שלכם שמדרגת כל מאכל בהתאם להשפעת שלו עליכם אישית.

עוד באותו נושא

תופתעו: אילו מאכלים בריאים מעלים לכם את רמות הסוכר

לכתבה המלאה

טייטו (Tyto)

בתקופה שכל ביקור אצל הרופא עלול לחשוף אתכם לחולה חצבת, כל פתרון שמאפשר להישאר בבית הוא הכרחי ומבורך. השירות טייטו מאפשר לבצע בדיקות רפואיות מהבית ולשדר את התוצאות און-ליין לרופא. כך אפשר לבצע עצמאית בדיקות כגון גרון, אוזניים, דופק, לב, ריאות, עור ואפילו להאזין לקולות בטן. המדדים משודרים און-ליין לרופא, וזה מגיע יחד עם שיחת וידאו לצורך פענוח ומתן המלצות טיפול, באמצעות אפליקציה ייעודית. השירות ניתן בבלעדיות בקופת חולים כללית.

K health

גם האפליקציה K health תאפשר לכם לדחות את הריצה לרופא ואת החשיפה לחיידקים מזהמים. האפליקציה, פיתוח של סטארטאפ ישראלי בשיתוף פעולה עם מכון מכבי ומוריס קאהן למחקר וחדשנות, נותנת מענה לשאלות רפואיות בהתבסס על מסד נתונים גדול ומפורט של עשרות מיליוני תיקים רפואיים, ביקורי רופא, בדיקות מעבדה, מרשמים ועוד. התשובות ניתנות לאחר רצף שאלות שמדייק את המענה, והן ממוקדות ומבוססות על סטטיסטיקות של אנשים עם רקע ונתונים בסיסיים דומים לשלהם (גיל, מגדר, מחלות רקע ועוד). אם תתנו לה הרשאה, האפליקציה גם תבדוק מה שלומכם אחרי כמה שעות.

צילום מסך מתוך אפליקציית K health ומכבי שירותי בריאות לחיפוש מידע רפואי מותאם אישית ברשת. מכבי שירותי בריאות,
תשובות ממוקדות המבוססות על מידע רפואי אמיתי וסטטיסטיקה/מכבי שירותי בריאות

YO

עדיין בתחומי האפליקציות, שכן זה בכל זאת ההיבט הטכנולוגי שהכי קרוב אלינו, והפעם - בריאות הגבר. YO, פיתוח טכנולוגי ייחודי של חברה ישראלית בשם Medical Electronic Systems, היא בדיקת זרע ביתית, שביכולתה להעריך את איכות הזרעונים ולאמוד את הפוריות של גברים, והכל באמצעות הסמארטפון.

הפיתוח הזה מאפשר לנבדק לבצע בפרטיות את הבדיקה בבית או בכל מקום אחר ולקבל תוך מספר דקות את תוצאותיה - רמת תקינות איכות הזרע בהתאם לערך המשמעותי ביותר בפוריות הגבר, שהוא ריכוז הזרעונים הנעים. כמו כן, ניתן לצפות בזמן אמת דרך מסך הסמארטפון - שהופך למעין מיקרוסוקופ זעיר - בתנועתיות הזרעונים ואף לשלוח את התוצאות מהנייד ישירות לרופא להמשך התייעצות בנוגע לאופן הטיפול.

מוניטור ביתי של חברת ארליסנס

לא מעט אנשים סובלים מבעיות שינה, ומופנים למעבדות שינה בהן נבדקת השינה שלהם. המוניטור של חברת ארליסנס יכול להחליף את הלילה במעבדת השינה, שכן הוא מנטר את השינה מדי לילה, ומציג תוצאות מפורטות שישמשו גם אתכם וגם את הרופא שלכם. הסנסור מאפשר ניטור רציף של מדדי בריאות שונים, כולל ניטור קצב הלב והנשימה, שידגמו במשך מאה פעמים לדקה, וכל זה ללא מגע. המכשיר מורכב משני חלקים - פלסטיק מלבני שממקמים מתחת למזרון, ואפליקציה בטלפון הנייד שמרכזת את המידע בצורה ברורה.

הדפסת לב חי

גיף הדפסת לב אמיתי במדפסת תלת ממד. Noor et al.; Advanced Science, 2019; https://doi.org/10.1002/advs.201900344 לפי תנאי רישיון CC BY 4.0 , (https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/), אתר רשמי
גיף הדפסת לב אמיתי במדפסת תלת ממד/אתר רשמי, Noor et al.; Advanced Science, 2019; https://doi.org/10.1002/advs.201900344 לפי תנאי רישיון CC BY 4.0 , (https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/)

ונסיים בפיתוח שכנראה לא ישמש אתכם אישית בזמן הקרוב, אבל הוא חדש, ישראלי ולא פחות ממדהים. חוקרים מאוניברסיטת תל אביב הצליחו - בפעם הראשונה בעולם - להדפיס לב חי במדפסת תלת ממד על ידי שימוש ברקמות שנלקחו מחולה. המשמעות של הפיתוח הזה הוא שבעתיד ייתכן ולא יהיה עוד צורך בהמתנה להשתלות ובתרופות למניעת דחייה של איברים, שכן אפשר יהיה להדפיס איברים בהתאמה אישית מלאה לכל חולה.

הנה כל הפרטים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully