וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טרנד הריצה החדש ממש ממש מוזר. תנסו אותו?

לפעמים נדמה שיש אופנות שנועדו כדי רק שנרגיש רע עם עצמנו. אוהבים לרוץ? מקפידים על מחזור והפרדת פסולת? הגיע הזמן לחבר בין השניים. טרנד שבדי כובש את העולם והמכורים לו בטוחים שהוא ישנה את חייכם

טרנד הפלוגינג - אישה אוספת זבל במהלך ריצה. ShutterStock
למה בעצם לא לשלב שתי מטרות טובות? אישה אוספת זבל במהלך ריצה/ShutterStock

מתבאסים על זה שאתם לא עושים כושר בטייץ מדוגם בחמש בבוקר? הגיע הזמן שתשנאו את עצמכם על זה שאתם גם לא מנקים את הרחוב תוך כדי. תגידו שלום לפלוגינג (plogging), טרנד בתחום הכושר שלפיו המתעמלים צריכים לאסוף אשפה תוך כדי ריצה.

ההייפ התחיל בשבדיה ב-2016 על ידי אצן חובב בשם אריק אלסטרום, ששילב בין המילים "ריצה" ו"להרים" בשבדית והביא לעולם את הפלוגינג. הודות לסיקור תקשורתי נרחב של אירועים שתכנן אלסטרום, שנתיים אחר כך הטרנד צבר תאוצה במדינות רבות ברחבי העולם. אלסטרום התגאה בריאיון לאתר BuzzFeed שהטרנד שייסד "הגיע לכל היבשות" וזה עניין של זמן עד שכל העולם יצטרף אליו.

עוד בנושא:
זו הסיבה שאתם רואים אנשים צועדים עם מקלות ברחוב
7 פתרונות שיעזרו לכם להמשיך להתאמן בקור ובגשם
ניסינו לשרוף 3,000 קלוריות ביום אחד וזה מה שקרה

מעריצי השיטה היצירתית טוענים שהיתרון הגדול שלה הוא שכל אחד יכול לבצע אותה. רצי מרתון, רוכבי אופניים ושחיינים יכולים לדאוג לסביבה תוך כדי ביצוע הפעילות הגופנית. התועלת הרבה שלה לא מסתכמת רק בשיפור פני הסביבה אלא גם כדרך מצוינת לשיפור הכושר הכללי של הרצים. "היא עשויה אפילו לשרוף 15 עד 30 אחוזים יותר קלוריות לעומת ריצה מסורתית", טוען ברנט רובי, מהמרכז לפיזיותרפיה באוניברסיטת מונטנה. לדעתו הפעילות עשויה להגדיל את הוצאות האנרגיה בשל ביצוע תנועות אחרות מלבד ריצה. "הרעיון הוא שאתה צריך לרוץ, להתכופף בלי הפסקה וכך אתה מפעיל הרבה יותר שרירים".

עוד באותו נושא

5 צעדים שישפרו את היכולות שלכם באימונים וימנעו פציעות

לכתבה המלאה

בעידן שבו אם לא צילמת זה כאילו שלא עשית, חובבי הפלוגינג מפיצים את הבשורה גם ברשתות חברתיות ומעלים עדויות מצולמות מכל רחבי העולם. פלוגרים מלונדון, מקסיקי סיטי, סיאול, ניו דלהי ומלבורן משתמשים באינסטגרם ובפייסבוק כדי להחליף רעיונות עם אחרים, לעודד מצטרפים חדשים, לפרסם אירועי פלוגינג ולקדם את הפעילות שלהם. "באמצעות תמונה אחת פשוטה, אתה יכול לספר סיפור", מסביר הפלוגר הנלהב ממלברון טראגר הרמוסילה, "ולהראות את היתרונות של עבודה משותפת לטובת הגנה על מה שאנחנו אוהבים".

אם גם אתם רוצים להצטרף לחגיגה האוקולוגית של הפלוגינג כל מה שאתם זקוקים לו הן הידיים שלכם ונכונות להתלכלך. רבים חובבי השיטה, כמו אלסטרום, לוקחים שקיות שהושלכו בדרכים וממלאים אותן בדרך. אחרים משתמשים בכיסים ומרוקנים אותם בפחים לאורך נתיב הריצה ויש מי שהגדילו לעשות ומצמידים את האשפה לחגורת המכנסיים.

"הרבה אנשים טוענים שהם לא מוכנים להתלכלך מהאשפה של אנשים אחרים", מסביר אחד המכורים לשיטה, "אבל אם יש לך כפפות זה לא מלוכלך בכלל". אלסטרום סבור שהחוויה האלטרואיסטית מעצימה את כמות האנדורפינים שמפריש הגוף. "אתה חוזר להיות ילד שמחפש אוצרות וכשכיף לך זה הופך להתמכרות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully