וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הלב נקרע: כך נראית תינוקת שנדבקה בחצבת

אמא מאנגליה נענתה לבקשת בית החולים ופרסמה תמונה קורעת לב של אלבה התינוקת כשהיא מחוברת לצינורות לאחר שנדבקה בחצבת. האם קוראת לכל ההורים ללמוד על המחלה ולשתף מפני שרבים לא מבינים מה היא עלולה לעולל

מגפת החצבת היא לא עניין מקומי, ורק לאחרונה פרסם ארגון הבריאות העולמי כי בשלושת החודשים הראשונים של 2019 גדל מספר המקרים של חצבת פי ארבעה בהשוואה לתקופה המקבילה בשנה שעברה. אלה שנמצאים למרבה הצער בסיכון הכי גבוה להדבקות הם תינוקות מתחת לגיל שנה שטרם חוסנו וילדים עד גיל שש שלא חוסנו במנה שניה של החיסון. לצד הבהלה הורים רבים עדיין מתעקשים שלא לחסן את ילדיהם וטוענים כי מדובר במחלה קלה שאינה מסכנת את ילדיהם.

ג'ילי מוס, אמא מאנגליה, נעתרה לבקשת בית החולים בו שוהה בתה בשבוע האחרון לאחר שנדבקה בנגיף ופרסמה תמונות קורעות לב כדי לגרום להורים להתעורר ולחסן את ילדיהם. התמונות מראות את התינוקת אלבה שוכבת על מיטת בית חולים מחוברת לצינורות, בעודה מטופלת נגד חצבת. מוס נשאלה על ידי רופאים ואחיות בבית החולים צ'לסי וסטמינסטר בלונדון אם תסכים לשתף את התמונות כדי להדגיש את חומרת המחלה, שעלולה לגרום לדלקת ריאות, שהיא הגורם לרוב מקרי המוות הקשורים בחצבת.

עוד בנושא:
האם חצבת היא באמת מחלה כזאת נוראית? (כן)
האם אפשר להכריח אנשים להתחסן נגד חצבת?
אפילו עשור אחרי: הסיבוכים המסוכנים של מחלת החצבת

"אני רוצה שאנשים יבינו שהסיבה שאנחנו חולקים את התמונות שוברות הלב האלה של התינוקת היפה שלנו היא לעורר מודעות למה שחצבת יכולה לעולל", אמרה לאתר האינדיפנדנט הבריטי. "אנחנו כהורים לא ידענו עד כמה מסוכן זה יכול להיות".

חצבת. GettyImages
מציל חיים. חיסון נגד חצבת/GettyImages

האם הסבירה כי אלבה צעירה מכדי לקבל חיסון MMR, ולכן נאלצה "להילחם בווירוס הזה ללא עזרה של המערכת החיסונית". "זה היה ממש מחריד לראות את הבת שלנו נלחמת בזה עם עיניים נפוחות וסגורות במשך ארבעה ימים", מוס כתבה בפייסבוק, "היא הייתה צריכה לשהות בחושך, מפוחדת ועם חום גבוה שנמשך יותר משבועיים". היא הוסיפה בפוסט כי בבית החולים אלבה עברה סריקות וצילומי רנטגן, לקחו ממנה דם מספר פעמים, נעשה לה ניקור מותני, אק"ג, הוכנסו לה צינורות חמצן ואינפוזיה, היא נוטלת תרופות רבות וכרגע הם לא רואים את הסוף. "כל הבדיקות שנעשו בבית החולים היו הכרחיות כדי לקבוע מה יש לאלבה, אף על פי שהרופאים חשבו שזה חצבת מההתחלה, מצבה הידרדר במהירות. אלבה גם מראה תסמינים של מחלת קוואסקי, חשד לדלקת קרום המוח ומספר אפשרי של זיהומים משניים שמגיעים עם החצבת".

היא מסכמת את הפוסט: "תלמדו על המחלה, דברו עליה, הפיצו את הפוסט הזה. תעשו כל מה שאתם צריכים לעשות כי ללא הטיפול של בית החולים והרופאים, התינוקת היפה שלנו לא הייתה פה היום".

עוד באותו נושא

מגפת החצבת בישראל: מה עושים אם הילד נחשף לחולה?

לכתבה המלאה

מה קורה בישראל?

החיסון לחצבת הוא חיסון מוחלש שניתן בישראל בזריקה אחת משולבת נגד אדמת וחזרת (MMR) ולעתים כוללת גם את החיסון נגד אבעבועות רוח (MMRV). לא ניתן להתחסן בישראל כנגד נגיף החצבת בלבד. החיסון נגד חצבת ניתן בישראל בשתי מנות - הראשונה בגיל 12 חודשים (בטיפת חלב) והשנייה בכיתה א' (בבית הספר). יעילות החיסון עומדת על 95 אחוזים לאחר המנה הראשונה ו-97 אחוזים לאחר המנה השנייה. החיסון מקנה הגנה החל משבועיים אחרי קבלתו, ולכל החיים. לפי אתר משרד הבריאות, אצל מעט האנשים שחוסנו ויחלו בכל זאת במחלה, המחלה צפויה להיות קלה יחסית.

אינפוגרפיקה - אילו ילדים צריכים להשלים חיסון נגד חצבת. עיבוד תמונה
אינפוגרפיקה - אילו ילדים צריכים להשלים חיסון נגד חצבת/עיבוד תמונה
  • עוד באותו נושא:
  • חצבת

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully