וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

7 טיפים לחיים בריאים רגע לפני האביב

היום בלילה ישראל עוברת לשעון קיץ וזה עושה אותנו די מאושרים. הימים מתארכים, מזג האוויר מתחמם, מצב הרוח משתפר ורבים מאיתנו חוזרים לעצמם לאט לאט אחרי תרדמת חורף ארוכה. הנה כמה טיפים שכדאי לאמץ ממש עכשיו, לפני שהטמפרטורות ירקיעו שחקים

אישה פותחת חלון. ShutterStock
הנה באה השמש. אישה פותחת חלון/ShutterStock

מחר יתחלף שעון החורף ונעבור כולנו לשעות אור ארוכות וימים חמים יותר. אין ספק - האביב בפתח. אחרי תרדמת החורף הארוכה הגיע הזמן להשיל את קורי השינה ואת הקילוגרמים, ולהיכנס חזרה למצב רוח אביבי. הכנו עבורכם רשימה של עשרה דברים שאתם יכולים לעשות ממש עכשיו כדי להיות מוכנים לעונה הכי שווה בלוח השנה:

עוד בנושא:
מה החלפת השעון עושה לגוף שלכם?
אל תחמיצו: 6 סיבות בריאות לשתות מים עם לימון
מה דיאטניות אוכלות לארוחת בוקר?

סמנו לעצמכם מטרה חדשה
כל אחד מאיתנו אמר לעצמו באיזה שלב שהוא הולך לקחת את עצמו בידיים ומתחיל להתאמן/לעשות דיאטה או לבלות יותר זמן עם חברים ומשפחה, רק כדי למצוא את עצמנו אחרי שבוע שוב רובצים על הספה עם פירורים של במבה על החולצה.

מזג האוויר יכול דווקא להוות תמריץ, גם לשנות הרגלי תזונה לא בריאים וגם כדאי לנסות ולהכנס לשגרת ספורט שתתחייבו אליה. נסו להגדיר מטרות קטנות ולא בומבסטיות ככה שתוכלו לעמוד בהן: זה יכול להיות 2-3 קילוגרמים עודפים שאתם מתים להפטר מהם, הליכות יותר ארוכות עם הכלב, להתחיל איזה ספורט שאתם בונים עליו כבר כמה חודשים או אפילו להתחיל להשתמש במדרגות במקום המעלית. כל דבר שיגרום לכם לזוז.

תתחילו אפילו בהתמתחות
אחרי חודשים של גשם וקור שמיעטתם לצאת מהבית, בטח כדי לצאת לרוץ או לעשות פעילות גופנית, השרירים והמפרקים שלכם עלולים להיות קצת חלודים. אם אתם סובלים מכאבי גב או כאבי מפרקים, יכול להיות שכל מה שאתם צריכים זה פשוט מתיחה טובה בכל בוקר.

תרגיל היוגה כלב מביט מטה. Giphy
להתחיל את הבוקר עם מתיחה. איש עושה יוגה/Giphy

למתיחה מלאה של הגוף עמדו ישר כשהרגליים שלכם במרחק קצר זו מזו ומיתחו את הידיים למעלה. החזיקו כך מספר שניות ולאחר מכן כופפו את הגוף מאיזור המותניים ומיתחו את הידיים לכיוון הרצפה והחזיקו כך מספר שניות. לאחר מכן אתם יכולים לעשות כיפוף איטי קדימה עם אחת הרגליים, להשאר בתנוחה ולאחר מכן לחזור עליה עם הרגל השניה.

תתחילו לזוז
אנחנו נשארים עם פעילות גופנית, והפעם היא מיועדת לכל מי מכם שאין לו זמן או חשק לצאת מהבית כדי לעשות קצת ספורט. פעילות גופנית, אפילו הקלה בהן, תעזור לכם לחזק את השרירים והעצמות, ותעזור לגוף שלכם לתפקד טוב יותר באופן כללי. מזג האוויר הופך את הפעילות בחוץ להרבה יותר מהנה וגם האנרגיות שלכם יחזרו לאט עם ההתחממות.

גם לאלה שפחות אוהבים לרוץ בטיילת או שמעדיפים שאף אחד לא יראה - אין צורך להרים משקולות או לעשות אימוני כוח קשים בחדר כושר, מספיק לנסות בבית את אחד מאימוני שבע דקות שנמצאים באינטרנט, או אפילו לקום מהספה ולשבת 50 פעם. כל מה שיגרום לכם לזוז.

עוד באותו נושא

להתחדש עם האביב: 5 המלצות בריאות מהמומחים שלנו

לכתבה המלאה
אישה שותה שייק ירוק וגולשת בסמארטפון. ShutterStock
תוספת אנרגיה ליום. אישה שותה שייק ירוק/ShutterStock

תכניסו שייקים לתפריט
ככל שמזג האוויר ילך ויתחמם כך יתגבר החשק שלכם לשתות משקאות קרים, ואין כמו שייק כדי להוסיף ויטמינים ומינרלים לתזונה ולהחליף איתו את הקפה או התה של הבוקר. נסו לשלב בשייקים עלים ירוקים עמוסי מינרלים וויטמינים, זרעי צ'יה ואפילו אגוזים. אם תוסיפו לשייק חצי תפוח או לימון - הטעמים יהיו עדינים יותר.

תנשנשו במתינות
כשקר בחוץ והלילות ארוכים יש לכם קצת יותר לגיטימציה לנשנש יותר חטיפים מתוקים ומלוחים עמוסי קלוריות, שומנים ומלח. כשמזג האוויר יתחמם, נסו להחליף את החטיפים הלא בריאים בנשנושים יותר מזינים כמו אגוזים ושקדים המכילים שומנים בריאים, ויטמינים ומינרלים ושומרים על בריאות הלב והמוח.

נצלו את הבקרים
ככל שהימים מתארכים ויש יותר אור בחוץ, כדאי לנצל את הבקרים המתחממים כדי להתחיל את היום שלכם בצורה חיובית ומלאת אנרגיה. לא חייבים לקום בחמש בבוקר ולצאת לריצה (למרות שזה לא יזיק), אפשר לקחת אפילו עשר דקות ובמקום לבהות באינסטגרם או בפייסבוק, לעשות מדיטציה קצרה, לנשום או אפילו לעשות מתיחות קצרות. לא תאמינו כמה זה ישפר לכם את כל היום.

תשתו יותר מים - עדיף פושרים
במהלך החורף רבים מאיתנו מעטים בשתייה ונשענים בעיקר על כוסות הקפה בעבודה כדי להכניס נוזלים לגוף. עכשיו זה הזמן להוסיף יותר מים ליום שלכם, והם לאו דווקא חייבים להיות קרים.
מים מעודדים את המטבוליזם, כך שזה יעזור לכם להוריד במשקל, הם מנקים את הגוף מרעלים שהצטברו בכליות ובמעיים, והם טובים לעור שלכם והופכים אותו זוהר יותר. נסו לשתות שמונה כוסות מים ביום, עדיף לא בזמן הארוחה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully