וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

8 מאכלים שמורידים את לחץ הדם באופן טבעי

אולי אתם כבר יודעים שהפחתת מלח ואלכוהול תורמים להורדת לחץ הדם, אבל יש מאכלים שדווקא רצוי לאכול יותר על מנת ולטפל במחלה שפוגעת בלמעלה ממיליארד אנשים ברחבי העולם

כל מה שאתם צריכים לדעת על סיבים תזונתיים/מערכת וואלה!

בוידיאו: כל מה שאתם צריכים לדעת על סיבים תזונתיים

לחץ דם. ShutterStock
מצב רפואי שתוקף למעלה ממיליארד אנשים. מדידת לחץ דם/ShutterStock

הוא אומנם לא נשמע מפחיד כמו התקף לב או שבץ מוחי, אבל לחץ דם גבוה, או "הרוצח השקט" כפי שהוא מכונה בעולם הרפואה, הוא אחד מגורמי המוות המשמעותיים ביותר בעולם. על פי ארגון הבריאות העולמי מעל מיליארד בני אדם לוקים בלחץ דם גבוה והוא אחראי ל-7.5 מיליון מקרי מוות מדי שנה ונחשב לגורם הנפוץ למחלות קרדיווסקולריות (של כלי הדם והלב), העשויות להוביל בתורן לשבץ והתקפי לב. הטיפול היחיד עבור רבים מהלוקים בלחץ דם גבוה הוא תרופתי, אך טיפול שכזה עלול למרבה הצער להוביל לתופעות לוואי אפשריות.

עוד בנושא:
אחת ולתמיד: האם שום באמת מגן מפני הצטננות?
בדרך הטבע: 7 דרכים פשוטות להורדת לחץ הדם
למה כל כך הרבה אנשים סובלים מלחץ דם גבוה?

מחקרי עבר הוכיחו כי הפחתת כמויות המלח והאלכוהול, כמו גם אכילת פירות וירקות יעילה להורדת לחץ הדם. הנה עוד כמה מאכלים שיכולים לעשות את העבודה באופן טבעי:

בננות
בננות ידועות כפרי עשיר במינרל אשלגן, כאשר בננה אחת מכילה 420 מ"ג אשלגן שהם כעשירית מהכמות היומית המומלצת. בנוסף, בננות עשירות בסיבים וממתיקות באופן טבעי מיני מאכלים. מחקרים גילו קשר ישיר בין צריכת אשלגן גבוהה לירידה בלחץ הדם.

עוד באותו נושא

מחקר חדש מציע: במקום תרופות – ירקות

לכתבה המלאה
יוגורט עם פירות יער. ShutterStock
סידן תורם לאיזון לחץ הדם. יוגורט/ShutterStock

יוגורט דל שומן
יוגורט הוא מקור מעולה לסידן שנחשב לאחד מהרכיבים שתורמים להורדת לחץ הדם, בהתאמה מחקרים אף מצאו כי קיים קשר ישיר בין מחסור בסידן ליתר לחץ דם. הצריכה היומית המומלצת היא כ-1,500 מ"ג סידן, כאשר בגביע יוגורט יש 300 מ"ג סידן.

פירות יער
פירות יער, במיוחד אוכמניות, נחשבים לעמוסים בנוגדי חימצון ובחנקן חמצני, המסייעים להגדיל את זרימת הדם, ובכך למעשה מורידים את לחץ הדם. מחקר שנערך במרץ 2015 על ידי האקדמיה לתזונה ודיאטה מצא כי אפילו 30 גרם של אוכמניות ביום יכולים לעזור להפחית באופן משמעותי את לחץ הדם.

שיבולת שועל
שיבולת שועל עשירה בחלבון, ובמינרלים כגון סידן, אבץ, אשלגן, מגנזיום, ברזל, ובוויטמינים כמו חומצה פולית וויטמיני B. דגנים מלאים עשירים בסיבים, במיוחד שיבולת שועל, נקשרו להורדת הסיכון למחלות לב וכלי דם ומחקרים אף הראו כי שלוש מנות של דגנים מלאים ביום יכולות להפחית את הסיכון למחלות לב ב-15 אחוזים.

שום ירוק, פארמה קולטורה. דרור עינב
תרופה טבעית. שום/דרור עינב

שום
על פי המכון הלאומי לבריאות במרילנד שבארה"ב, אליצין - החומר הפעיל שמצוי בשום וזה שאחראי על ריחו הוא הסיבה לך ששום עשוי להועיל בהפחתת לחץ דם. מחקרים מצאו כי השום עשוי להיות יעיל בהאטת ההתפתחות של טרשת עורקים וגם להפחית במידה מעטה את לחץ הדם.

זרעי דלעת
בזרעי הדלעת תמצאו כמות נאה של מגנזיום, אבץ, נוגדי חמצון, וחומצות שומן מסוג אומגה 3 ו-6, שמועילים לבריאות הלב והכבד. חשוב לשים לב שלרוב אנחנו אוכלים את זרעי הדלעת מומלחים, לכן מומלץ לשים לב לכך שאתם קונים את הגרסה הטבעית יותר או אפילו לצרוך אותם כשמן זרעי דלעת.

ברוקולי
ירקות ממשפחת המצליבים, כמו כרובית או ברוקולי, מכילים כמות נאה של כל ארבעת "תרכובות הקסם" המסייעות להורדת לחץ הדם: סידן, אשלגן, מגנזיום וויטמין C. מחקרים הראו כי תזונה עשירה בירקות מוצלבים הובילה לרמות נמוכות יותר של מחלות לב ואף לאריכות ימים.

סלמון
דגים שומניים כמו סלמון ומקרל מכילים כמויות גבוהות של חומצות שומן אומגה 3, שמפחיתות דלקת ויכולות לסייע בהורדת לחץ הדם בשילוב תזונה מאוזנת. דגים הם גם מקור נהדר של ויטמין D, שמסייע לגוף בספיגת סידן, מגן מפני דיכאון, ומווסת את לחץ הדם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully