וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

במיוחד לאימהות: המדריך המלא (באמת) לריצה עם עגלת תינוק

ליאת סנדק, מאמר אורח

3.4.2019 / 7:51

אם אתן בחופשת לידה, סביר שהדבר האחרון שבא לכן לעשות זה לצאת לרוץ. אבל אם תקראו את הכתבה הזו - זה צפוי להשתנות. ליאת סנדק מסבירה איך באמת צריך להסתכל על ריצה, למה כדאי לרוץ עם עגלת תינוק ואיך בדיוק עושים את זה

אישה רצה עם עגלת תינוק. ShutterStock
אימון בשבילך, זמן עגלה בשבילו. אישה רצה עם עגלת תינוק/ShutterStock

המדריך הזה פונה לנשים שרצות ולנשים שתמיד רצו להתחיל לרוץ. עם עגלה או לבד זה כבר השלב הבא. אבל חשוב לי לספר לכן שמנקודת המבט שלי, ריצה לא חייבת להיות קשורה למונחים של הישגים ומדדים, לא חייבים לבדוק תמיד "באיזה קצב רצתי, לאיזה מרחק ובאיזה מהירות". ריצה יכולה להיות מקום של שקט, מקום של חופש, מקום של לעוף על עצמי. וזה מקום חשוב לכל אמא. כשמישהי מסיימת אימון פילאטיס, היא מרגישה תחושת הצלחה מזה שהיא מרגישה על הגוף שלה שהיא התחזקה, שהיא מתחה את הגוף, היא לא צריכה מדדים חיצוניים כמו שעון דופק בשביל שיגיד לה שהיא עשתה אימון טוב. כך גם בריצה שיכולה להיות היוגה שלכן.

עוד בנושא:
טרנד הריצה החדש ממש ממש מוזר. תנסו אותו?
5 עובדות מפתיעות שכל מי שמתחיל להתאמן צריך להכיר
6 טיפים שיעזרו לכם להתחיל לרוץ וגם להתמיד

ולמה ההקדמה הזו? כי אם את רוצה להתחיל לרוץ עם התינוק שלך, את בטוח חווה דילמות, קשיים וחסמים. האתגר הגדול בריצה הוא דווקא לא הפיזי אלא התודעתי - צריך לקחת את המחשבה שיש לנו בראש שריצה זה מרתון, סבל שצריך לעבור כדי להצליח לכבוש יעד, ולהפוך אותה למחשבה שריצה יכולה להיות מקום של חופש, של רוגע, של חיבור לעצמי ושל כיף. שבירת המחסום הזה מאפשרת לנשים רבות לגשת בצורה חדשה לעוד דברים בחיים שלהן שהן לא האמינו שהן יכולות לעשות. הריצה היא לא המטרה, היא הכלי. כלי שמאפשר לנו לעשות שינוי תודעתי, לפתח חוסן נפשי שמשפיע על החיים שלנו בצורה הרבה יותר רחבה.

אישה רצה עם עגלת תינוק. ShutterStock
אפשר גם עם תאומים. אישה רצה עם עגלת תינוק/ShutterStock

אז אחרי שהסברתי שריצה היא קודם כל בשביל הנפש, בשביל הזמן שלך עם עצמך וגם עם התינוק בעגלה, בואו נדבר על איך עושים את זה בפועל. עומס החיים הרבה פעמים מקשה עלינו להצליח לעמוד ביעדים שקבענו לעצמנו. אז המטרה היא לנסות ולהצליח להתמיד גם עם כל המגבלות והנסיבות. הנה כמה טיפים כדי שתצליחי לצאת לרוץ גם אם את עם הבייבי.

1. יש לוודא שהעגלה לא עמוסה מדי בתיקים ושקיות, כדי שלא תתהפך חלילה מכובד המשקל. מומלץ שלא יהיו בכלל דברים על הידיות, ושכל התיקים והשקיות יהיו בזמן האימון בצד התחתון של העגלה, כדי שמרכז הכובד יהיה קרוב לגלגלים ויציב כמה שניתן.

2. חשוב לא לרוץ עם עגלת אמבטיה שאי אפשר לחגור בה את התינוק בפנים. היום ברוב העגלות החדשות יש גם חגורת בטיחות לחלק האמבטיה עצמו, וחשוב בזמן אימון לחגור אותו בפנים, וכמובן אם מדובר בטיולון - חובה לחגור את התינוק בזמן האימון בתוך העגלה.

3. מומלץ לוודא שהצמיגים מנופחים ותקינים. אם את עוצרת במהלך הריצה, להקפיד כמובן לעצור את העגלה עם ברקס. כשאת רצה, חשוב להחזיק את העגלה עם שתי ידיים או לרוץ עם יד אחת כשהיא כרוכה עם רצועת בטיחות עליה.

4. מסלול שטוח וחלק עדיף על שטח עם הרבה אבנים, ככל שהשביל חלק יותר - לתינוק תהיה נסיעה חלקה ונעימה יותר, ואם מדובר בתינוק מאוד קטן, שעוד לא מחזיק את הראש, הקפיצות של האבנים יהיו לו מאוד לא נעימות בראש.

עוד באותו נושא

מחקר בינלאומי מציע: זה משך ההתעמלות שיעזור לנצח את הדיכאון

לכתבה המלאה
אילוסטרציה. ShutterStock
עדיף שהוא יהיה רגוע, וחגור./ShutterStock

5. אם התינוק אחרי אוכל, כדאי לתת לו קצת זמן לעכל את האוכל ולא להעביר אותו ישר לשכיבה כדי שהוא לא יפלוט את האוכל בזמן הנסיעה.

6. עם תינוקות מאוד קטנים מומלץ להישאר עם הפנים אליהם ולהציץ קצת פנימה לראות שהם מרוצים מהעניין. תינוקות גדולים יותר שמסתכלים קדימה בדרך כלל יודיעו כשהם לא מרוצים. כמובן שלא מומלץ להשכיב תינוקות על הבטן, אלא על הגב, שכן כל ההוראות של טיפת חלב לגבי השכבת תינוקות תקפות גם בעגלה, בטח כשהיא נוסעת.

7. יהיו תינוקות שזה יהיה להם לא נעים בהתחלה, ואפשר לשים להם נחשוש מסביב כדי שהוא יחבק אותם מכל הכיוונים, ויקטין להם את המרחב שבו הם נמצאים. וכמובן מומלץ לנסות לצאת כשהם צריכים לישון, תינוק ערני עלול להשתעמם, ותינוק שמתחיל לפתח רעב, יהיה חסר סבלנות, ככה ששינה בשבילו ואימון בשבילך זה האידיאל.

8. כשאנחנו מכסות את העגלה עם בד כדי שלא תכנס שמש או רוח, אנחנו בעצם מעלות את הטמפרטורה בפנים ב-12-15 מעלות. בחורף זה נעים, אבל בקיץ זה עלול להיות מסוכן. לכן חשוב לצאת בשעות שעוד לא מאוד חם, ולדעת שאם יש כיסוי בד צריך להוריד שכבות מהתינוק עצמו.

9. אם יש רוחות חזקות מדי זה יכול להיות ממש סיוט עבורך ועבור התינוק, בטח בתינוקות עד גיל חצי שנה. אם את רואה שזה המצב, נסי לשנות כיוון או לרוץ בתוך הרחובות כדי שהבניינים יחסמו קצת את הרוח. רוח קדמית מול העגלה תגרום לך להרגיש כאילו את דוחפת משאית במקום תינוק, ורוח צדית חזקה תנסה לדחוף אותך על הצד, אז נסו להתחמק מהן.

10. יהיו פעמים שהתינוק פשוט לא יהיה בקטע, וזה קורה. יכול להיות שבאמצע הריצה תצטרכי לעצור ולטפל בו, ויכול להיות שהוא גם לא יהיה יותר בקטע בכלל. במקום להתבאס, ראי בזה הזדמנות לעשות קצת תרגילי כח משלימים. את יכולה לעשות את התרגילים הפשוטים יותר עם התינוק ביד, כמו לאנצ'ים או סקווטים, או לשים אותו על מחצלת או סדין לידך ולעשות את התרגילים כשהוא לידך. זמן אימון הוא זמן אימון ומה שמסתדר עושים.

כן, זה הרבה יותר קשה

אמנם ריצה עם עגלה לא מחליפה תרגילי כח, אבל היא כן מוסיפה עומס על הריצה הרגילה ומפעילה יותר את השרירים. בריצה עם עגלה אנחנו מפעילות יותר את פלג הגוף העליון, מה שגורם לנו להשקיע יותר מאמץ מאשר בריצה רגילה, ולהפעיל יותר עומס על הרגליים מעצם דחיפת העגלה.

אישה רצה עם עגלת תינוק. ShutterStock
עדיף בבוקר, כי בערב כבר לא יהיה לך כוח. אישה רצה עם עגלת תינוק/ShutterStock

ונסיים בשאלת השאלות - איך מוצאים לזה זמן? הלו"ז היומי שלכם ישתנה כל הזמן, יהיו המון פעמים שתשלימי שעות שינה בבוקר אחרי לילה קשה, וסתם בקרים שלא תספיקי להתארגן. ככה זה חופשת לידה, מי שקרא לה "חופש" לא עשה אותה מעולם. מתי שאת מצליחה לצאת מהבית - תעשי קודם כל את האימון הגופני. באידיאל תעשי אותו בשנת הבוקר של התינוק, אבל לפעמים, תצטרכי את שנת הבוקר הזאת, וזה ייגרר עוד טיפה, וזה ממש בסדר. מתי שאת יכולה לצאת, פשוט תצאי. ואם חם מדי, תעשי הליכה במקום ריצה, אבל אל תוותרי על לצאת.

מעטות הנשים שבחופשת לידה מצליחות להתאמן בערב, הגוף מאוד עייף בערב, אם את מניקה, הוא גם יהיה סחוט ועייף מייצור חלב במהלך כל היום, ואיך שהשמש שוקעת - הוא יכנס למצב התכוננות לשינה. זה הטבע, את והתינוק אמורים להיות ערניים כשהשמש בשמיים וישנים כשהיא ישנה. אז לתת לגוף לעשות את שלו, לישון מוקדם, לאכול בריא וטוב, ולהתאמן על הבוקר.

הכותבת היא ליאת סנדק - B.ed בחינוך גופני, וינגייט. ובעלת הסטארט אפ: אתגר הריצה Laliway לנשים שתמיד רצו להתחיל לרוץ

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully