וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נרדמה לכם הרגל? זה מה שבאמת קרה לכם בגוף

סובלים מהמצב הרפואי הנפוץ המכונה "נרדמה לי הרגל"? קודם כל, חשוב שתדעו שזה לא קרה בגלל שלא הגיע מספיק דם לרגל. למה זה כן קרה ואיך קוראים לזה באמת? כל התשובות בפנים

כף רגל, רגליים, כפות רגליים. ShutterStock
שמעתם פעם על פרסתזיה? כף רגל/ShutterStock

יכול להיות שזה יפתיע אתכם, אבל "נרדמה לי הרגל" זה לא מונח רפואי. השם המדעי של התופעה הזאת הוא פרסתזיה (Paresthesia). לפעמים יכולות לקחת כמה דקות טובות עד שמצליחים "להעיר" את הרגל - מה שמעלה את השאלה המוצדקת: למה זה בכלל קורה לנו מלכתחילה?

לדברי המכון האמריקאי הלאומי להפרעות נוירולוגיות ושבץ, פרסתזיה היא אכן תחושת הנימול או ה"קוצים" שאנשים חשים והיא נגרמת בעקבות לחץ מתמשך על אחד מהעצבים. ד"ר סוזן בסר, מומחית ברפואת משפחה, הסבירה בשיחה עם Readers Digest כי תחת הלחץ הזה, העצב אינו מסוגל לתפקד כראוי. "דבר דומה קורה כשמקבלים מכה חזקה במרפק ומרגישים מעין זרם במעלה היד, רק שבמקרה הזה הלחץ על העצב הוא פתאומי וחולף, ולכן גם התסמינים חולפים מהר".

עוד בנושא:
חסרות מנוח: התסמונת שגורמת לכם לרצות להניע את הרגליים בלי סיבה
5 שינויים בכפות הרגליים שיכולים להעיד על הבריאות שלכם
מייגן מרקל חלצה נעליים וחשפה בעיה רפואית מביכה

גיף רגליים. Giphy
קומי כבר/Giphy

תרחיש נפוץ שבו מופעל לחץ עצבי הוא כיפוף הזרועות או שיכול רגליים בנסיעות ארוכות במכונית, ובעקבותיו סביר לחוות "הרדמות" של יד או רגל. חשוב לדעת שההסבר לפיו הגפיים נרדמות כי "לא מגיעה אליהן אספקת דם מספקת" הוא מיתוס שגוי. לדברי ד"ר בסר, לזרימת הדם אין כל קשר לתופעה הזאת, והגורם לה הוא עצבי בלבד. "ברגל יש כלי דם רבים שאחראים על אספקת הדם, כך שדי קשה לגרום לחסימה באספקת הדם בהנחה שלא קיימת בעיה או מחלה בכלי הדם", אמרה. "במקרה של עצבים לעומת זאת, יש בדרך כלל עצב אחד שמכסה אזור מסויים, ולכן קל יותר ליצור חסימה", הסבירה.

ישנם גם סוגים אחרים של פרסתזיה, הקשורים במגוון מצבים בריאותיים כמו סוכרת, טרשת נפוצה ושבץ. גם נזק עצבי שהוא תוצאה של פציעה או ניתוח בעבר עלול לגרום לתופעה, אמרה ד"ר בסר.

עוד באותו נושא

7 סיבות שיש לכם סימנים כחולים על הרגליים

לכתבה המלאה

מתי צריך לדאוג?

הדבר היחיד שצריך לגרום לנורות האזהרה שלכם להידלק הוא אם התסמינים עקביים, חוזרים וממושכים (לא חולפים בתוך כמה דקות), במקרה כזה כדאי להתייעץ עם הרופא שלכם. בכל מקרה אחר, מרגיעה ד"ר בסר, לא אמור להגרם נזק ממקרים חולפים של פרסתזיה.

מה הדרך הכי טובה "להעיר" רגל שנרדמה? לדברי הרופאה, אין פה נכון ולא נכון. התחושה הלא נעימה תחלוף מעצמה בתוך כמה דקות ברגע שתשחררו את הלחץ על העצב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully