וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מייגן מרקל חלצה נעליים וחשפה בעיה רפואית מביכה

19.11.2018 / 0:00

גם בנות מלוכה סובלות לפעמים מבעיות שאנחנו מנסים להסתיר. מייגן מרקל חשפה את כפות רגליה וגרמה לנו לאהוב אותה אפילו יותר, כשגילינו שגם היא לוקה בבעיה אורתופדית שמטרידה אחד מכל ארבעה אנשים

מייגל מרקל יחפה בביקור בניו זילנד. GettyImages
סובלת מבעיות אורתופדיות ולא מתביישת בזה. מייגן מרקל בעת ביקורה בניו זילנד/GettyImages

הן מכוערות, כואבות, גורמות לנו להתבייש בהן ומסתבר שאפילו בנות מלוכה פאשניסטיות סובלות מהן. יבלות או גבשושיות בכפות הרגליים לא פוסחות על אף אחד, או ליתר דיוק, על אף אחת. מייגן מרקל לא חשבה שתמונות של כפות רגליה היחפות יהפכו לוויראליות, ובטח שלא מהסיבות האלה.

עוד בנושא:
יצאה לה: איך הפכה הבטן של מייגן מרקל מבלתי נראית לבולטת בן לילה?
נפתרה התעלומה: למה מייגן מרקל נועלת נעלי עקב שגדולות עליה בכמה מידות?
אילו נעליים הכי בריאות לרגליים שלכם ואילו הכי מזיקות?

לאחר שחלצה את נעליה בזמן סיור שערכה עם בעלה הטרי בניו זילנד חשפה מרקל יבלת בחלק הפנימי של כפות הרגליים, בצד שסמוך לבוהן. למרבה הצער, יבלות גרמיות מעוותות את צורת הבהונות ונוטות לפעמים להחמיר. "יבלות יכולות להשפיע על כל אחד", הסביר האורתופד קומאר קונאסינגאם בראיון לתקשורת הבריטית, "מייגן מרקל הפכה את הבעיה לאנושית יותר, וכזו שגם בני מלוכה סובלים ממנה. אנשים סובלים בשקט מהבעיה וזה יכול להיות מתיש, פיזית ונפשית".

כפות רגליה של מייגן מרקל. GettyImages
אחד מכל ארבעה יסבול מיבלות בכפות הרגליים, וגם היא. כפות רגליה של מייגן מרקל/GettyImages

הסיבות להופעת היבלות מגוונות. הן יכולות לעבור בתורשה, לצוץ בגלל לחץ על הרגל או בגלל דלקת פרקים. מעת לעת, הן גורמות לדלקות כואבות סביב הבוהן. האורתופד קומאר מעריך שאחד מכל ארבעה יחווה אותן במהלך חייו. "אנשים מתביישים, מסתירים את רגליהם ומנסים להימנע מניתוח שיטפל ביבלת כי הם שמעו סיפורי זוועה מאחרים".

ניתוח יכול להסיר את הגוש הגרמי וליישר את הבוהן. קומאר טוען שלפני הניתוח ניתן לנקוט בטיפולים פולשניים פחות שיקלו על הכאב בחלקה העליון של כף הרגל. המפתח לטיפול בבעיה הוא אבחנה מדויקת ולכן חשוב להתייעץ עם אורתופד על היבלת ולבחון במדויק את מיקומה על עצמות ומפרקים מסוימים.

עוד באותו נושא

5 שינויים בכפות הרגליים שיכולים להעיד על הבריאות שלכם

לכתבה המלאה
מייגן מרקל. GettyImages
אין סיבה להמנע מנעלי עקב בגלל יבלות אם בוחרים את הנעל המתאימה. הנסיך הארי ומייגן בביקורם בניו זילנד/GettyImages

נשים שסובלות מהבעיה לא חייבות לקנות נעליים אורתופדיות מיוחדות, הן פשוט יכולות לנעול נעליים רחבות משום שהאימום הרחב שלהן ימנע שפשוף של העצמות הדואבות. אין גם צורך שימנעו מנעלי עקב גבוהות. במקום, הן יכולות לנעול נעליים פתוחות יחסית או שלא לוחצות על היבלת. בדיוק כמו שהדוכסית מסאסקס מקפידה לעשות. "היא בוחרת נעליים בחוכמה", משבח קומאר את מרקל.

אם מצב היבלות בכל זאת מחמיר ומקשה על תפקוד יומיומי, כדאי לשקול שינוי באורח החיים. בדקו מה גורם להן לכאב, האם בגלל נעליים לא מתאימות או סטרס ועמידה ממושכת, והשתדלו לתת לרגליים מנוחה. יכול להיות שמדובר במתח שלא מקרין באופן ישיר על היבלת אלא כזה שנגרם ממקור אחר. מחקרים מצביעים על כך שכאב יכול גם לצוץ במקומות אחרים בגוף כתוצאה מלחץ בעבודה או מבעיות אישיות.

יבלת בכפות הרגליים. ShutterStock
נגרמות בגלל גנטיקה, לחץ או דלקות פרקים. יבלות כואבות בכפות הרגליים/ShutterStock

קומאר סבור שהחשש מניתוח אינו מוצדק. כשהיבלת מעוותת את צורת הרגל, חשוב להתייעץ עם רופא ולשקול ברצינות התערבות כירורגית. מדובר בניתוח שאינו פולשני מינימלית ולא מחייב התאוששות שנמשכת חודשים, כפי שהיה נהוג בעבר. מספר ימים אחריו תוכלו לצעוד בבטחה וללא כאב, לפחות כמו מרקל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully