וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לא שומעים כמו פעם? אתם בסיכון לדיכאון

30.3.2014 / 14:38

מחקר חדש גילה שמבוגרים שסובלים מירידה בשמיעה נמצאים בסיכון גבוה יותר לחוות דיכאון, גם בהשוואה לאנשים בעלי שמיעה מצויינת וגם בהשוואה לחירשים

גבר עם פרצוף חסר אונים. ShutterStock
גבר עם פרצוף חסר אונים/ShutterStock

מבוגרים בעלי פגם בשמיעה נמצאים בסיכון גבוה יותר לחוות דיכאון מאשר אלה בעלי שמיעה מצויינת וחירשים לגמרי, כך מצביע סקר נרחב שנערך במכון הלאומי לחירשות והפרעות שמיעה במרילנד, ארה"ב. רמות גבוהות של דיכאון נמדדו אצל נשים ואנשים בגיל העמידה, בהשוואה לאנשים שעברו את גיל 70.

החוקרים, ובראשם ד"ר צ'ואן מינג לי, ניתחו תוצאות של מדגם שנערך בין השנים 2005 ל-2010. למעלה מ-18 אלף אנשים מעל גיל 18 ענו על שאלות הנוגעות למצבם המנטלי והבריאותי, כאשר נחקרים מעל גיל 70 עברו בנוסף בדיקות שמיעה על ידי רופאים.

כ-80% מהנשאלים העידו כי השמיעה שלהם טובה או מצויינת. 11% מאלו שהשמיעה שלהם פגומה דיווחו כי סבלו בעבר מדיכאון ברמה בינונית או גבוהה לעומת 6% מאלו בעלי השמיעה הטובה.

נשים, כך על פי המחקר, אומנם נוטות לסבול יותר מדיכאון (גם באוכלוסיה הכללית) אך הן בעלות שמיעה טובה יותר מגברים. בנוסף, אצל נשים ההדרדרות בשמיעה מתחילה בגילאי 65 ומעלה, ואצל גברים בגיל העמידה.

9% מהגברים שסובלים ממפגם בשמיעה דיווחו שחוו דיכאון לעומת 15% מהנשים באותה קבוצה. השכלה נמוכה, מגורים לבד, עישון ושתיית אלכוהול נקשרו גם הם הן לבעיות שמיעה והן לדיכאון.

נתון מעניין נוסף שנמצא הוא שלמרות שככל שהשמיעה יורדת, כך יש נטיה יותר גדולה לדיכאון, אצל אנשים חירשים יש סבירות נמוכה בחצי לחוות דיכאון, נתון זהה כמו לאלה עם שמיעה מצויינת.

"ההסבר שמצאנו לנתון הזה הוא שאנשים חירשים נחשפו בגילאים מוקדמים לעזרה ולטיפול, בניגוד לאלה שחווים ירידה בשמיעה במהלך חייהם", מסביר ד"ר לי. חשוב שאנשים יבינו את המשמעויות של ירידה בשמיעה ויתוודעו לכך שהרבה אנשים נמצאים במצבם ומוצאים דרכים שונות להתמודד".

כך תזהו בעיות שמיעה אצל הילד שלכם

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully