וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסתובב 5 שנים עם קיסם אוזניים תקוע באוזן וזה מה שקרה לו

צעיר בריטי הובהל לבית החולים מחוסר הכרה, הרופאים גילו זיהום חמור ומסוכן באוזנו שהתפשט לתוך הגולגולת וגרם לו להקאות, פרכוסים ופגיעה נוירולוגית

אוזניים. ShutterStock
איך מסתובבים 5 שנים עם קיסם אוזניים תקוע באוזן בלי לדעת? אוזן/ShutterStock

גבר בריטי בן 31 הובהל לאחרונה לבית החולים לאחר שהתמוטט ואיבד את הכרתו. בטרם התמוטט, הגבר חווה התקף של פרכוסים והקאות. לאחר אשפוזו גילו הרופאים שהסיבה להתדרדרות הפתאומית בבריאותו של הצעיר היא זיהום חמור באוזנו השמאלית. בדיקה יסודית יותר העלתה שבתוך האוזן היה תקוע בשלמותו קיסם לניקוי אוזניים.

החולה פיתח דלקת חמורה ביותר של האוזן החיצונית, כזאת שפוגעת גם בתעלת השמע וגם בעצמות הגולגולת הסמוכות לאוזן. מדובר במצב רפואי שפוגע בדרך כלל בקשישים, חולי סוכרת או באנשים עם מערכת חיסונית מוחלשת, ואינו אופייני לצעירים בריאים. בתיאור המקרה, שפורסם בכתב העת BMJ Case Reports, צויין כי הרופאים לא הצליחו לברר במשך כמה זמן היה קיסם האוזניים תקוע באוזנו של הצעיר, אולם הוא אמר שהוא סובל מירידה בשמיעה באוזנו השמאלית מזה 5 שנים.

עוד בנושא:
1,000 אנשים מגיעים למיון כל חודש בגלל מקלות אוזניים
עשה ואל תעשה: הנחיות חדשות לניקוי אוזניים
אישה פיתחה מצב רפואי נדיר: לא מסוגלת לשמוע גברים

שבץ מוח גידול רנטגן. ShutterStock
בדיקת סי.טי הראתה ריכוזי מוגלה בתוך הגולגולת. סריקות מוח/ShutterStock

פרט לתסמינים הגופניים שכללו בחילות, הקאות, פרכוסים ואובדן הכרה, הצעיר סיפר שבימים שקדמו לאשפוזו הוא התקשה גם להיזכר בשמות של אנשים שהכיר. בשלב ראשון, החולה טופל באנטיביוטיקה למקרה שהזיהום הגיע לקרום המוח שלו - מצב שעלול להיות קטלני. לאחר מכן, הוא הורדם והרופאים בחנו את מה שמתרחש בתוך האוזן שלו.

הצוות הרפואי הבחין מיד שתעלת השמע של החולה היתה נפוחה ומודלקת וחסומה בהפרשה מוגלתית ואז הם ראו גם את קיסם האוזניים שהיה תקוע שם בפנים. בדיקת סי.טי שנערכה לחולה הראתה שישנם ריכוזי מוגלה גם בתוך גולגולתו של החולה. הרופאים ניקו את האוזן הפגועה והחולה קיבל טיפול אנטיביוטי לווריד במשך כמה ימים. כעבור שבוע, סריקת סי.טי נוספת שנערכה לו הראתה שכיסי המוגלה בגולגולת התכווצו.

עוד באותו נושא

פריט האמבטיה ששולח אלפי ילדים לחדר מיון מדי שנה

לכתבה המלאה
ניקוי אוזניים. ShutterStock
אזהרת השימוש שאנשים הכי אוהבים להתעלם ממנה. קיסמי אוזניים/ShutterStock

גם לאחר שחרורו מבית החולים, החולה המשיך לקבל טיפול אנטיביוטי במשך כחודשיים, בשל חומרת הנזק שנגרם לו עקב הזיהום המתמשך. כעבור 10 שבועות משחרורו נעלמו כל התסמינים הפיזיים והנוירולוגיים שלו.

החברות שמייצרות את קיסמי האוזניים מציינות במפורש על האריזות אזהרה שגורסת שהמוצר אינו מיועד לשימוש בתוך תעלת האוזן, ויתכן שזו אזהרת המוצר שאנשים הכי אוהבים להתעלם ממנה. אולי הסיפור הזה יגרום לכם לחשוב פעמיים לפני שאתם תוחבים מקלון כזה לתוך האוזן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully