פיקוד העורף הגל השקט

הגדרת ישובים להתרעה
      הגדרת צליל התרעה

      נושאים חמים

      6 טעויות נפוצות שאנשים עושים באימון

      מתזונה ועד תזוזה - אספנו עבורכם שש טעויות מאוד נפוצות שאנשים שמתאמנים באופן קבוע נוטים לעשות מבלי לדעת את ההשפעות הבריאותיות שלהן על הגוף. לגזור, לשמור ולא לחזור

      אישה מרימה משקולות (ShutterStock)

      כל מי שמחליט להתחייב לאורח חיים בריא שכולל פעילות גופנית וביקורים מרובים בחדר הכושר נחשף ללא מעט עובדות הקשורות בתזונה ובאימונים, במקביל לכמה מיתוסים וחצאי אמת. כדי לעשות לכם מעט סדר - ריכזנו עבורכם 6 טעויות נפוצות שמתאמנים רבים עושים, החל ממה שאתם בוחרים להכניס לפה אחרי האימון וכלה בתדירות ובאופי האימונים שלכם.

      עוד בנושא:
      פעילות גופנית לא תעשה אתכם רזים יותר
      פעילות גופנית מרובה לא עוזרת למצב הרוח
      7 שאלות שיגלו אם אתם מתאמנים נכון

      ויטמינים הם לא תחליף למזון
      תוספי תזונה הם דבר חיוני עבור לא מעט אנשים, אבל כאשר נוטלים אותם במקום מרכיבי תזונה אמיתיים זו עלולה להיות בעיה. הרבה מאוד אנשים שעושים ספורט באורח קבוע, וגם כאלה שלא, חושבים שהוויטמינים יכולים להשלים את מרכיבי התזונה החסרים באופן מלא בארוחות. והם טועים. לפחות חלקית. תוספי התזונה, למרות יעילותם, אינם טובים כמו הדבר האמיתי.

      אתם לא עושים חימום נכון
      רוב האנשים אוהבים קיצורי דרך כך שזה לא מאוד מפתיע שחימום לפני אימון הוא הדבר שהכי קל לוותר עליו, וחבל כי מדובר באחד הדברים החשובים. למה? כי החימום עוזר לשפר את הגמישות, להעצים את התנועתיות של השרירים ואפילו לשרוף יותר קלוריות - וכל זה בתמורה לחמש דקות של השקעה בלבד.

      תרגיל היוגה חתול-פרה (Giphy)
      גמישות משפרת את טווח התנועה. אישה עושה יוגה (צילום: shutterstock)

      ואגב, גמישות היא מרכיב חשוב לאימון לא פחות מהרמת המשקולות, מכיוון שהיא תורמת לשיפור טווח התנועה של המפרקים והשרירים ובכך משפרת את תוצאות האימון, מצמצמת פציעות ומשפרת את היציבות. אנשים גמישים יותר גם יסבלו פחות מכאבים "יומיומיים" וגם ישלטו בצורה טובה יותר בגופם.

      אתם לא מגוונים
      ספורטים מקצועיים כבר יודעים שהם לא יכולים רק לרוץ למשל או רק לשחות, אלא הם חייבים לשלב אימוני כוח באימוני סיבולת יחד עם גמישות. תוכנית אימון מסודרת ומגובשת חשובה לא פחות מהזמן שאתם שורפים במכון, והגיוון לא רק שישפר את הביצועים שלכם אלא יפיג את השיעמום שבלחזור על אותו אימון שוב ושוב.

      אתם אוכלים יותר ממה שאתם שורפים
      אחת הבעיות הנפוצות היא שאנשים מרגישים צורך לפצות את עצמם אחרי אימון קשה, כאשר הפיצוי מגיע לעיתים בדמות ארוחה עתירת קלוריות. נכון, פעילות גופנית משפרת את המטבוליזם ועוזרת בשריפת קלוריות, אבל היא לא עושה קסמים. מחקרי עבר הראו כי אנשים נוטים להעריך את כמות הקלוריות ששרפו בהרבה יותר ממה שקרה בפועל, וחשוב לזכור כי פעילות גופנית היא נחוצה וטובה, אבל שורפים בה ככל הנראה פחות קלוריות ממה שאתם מדמיינים לעצמכם.

      אילוסטרציה חדר כושר אימון מתעמלת התעמלות משקולות משקולת מנוחה זיעה (ShutterStock)
      תנוחו. אישה נחה אחרי אימון (צילום: shutterstock)

      אתם מתאמנים יותר מדי
      מכירים את ההתלהבות הראשונית שמגיעה כשמחליטים להתחיל להתאמן? ובכן, יש כאלה שאצלם ההתלהבות הזו שוככת אחרי שבוע ויש אחרים שחיים ככה באופן קבוע. אם אין לכם כוונה להפוך לספורטאים מקצועיים, אתם לא באמת צריכים להתאמן כל יום בשבוע. 3-4 אימונים בשבוע הם הספק מכובד לגמרי וטוב לתת לגוף לנוח בין אימון לאימון, במיוחד אם מדובר בפעילות בעצימות גבוהה.

      אתם צורכים יותר מדי חלבון
      חלבון הוא אולי הנושא הכי שכיח בשיחות של ספורטאים עד כדי כך שבשנים האחרונות יש חשש דווקא מצריכה מוגברת של המרכיב. נכון, כדי לבנות את השרירים נדרש ברוב המקרים תגבור חלבונים, אולם, כאשר צורכים חלבון בכמות עודפת, הוא לא משמש למטרות בניה ותפקוד, אלא מפורק על ידי הגוף. תוצרי הפירוק מנוצלים כמקור אנרגיה, בדומה לשימוש בפחמימות ושומנים. בנוסף, רבים נוטים לשתות משקאות חלבון אחרי אימון, אבל חשוב מאוד לשים לב לתוויות עליהם ולוודא שאינכם צורכים כמויות גדולות של סוכרים או ממתיקים מלאכותיים יחד איתם.