וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

7 סיבות שיש לכם סימנים כחולים על הרגליים

הם אומנם לא אמורים להדאיג אתכם ומדובר בתופעה די שכיחה שרבים מאיתנו חוו על בשרם, אבל מתי שטפי הדם הכחולים שהופיעו ככה סתם (כך נדמה לכם) על הרגל, צריכים להדליק אצלכם נורה אדומה? או כחולה

מכה כחולה. ShutterStock
ככה סתם הופיע בלי סיבה. סימן כחול/ShutterStock

שוב התעוררתם עם סימן כחול על הרגל ואין לכם מושג מאיפה הוא הגיע ומתי קיבלתם שם מכה? אם כן, הכתבה הזו בשבילכם.

סימנים כחולים נוצרים כאשר כלי דם זעירים נקרעים (לרוב בעקבות מכה) ומובילים לדליפה של דם מתחת לפני השטח של העור. הדם יוצר כתם שמשנה את צבעו מכחול לחום והולך ונעלם בהדרגה כאשר הדם נספג מחדש בגוף. ברוב המקרים באמת אין ממה לדאוג, אבל יש מספר מצבים שכדאי לשים אליהם לב. הנה כמה סיבות שיכולות לגרום להופעה מרובה של סימנים כחולים:

עוד בנושא:
חמישה סימנים מדאיגים לכך שחסר לכם חלבון בתזונה
מתי מכה בראש עלולה לסכן חיים?
חוקרים גילו כלי דם חדש לגמרי שהתחבא בתוך העצמות שלנו

אתם יותר מדי פעילים
זו אולי הסיבה הכי שכיחה - אתם פשוט עושים הרבה פעילות גופנית או ספורט אתגרי. בין אם אתם משחקים כדורגל בסופי שבוע או אפילו רוכבים על אופניים, רוב הסיכויים שתקבלו לא מעט מכות כחולות על הרגליים. לא משהו שצריך להדאיג אתכם בכל אופן.

אתם מתבגרים
ככל שאנחנו מתבגרים הגוף שלנו הופך ונהיה חלש יותר, וכך גם היכולת שלו להתאושש. בגיל מבוגר תפיסה חזקה מדי ביד או אפילו מכה קטנה יכולים לגרום לסימנים כחולים, במיוחד בשל העובדה שהעור מאבד מהאלסטיות שלו והגוף מאבד קולגן ושומן - כך שההגנה עליו היא פחותה.

אספירין. ShutterStock
תרופה מאוד שכיחה, בעיקר בקרב מבוגרים. אספירין/ShutterStock

אתם נוטלים תרופות מדללות דם ומשככי כאבים
נטילה של מדללי דם או שימוש בתרופות נוגדות דלקת ללא סטרואידים (NSAID) כמו אספירין ואיבופרופן עלולה להוביל לסימנים כחולים קטנים, במיוחד אצל אנשים מבוגרים יותר שמשתמשים בתרופות אלו באופן שכיח יותר. הסיבה - תרופות אלה משבשות את התפקוד של טסיות הדם - שהן בעלות תפקיד חשוב בקרישת הדם בגוף.

ספירת הדם שלכם נמוכה
אחת הסיבות להופעת סימנים כחולים ללא סיבה היא פשוט ספירה נמוכה של טסיות דם - להן תפקיד חשוב מאוד במערכת קרישת הדם ועצירת דימומים. ITP למשל היא מחלה שגורמת לחוסר בטסיות דם על רקע אימוני ומתאפיינת בין היתר בהופעתם של כתמים כחולים ודימומים מאסיביים מאיברים שונים.

העור שלכם נפגע משהייה בשמש
אתם יודעים שחשיפה ממושכת לשמש עלולה לגרום לסרטן העור, אבל היא גם עלולה לפגוע ולהחליש את קירות כלי הדם - מה שעלול לגרום להופעתם של כתמים כחולים על העור ולמחלת הארגמנת המתבטאת באמצעות הופעת כתמים סגולים קטנים. לבישת שרוולים ארוכים יכולה להועיל גם נגד השמש הקופחת וגם עשויה להפחית ולמנוע חלק מהמכות הכחולות.

עוד באותו נושא

5 טריקים שיעזרו לכם להעלים סימנים כחולים מהר יותר

לכתבה המלאה
תפוז מקולף על קרש חיתוך. ShutterStock
מחזק את כלי הדם. תפוז/ShutterStock

חסרים תזונתיים
בוודאי שמעתם שמכות כחולות עלולות להעיד על חוסר בברזל ואנמיה, אבל למעשה גם חוסר בוויטמין C ובחלבונים יכול לגרום להופעתם של כתמים כחולים. חסרים אלה מתבטאים בהיחלשות של כלי הדם ואף בפגיעה ביצור הקולגן של העור.

אתם שותים יותר מדי אלכוהול
אלכוהול יכול לדלל את הדם ובכך הוא למעשה מגדיל את הסיכון שתקבלו סימנים כחולים ממכות יחסית פשוטות. זו אחת הסיבות אגב שמאוד לא מומלץ לשתות אחרי פעילות גופנית. בנוסף, שתיית כמות מופרזת של אלכוהול יכולה להשפיע על הכבד, מח העצם והטחול, שממלאים תפקיד בהפקת טסיות הדם שכאמור חיוניות לתהליך קרישת הדם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully