וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

5 טריקים שיעזרו לכם להעלים סימנים כחולים מהר יותר

29.1.2018 / 8:59

אם עברתם את גיל 8 סימנים כחולים הם לא לוק טוב עבורכם. במקום להשלים עם קיומם מחליף הצבעים, יש כמה דברים ממש פשוטים שאתם יכולים לעשות כדי להעלים אותם מהר יותר

מכה כחולה. ShutterStock
קודם היא מחליפה צבעים, רק אז היא מתחילה לעבור. מכה כחולה/ShutterStock

אלא אם כן אתם בני 8, חבורות ומכות כחולות הן לא בדיוק לוק אופנתי שיש להתגאות בו. כן, זה קורה לכולנו, רגע של חוסר תשומת לב ואנחנו נכנסים עם הברך בדיוק בפינה של המיטה או השולחן, או שנפילה לא טובה באימון משאירה אותנו עם סימן מכוער. חבורות כאלה לרוב עוברות מעצמן תוך כמה ימים-שבועות, שבהם הן יחליפו צבעים מכחול-סגול לאפור ירקרק ואז לצהוב... שוב, לא מראה מאוד אטרקטיבי.

עוד בנושא:
תאכלו משהו: 7 דרכים לרפא פצעים בעזרת תזונה
מלח ים מרפא פצעים? 7 מיתוסים קיציים ומסוכנים
רק נראה תמים: למה חתך מנייר כואב כל כך?

למה זה קורה?

חבורות, או: "מכות כחולות", כפי שהן מכונות לעתים קרובות, נוצרות כאשר כלי דם זעירים בשם כלי דם קפילריים נקרעים מתחת לעור. הדם דולף מכלי הדם שניזוקו (בעקבות מכה או פציעה) לתוך הרקמות הרכות וזה יוצר שינוי בצבע של העור. חבורות לרוב מופיעות בצבעי כחול-סגול, אולם לאורך תהליך ההחלמה שלהן צבען עשוי להשתנות לירקרק ולצהוב. לעתים יכולים לעבור שבועיים תמימים עד שהן נעלמות לחלוטין.

מסתבר שיש כמה דברים יחסית פשוטים שאפשר לעשות בניסיון להאיץ ולקצר מעט את תהליך ההחלמה של חבלות מסוג זה:

כאמור, רוב החבורות יעברו מעצמן בתוך כשבועיים. אם יש לכם מכה עקשנית במיוחד שלא עוברת גם אחרי שבועיים, כדאי ללכת לבדיקת רופא. גם מצב שבו אתם מרבים להיחבל או שחבורות מופיעות על עורכם ללא סיבה נראית לעין מצדיק ביקור אצל רופא המשפחה. לעתים מדובר בתסמין שמצביע על בעיה רפואית אחרת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully