וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פריט האמבטיה ששולח אלפי ילדים לחדר מיון מדי שנה

13.2.2018 / 6:24

מסיבה לא ברורה ובניגוד לכל האזהרות וההיגיון הבריא, הורים לא מצליחים לעמוד בפני הפיתוי לנקות את אוזני הילדים שלהם עם מקלוני אוזניים, וזה כבר הביא יותר מרבע מיליון ילדים לחדר המיון

ניקוי אוזניים עם מקלון לתינוק. ShutterStock
יותר מדי ילדים הגיעו ככה למיון. אמא מנקה את אוזניו של תינוק במקלון אוזניים/ShutterStock

כבר די הרבה שנים שמזהירים הורים לא להשתמש במקלוני אוזניים כדי לנקות לתינוקות ולילדים שלהם את האוזניים, אבל נראה שלמרות כל האזהרות יש עדיין לא מעט הורים שלא מכירים או לא מתייחסים מספיק ברצינות לאזהרה הזאת. והתוצאה היא אלפי ילדים ותינוקות שמגיעים מדי שנה לחדרי המיון בבתי החולים עם פגיעות ונזקים שקשורים לשימוש במקלוני אוזניים.

מחקר חדש שהתפרסם לאחרונה בכתב העת לרפואת ילדים Journal of Pediatrics בדק ומצא שבין השנים 1990 ו-2010 טופלו בחדרי המיון ברחבי ארה"ב יותר מ-263 אלף ילדים עקב פגיעות באוזניהם שנגרמו כתוצאה משימוש במקלוני אוזניים.

עוד בנושא:
אני רק שאלה: מה הדרך הנכונה לנקות את האוזניים?
1,000 אנשים מגיעים למיון כל חודש בגלל מקלות אוזניים
למה האוזניים שלנו נסתמות בטיסות?

ניקוי אוזניים. ShutterStock
רובם המוחלט של הנפגעים הם ילדים מתחת לגיל 8. ילדה מנקה לעצמה את האוזן עם מקלון/ShutterStock

המחקר לקח בחשבון כל פגיעה שהתרחשה בקטין שגילו פחות מ-18 שנים, אך רובם המוחלט של המקרים - 67 אחוזים - היו בקרב ילדים מתחת לגיל 8 והפגיעות החמורות ביותר היו בקרב ילדים בני 3 ומטה. חשוב לציין שהאבחנה הרפואית הנפוצה יותר בכל המקרים שנכללו במחקר היתה "נוכחות של גוף זר וניקוב של הקרום הטימפני", ובתרגום לעברית פשוטה זה אומר שחלק ממקלון האוזניים משתחרר (בד"כ הצמר גפן שבקצהו) ונתקע בתעלת האוזן וגורם לנזק או לקרע בעור התוף.

במחקר צויין, שפציעה כזאת, אם לא מטופלת במהירות, עלולה לגרום לילד (או למבוגר, זה מסוכן גם כשאתם עושים את זה לעצמכם) לאובדן שמיעה, סחרחורת, דימום וכאבים.

עוד באותו נושא

עשה ואל תעשה: הנחיות חדשות לניקוי אוזניים

לכתבה המלאה
ניקוי אוזניים. ShutterStock
השעווה תמצא את דרכה החוצה גם ללא ההתערבות שלכם. מקלוני אוזניים/ShutterStock

מדובר בפציעה מאוד לא נעימה שלחלוטין ניתן להמנע ממנה וכדאי להיות מודעים לסיכונים הללו גם אם אתם לא נוהגים להשתמש במקלוני אוזניים כדי לנקות את אוזני הילדים שלכם, משום שרובן של הפציעות התרחשו בשימוש עצמי - כך שחשוב גם לוודא שאם יש לכם מקלוני אוזניים בבית, הם מאוחסנים מחוץ להישג ידם של ילדים.

הימצאותה של שעוות אוזניים באוזניים היא טבעית לחלוטין והאוזניים הן בין איברי הגוף המנקים את עצמם ללא התערבות חיצונית, כך שהשעווה המצטברת שם תמצא את דרכה החוצה באופן עצמאי בסופו של דבר. אם אתם מבחינים בכמות חריגה של שעווה באוזני הילד, גשו לבדיקת רופא ובכל מקרה אל תנסו להוציא או לנקות אותה לבד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully