וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יצאה לה: איך הפכה הבטן של מייגן מרקל מבלתי נראית לבולטת בן לילה?

25.10.2018 / 8:46

בקושי שבוע עבר מההודעה המשמחת של הארי ומייגן על ההריון הטרי, והבטן השטוחה של מרקל הפכה תוך כמה ימים לבליטה מכובדת. איך זה ייתכן ומה ההסברים האפשריים?

מייגן מרקל הדוכסית מסאסקס באירוע רשמי במהלך ביקור בפיג'י. GettyImages
ערב טוב לך. מרקל מציגה בטן הריונית מכובדת באירוע רשמי ביום שלישי בפיג'י/GettyImages

זוגות רבים של עיניים ננעצים בימים אלה בכל תמונה של מייגן מרקל, במיוחד באזור הבטן, מאז הודיעו בני הזוג המלכותיים הנסיך הארי ורעייתו הטרייה בשבוע שעבר שהם מצפים לתינוק (או תינוקת). השניים מסרו את הבשורה בעיצומו של ביקור באוסטרליה, אז הבליטה ההריונית של מרקל בקושי ניכרה לעין.

והנה חלף לו בקושי שבוע, ובתמונות הרבות שמתפרסמות השכם והערב ממסעם הבינלאומי של השניים בטנה של מרקל תפחה באופן משמעותי שמפתיע לא מעט מהציבור, ובעיקר את המעריצים האובססיביים של בית המלוכה. הגבות הורמו במיוחד לאחר הופעתה של מרקל באירוע רשמי שנערך ביום שלישי בערב בפיג'י, שבה בטנה ההריונית נראתה גדולה משמעותית ביחס לתמונות ממספר ימים קודם לכן.

עוד בנושא:
בגדי ההריון של מייגן מרקל רומזים לנו מה מין הבייבי?
טרנד טיפוח חדש בהריון: מסכה לבטן ההריונית
נשים שסבלו מרעלת הריון בסיכון מוגבר לחלות בדמנציה

מייגן מרקל. GettyImages
ככה זה נראה בבוקר, רק כמה ימים קודם לכן. מרקל באוסטרליה/GettyImages

מן הסתם, לבחירת הלבוש יש חלק גדול בעניין, וגם מחוות ידיים מסויימות יכולות להדגיש את הבטן המתעגלת - והדוכסית מסאסקס נראתה בחלק מהתמונות כשהיא מערסלת את כרסה בין ידיה באופן שהבליט את הבטן הגדלה. ויש כמובן את העניין הפיזיולוגי-כרונולוגי שמטבעה הבטן הולכת וגדלה בהריון ככל שחולפים הימים. אבל כנראה שזה לא הכל ומעריצי בית המלוכה הקטנוניים בכל זאת עלו פה על משהו.

לבטן ההריונית יש באמת נטייה לבלוט יותר בשעות הערב, מאשר בבוקר. בשנה שעברה היתה זו חברה במשפחה מפורסמת אחרת שהפנתה את תשומת הלב לתופעת ההריון המוזרה הזאת - קלואי קרדשיאן פרסמה ציוץ שבו תהתה: "יש כאן עוד נשים בהריון או שהיו בהריון והרגישו שבבוקר הבטן שלהן הרבה יותר קטנה ולאורך היום היא גדלה?".

סוזנה בירץ', דולה המלווה נשים בהריון ובלידה, אמרה בראיון לאתר טרימסטר טוק, שהסיבה לכך היא באופן שבו שרירי הבטן מגיבים לעומס הנוסף שבו הם נושאים בהריון: "בשעות הלילה שרירי הבטן כבר עייפים מתמיכה במשקל הרחם וזה גורם להם להיות רפויים יותר. כתוצאה מכך הבטן בולטת יותר ונראית גדולה יותר". בזמן השינה השרירים זוכים למנוחה, וזה מאפשר להם להתהדק שוב ולהחזיק את הבטן טוב יותר בבוקר.

עוד באותו נושא

שמחה בממלכה: מייגן מרקל והנסיך הארי מצפים לילד

לכתבה המלאה

השעון הביולוגי בגוף מתרגל למחזוריות הזאת ומיישם אותה, ואפילו אם את לא ישנה בלילה - השרירים שלך כן. הורמון הרלקסין שמרפה ומגמיש את השרירים והמפרקים בהריון משתחרר במחזוריות קבועה, ללא קשר לכמה שעות שינה קיבלת בלילה או אם טסת לאזור זמן אחר, כמו מרקל למשל.

עוד הסבר אפשרי ל'קפיצת הגדילה' של הבטן של מרקל היא שאצל נשים רבות "יוצאת הבטן" בפתאומיות. הכוונה היא לשלב שבו ההריון הופך מבלתי מובחן בשבועות הראשונים, ל"איך לא שמנו לב קודם?". לדברי ד"ר אמנדה קלן, עוזרת מרצה לפוריות ואנדוקרינולוגיה בבית הספר לרפואה באוניברסיטת ייל, זה קשור לשלב שבו הרחם מתרחב וחורג מגבולות עצמות האגן. "זה השלב שבו נשים מתחילות להרגיש וגם לראות שהבטן שלהן בולטת יותר, כי היא כבר לא מסתתרת בתוך האגן", אמרה.

גם גודלו של העובר עשוי להשפיע על מראה הבטן. נשים עם עוברים גדולים חוות יותר שינויים בגודל הבטן, בהתאם לתנוחת העובר. נשים שכבר עברו מספר הריונות מדווחות גם הן על בטן בולטת יותר, זאת משום ששרירי הבטן שלהן כבר נמתחו מספר פעמים ושומרים על מתח נמוך יותר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully