וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זו הסיבה שאתם רואים אנשים צועדים עם מקלות ברחוב

עפר ברוש, מאמר אורח

12.12.2018 / 16:51

בשנים האחרונות יותר ויותר אנשים מאמצים את טרנד "ההליכה הנורדית" וצועדים ברחובות ובפארקים עם מקלות הליכה גדולים. מה היתרונות של סוג הכושר המוזר הזה, ולמי זה מתאים?

יהודה פוליקר. יגל בר קמא, מערכת וואלה! NEWS
גם יהודה פוליקר בעניין/מערכת וואלה! NEWS, יגל בר קמא

אם גם אתם בין הישראלים הרבים שצועדים או רצים בפארקים, בוודאי נתקלתם לאחרונה באנשים שצועדים עם מקלות הליכה. לא, אלה לא תיירים תימהונים, אלה פשוט אנשים שהצטרפו לאחרונה לשיטת ההליכה הנורדית.

בישראל, הליכה בפארק הפכה מזמן לספורט הלאומי. בכל שעה ביום, בכל פארק, בכל עיר, נוכל לפגוש אנשים שיצאו לצעידה, בגפם, בזוג או בקבוצה. ההמלצות המקובלות הן לשמור על שגרת פעילות גופנית בכל גיל, אולם חלק מהאנשים, בעיקר מבוגרים אבל לא רק, עלולים לחוות כאבים בברכיים, בכתפיים ובגב התחתון אחרי הליכה ממושכת או ריצה. כאבים אלה עלולים להשאיר רבים מהצועדים בבית ובכך להפסיק את שגרת הפעילות הגופנית שלהם.

עוד בנושא:
25 דקות הליכה ביום מאריכות את החיים ב-7 שנים
ריצה או הליכה: מה יותר בריא לכם?
היתרון המפתיע של הליכה על חוף הים

כאן נכנסת לתמונה ההליכה הנורדית, שדורשת רק שני מוטות הליכה ונעליים מתאימות, והופכת את ההליכה לקלה ובריאה יותר. פריצת הדרך של פעילות זו הגיעה בשנת 1997 כאשר חברה פינית בשיתוף עם ספורטאים ומומחי רפואה פיתחה מערכת של רצועות בטיחות המחברות בין מקל ההליכה לבין שורש כף היד, ובכך למעשה המציאה את מקלות ההליכה הנורדית.

פחות עומס, יותר עבודה על שרירי הבטן

השימוש במקלות הליכה מאפשר לצועד להשקיע מאמץ שווה בין פלג הגוף העליון לבין פלג הגוף התחתון, ובכך הופך את ספורט ההליכה לקל יותר בהשוואה להליכה רגילה ללא מקלות. תחושת ההקלה ניכרת בעיקר בעת הליכה בירידה, שכן המקלות עוזרים בבלימה ובהפחתת עומס ממפרקי הברך.

בהליכה נורדית, בניגוד להליכה רגילה, מפעילים גם את השרירים באזור הזרועות והבטן התחתונה. בנוסף, בעזרת השימוש במקלות מפחיתים את העומס על המפרקים. ההליכה הנורדית משפרת את האיזון ומחזקת את העצמות. בכל פעם שהמקל ננעץ באדמה זה מוביל אותנו לנוע קדימה וכך אנחנו מחזקים את שרירי הליבה. זה משפר את האיזון, שהוא מרכיב חשוב לשיפור היציבות אצל מבוגרים. מלבד זאת, ההליכה הנורדית כספורט אירובי מסייעת להאט את האובדן הטבעי של חוזקת העצם ויכולה לעזור להפחית את הסיכון לאוסטיאופורוזיס.

אישה הולכת עם מקלות הליכה. ShutterStock
לשיפור האיזון. אישה הולכת עם מקלות הליכה/ShutterStock

לעיתים הליכה נורדית מומלצת עבור אנשים עם קושי בהליכה או לאוכלוסיות עם בעיות מוטוריות ושיווי משקל לקוי. שכיחות הפציעות בהליכה נורדית נמוכה מאוד, מה שמסמן אותה כספורט בטוח בהשוואה לענפי ספורט אחרים.

אחד היתרונות הבולטים הוא ההתאמה האישית לצרכים של כל אחד בכל גיל: מתאמנים מתחילים יכולים לתרגל הליכה נכונה עם המקלות, בעוד ספורטאים מנוסים יותר יכולים להשתמש בהם ככלי לשיפור סיבולת לב ריאה. למתחילים (וגם למתקדמים) מומלץ להצטייד בנעלי ספורט נוחות, מקלות הליכה עם רצועות בטיחות ולהצטרף לשיעור או שניים של קבוצת הליכה.

עפר ברוש הוא מורה לחינוך גופני ומדריך חדר כושר וחוגי ספורט בבית הדיור המוגן עד 120 בהוד השרון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully