וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אפילו עשור אחרי: הסיבוכים המסוכנים של מחלת החצבת

9.11.2018 / 7:30

למעלה מ-1,400 ישראלים כבר נדבקו בחצבת - מחלה ויראלית שחזרה לחיינו בגלל שיותר מדי אנשים לא מתחסנים. ביקשנו מרופא הבית שלנו להסביר איך מזהים חצבת, עד כמה היא מסוכנת ואילו סיבוכים מגיעים אחריה

ShutterStock

בסרטון: ד"ר ארז גרטי, אימונולוג ואבא לשלושה, מסביר למה הוא בוחר לחסן

התפרצות החצבת בישראל ממשיכה לעורר דאגה ופחד, ובצדק. למעלה מ-1,400 ישראלים כבר נדבקו במחלה, רובם בירושלים. לחצבת יש חיסון יעיל מאוד, שתרם להיעלמותה של המחלה כמעט לגמרי, אבל בגלל ריבוי ההורים שבוחרים לא לחסן את ילדיהם - מחלת הילדות הוויראלית והמסוכנת שבה לחיינו.

החיסון לחצבת ניתן בשתי מנות - בגיל שנה ובכיתה א'. מכאן, שמי שבעיקר נמצאים כעת בסכנת הידבקות הם תינוקות שטרם חוסנו, ובמידה מסוימת גם ילדים שטרם קיבלו את מנת החיסון השנייה (ניתנת בכיתה א'), שמעלה את מידת ההגנה מפני המחלה מ-93-95 אחוזים ל-99 אחוזי כיסוי. גם אנשים שנולדו בישראל בין השנים 1957 ל-1977 לא חוסנו או חוסנו באופן חלקי, ולכן נמצאים גם הם בסכנת הידבקות. בערים בהן יש כעת התפרצות של חצבת משרד הבריאות מנחה את התושבים להקדים את החיסונים ומפעיל מרכזים ייעודיים להתחסנות.

עוד על חצבת בוואלה בריאות:
חיסונים זה מסוכן? ספרו את זה ל-37 האנשים שמתו השנה מחצבת
האם חצבת היא באמת מחלה כזאת נוראית? (כן)
נוסעים למדינות האלה? אתם צריכים לחסן את הילד

חצבת היא מחלה ויראלית מידבקת מאוד שנחשבת למסוכנת בשל הסיכון הגבוה לסיבוכים, העלולים להיות קטלניים, ולהופיע שנים אחרי המחלה. אחד מכל 1,000 ילדים שיחלו בחצבת עלול למות כתוצאה ממנה. הסיכון לסיבוכים גבוה יותר אצל ילדים מתחת לגיל חמש, אצל מבוגרים מעל גיל 20, ובחולים בעלי מערכת חיסון ירודה.

הנה כל מה שאתם צריכים לדעת על המחלה ועל סיבוכיה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully