וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אישה פיתחה מצב רפואי נדיר: לא מסוגלת לשמוע גברים

אישה צעירה מסין הלכה לישון עם בן זוגה, וכשקמה לצידו בבוקר גילתה שהיא פשוט לא מסוגלת לשמוע אותו. מילולית. ומסתבר שהיא לא היחידה שסובלת מהתסמונת המוזרה. למה זה קורה ואיך מטפלים בזה?

אוזניים. ShutterStock
מדי פעם כולנו רוצות ליהנות משמיעה סלקטיבית. אוזן של אישה/ShutterStock

לכולנו יש צורך בשמיעה סלקטיבית מדי פעם בפעם, במיוחד כשבני הזוג מאתגרים את הסבלנות שלנו עם הערות מעצבנות או נחירות בלילה, אישה אחת הצליחה לקחת את הצורך הזה לדרגה אחרת לגמרי. בשל בעיה רפואית נדירה היא אובחנה עם סוג מעניין במיוחד של אובדן שמיעה: היא לא יכולה לשמוע קולות של גברים.

סיפורה של הצעירה האלמונית, שזוהתה רק בשם משפחתה, התפרסם במגזין Asia Wire. הגברת צ'ן מהעיר שיאמן התעוררה בוקר אחד וגילתה שהיא לא מסוגלת לשמוע את החבר שלה. הרופאים בבית החולים אליו הגיעה ניסו להבין את הסימפטומים המוזרים שעליהם דיווחה ואבחנו אותה עם תסמונת שמכונה "אובדן שמיעה הפוך" (RSL), שבגללה היא יכולה רק לשמוע תדרים גבוהים.

עוד בנושא:
הצמח הפופולרי הזה עלול לגרום לאובדן שמיעה
מה אתם שומעים: "יאני או לורל?" ההקלטה שמטריפה את הרשת
לא שומעים כמו פעם? אתם בסיכון לדיכאון

רופאה סינית בודקת אוזן של מטופלת. Asia Wire, צילום מסך
הצעירה הצליחה לשמוע את קולה אך התעלמה מקולו של בחור שנכח בחדר. ד"ר לין שיאו-צ'ינג בוחנת את אוזנה של מטופלת/צילום מסך, Asia Wire

התסמונת נדירה כל כך עד שהיא משפיעה רק על אחד מתוך 13 אלף חולים שסובלים מבעיות שמיעה. הגורמים העיקריים לאובדן שמיעה הפוך הם גנטיקה, סיבוכים של מחלות שמשפיעות על שליחת מידע קולי מהאוזן הפנימית למוח, מחלת מנייר Ménière שפוגעת באוזן פנימית, זיהום ויראלי ושינויים בלחץ של הנוזל באוזן הפנימית (האנדולימפה).

הסימפטומים כוללים קושי בקליטת שיחות בטלפון, שנשמעות בדרך כלל בתדרים נמוכים יותר, חוסר יכולת לשמוע קולות סביבתיים בתדר נמוך כגון רעמים או רעשי מנוע, והם גם מסוגלים לשמוע את קולם הגבוה של נשים וילדים, אבל לא את קולם העמוק של גברים.

לרוב, יהיה קשה לאבחן או לטפל בבעיה. אבל במקרה של גברת צ'ן, בו אובדן השמיעה תקף אותה בפתאומיות, היא פנתה לעזרה דחופה. צ'ן סיפרה לרופאיה שבערב הקודם היא סבלה מבחילה ושמעה צלצול באוזניה. היא האמינה ששנת לילה טובה תפתור את הבעיה, ונכנסה למיטה עם החבר שלה. אבל למחרת בבוקר, היא נדהמה לגלות שהיא לא מסוגלת לשמוע אותו מדבר.

"היא הצליחה לשמוע אותי כשדיברתי איתה, אבל כשחולה צעיר נכנס פנימה, היא לא יכלה לשמוע אותו בכלל", שחזרה ד"ר לין שיאו-צ'ינג, רופאה שמתמחה ברפואת אוזן מבית החולים בעיר קיאנפו אליו היא פנתה. לדעת הרופאה, הלחץ בו הייתה הצעירה תרם להתפתחות התסמונת. הצעירה הסינית נהגה לעבוד שעות רבות ולא זכתה למספיק שינה. הרופאה המליצה לטפל בסימפטומים אלה במהירות בטרם ידרדרו לסיבוכים בריאותיים נוספים ואמרה שהיא מצפה כי הגברת צ'ן תתאושש לחלוטין.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully