וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נוסעים למדינות האלה? אתם צריכים לחסן את הילד

2.8.2018 / 6:27

אם אתם מתכננים טיול משפחתי לחו"ל הקיץ או בחגים בדקו אם גם אתם צריכים לחסן את הילדים מפני הווירוס המדבק ביותר בעולם שהתפרץ במדינות מערביות באירופה ובארה"ב

טיסה עם ילדים. ShutterStock
כולם מחוסנים? אמא טסה עם ילדים קטנים/ShutterStock

החופש הגדול בעיצומו וחגי תשרי מעבר לפינה ממש, ומשפחות רבות עומדות לצאת לחופשות לחו"ל על טפן. כל הורה שאי פעם שקל גיחה מחוץ לגבולות הארץ עם ילדים קטנים בוודאי לקח בחשבון שמדובר בפרוייקט לוגיסטי מורכב שכולל לא מעט הכנה מראש והיערכות. לרוב, מדובר על תכניות, פעילויות ורשימות ציוד לאריזה, אבל האם ידעתם שכמעט כל יעד פופולרי למשפחות מחייב מכם לבדוק גם את תכנית החיסונים של הילדים שלכם?

במדינות רבות מאוד בעולם קיימות כיום התפרצויות פעילות של מחלת החצבת. בין המדינות הללו ניתן למנות גם ארצות מערביות ומפותחות כמו ארצות הברית ומדינות באירופה, בהן: רומניה, איטליה, גרמניה, בלגיה, צרפת, פולין, בולגריה, אוקראינה ועוד.

עוד בנושא:
התפרצות חצבת בצפון; מספר שיא של חולים ממרץ
אתם צריכים לפחד מהמחלות, לא מהחיסון
לפצל או לא לפצל? הכל על חיסוני גיל שנה

ילד חולה בחצבת. ShutterStock
הווירוד המדבק ביותר הידוע לאדם. ילד חולה בחצבת/ShutterStock

וירוס החצבת הוא הווירוס המדבק ביותר הידוע לאדם. ההדבקה נעשית באמצעות טיפות שמקורן במערכת הנשימה (שיעולים ועיטושים) והווירוס יכול להיוותר באוויר החדר גם שעתיים לאחר שאדם חולה ביקר בו. רק לאחרונה התפרסם מקרה חמור ומצער שבו ילד בן 3 שחלה בחצבת חשף ילדים רבים שהיו מאושפזים במחלקה האונקולוגית בבית החולים שניידר לילדים לנגיף, שהנו מסוכן להם במיוחד עקב מצבה המוחלש של המערכת החיסונית שלהם.

תקופת הדגירה של המחלה היא 10-12 יום, ובמהלכה הווירוסים מתרבים בחלק העליון של דרכי הנשימה, ומגיעים לדם ו לאיברים נוספים בגוף. התסמינים מופיעים לאחר הדגירה וכוללים שיעולים, נזלת ודלקת עיניים. לאחר 2-4 ימי מחלה מופיעה פריחה למשך 5-6 ימים. הפריחה מתחילה בדרך כלל מהראש ומתפשטת כלפי מטה אל הצוואר, הידיים והרגליים ונעלמת באותו סדר בה הופיעה. מרגע שנדבק ועד ארבעה ימים לאחר הופעת הפריחה על עורו החולה מדבק מפזר וירוסים חיים בסביבתו.

עוד באותו נושא

האם אפשר להכריח אנשים להתחסן נגד חצבת?

לכתבה המלאה

30 אחוזים מהמקרים מסתבכים

למחלת החצבת אין טיפול למעט טיפול תומך בסימפטומים. באחוז יחסית גבוה מהמקרים - 30 אחוזים - מתפתחים סיבוכים, מרביתם בילדים מתחת לגיל 5 או מבוגרים מעל גיל 20. הסיבוכים הנפוצים הם: שלשולים, דלקת האוזן התיכונה ודלקת ריאות (שהיא הגורם לרוב מקרי המוות הקשורים בחצבת). סיבוכים נדירים יותר (ששיעורם עומד על פחות מאחוז מהמקרים) כוללים: פרכוסים, דלקת של המוח (שיכולה להסתיים בנזק נוירולוגי ואף במוות) ו-SSPE ניוון של המוח ומערכת העצבים המרכזית שמתרחש מספר שנים לאחר המחלה.

חיסון נגד שפעת. ShutterStock
יעילות החיסון לאחר קבלת 2 המנות עומדת על 99 אחוזים/ShutterStock

החיסון לחצבת הוא חיסון מוחלש שניתן בישראל בזריקה אחת משולבת נגד אדמת וחזרת (MMR) ולעתים כוללת גם את החיסון נגד אבעבועות רוח (MMRV). החיסון ניתן בישראל בשתי מנות - הראשונה בגיל 12 חודשים והשנייה בכיתה א'.

מי צריך להתחסן?

משרד הבריאות ממליץ להתחסן לפני נסיעה לארצות הברית ולכל המדינות באירופה. יעילות החיסון עומדת על 95 אחוזים לאחר המנה הראשונה ויותר מ-99 אחוזים לאחר המנה השנייה. לכן, אם אתם מתכננים נסיעה עם ילדים מתחת לגיל שנה, שלא חוסנו עדיין כלל לחצבת, או ילדים בני יותר משנה אך פחות משש שנים, שעדיין לא קיבלו מנה שנייה של החיסון - יש לגשת ולחסן אותם במרפאות טיפת חלב או במרפאות המטיילים של משרד הבריאות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully