פיקוד העורף הגל השקט

הגדרת ישובים להתרעה
      הגדרת צליל התרעה

      נושאים חמים

      חמישה סימנים מדאיגים לכך שחסר לכם חלבון בתזונה

      חלבון הוא מרכיב חיוני שאתם חייבים לשלב בתפריט היומי, אבל האם אתם באמת יודעים איזה תפקיד הוא ממלא בתפקוד תקין של הגוף? ומה קורה כשיש לכם מעט ממנו?

      מוצרי מזון (ShutterStock)
      גם אם אתם צמחונים או טבעונים, אין תירוצים. מאכלים עתירי חלבונים (צילום:ShutterStock)

      המלצות תזונה ודיאטות שמוכתרות כפורצות דרך מתפרסמות חדשות לבקרים, אבל על רכיב אחד בתזונה כולם מסכימים שאי אפשר לוותר. חלבון הוא אחד מאבני היסוד החשובות בתפריט היומי, וצריכה מועטה שלו יכולה לגרום לכם לחוש פחות טוב.

      לא כל החלבונים שווים וכדאי לשים לב לטיב החלבון שאתם צורכים. חלבונים בנויים מחומצות אמינו מסוגים שונים. כך למשל חומצת האמינו לאוצין החשובה מאוד לשם בנית מסת השריר, ומומלץ לצרוך ממנה כמות של 1-3 גרם בארוחה. היא זמינה כשאוכלים בשר וביצים. צריכת 30-40 גרם של חלבון הקזאין, שמצוי בכמות של כ-80 אחוזים מכלל החלבון בחלב פרה, מומלצת לצריכה כחצי שעה לפני השינה לשם בניית חלבון השרירים.

      עוד בנושא:
      בחנו את עצמכם: באיזה מהמאכלים יש יותר חלבון
      איך אפשר לאכול מספיק חלבון בלי בשר?
      המרכיב המפתיע שתוקע לכם את הדיאטה

      שקשוקה ירוקה תרד ביצים (ShutterStock)
      מומלץ לצרוך חלבון ממזונות שמכילים אותו באופן טבעי. שקשוקת ביצים ותרד (צילום: ShutterStock)

      הצריכה היומית המומלצת עבור נשים וגברים היא 46 גרם ו-56 גרם בהתאמה. כמות החלבון היומית המומלצת למתאמנים נעה בין 10-35 אחוזים מסך הקלוריות היומיות. הטווח משתנה בהתאם לסוג ועצימות האימון והזמינות הביולוגית של החלבון.

      לא בטוחים שאתם אוכלים מספיק חלבון? הנה 5 סימנים שצריכים להדאיג אתכם.