וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צו השעה: 5 מאכלים שכדאי לאכול בחורף

מנוזלים, עייפים וחלשים? כדאי שתמלאו את המטבח במזונות ומשקאות שיחזקו אתכם כשהמעלות צונחות. אין צורך לסחוט בלי סוף תפוזים, כי המזונות הטובים באמת מסתתרים ממש מתחת לאפכם

ברוקולי עם שקדים בוויניגרט תפוזים, המטבח של רמה. דרור עינב
אתם ממש לא חייבים לשתות כל הזמן מיץ תפוזים כדי להשיג ויטמין C. סלט ברוקולי ושקדים/דרור עינב

ימים קרים יותר מחייבים היערכות מיוחדת. החורף לפעמים גורם לחוסרים שיקשו עליכם לתפקד ולהימנע משפעת וצינון. למרבה המזל, מזונות שזמינים יותר בחודשי החורף ומשקאות שנוהגים לשתות בימים קרים עשויים לסייע לכם להימנע ממחלות אלה ולחזק את הגוף כשמרגישים עייפים וחלשים יותר.

כדי שתוכלו למלא את המקרר והמזווה במספר מזונות ומשקאות בריאים ומחזקים שווה לעבור על הרשימה הבאה. חלק גדול מהם נמצאים דרך קבע במטבח שלכם ויכולים מאוד להועיל לכם.

עוד בנושא:
קודם כל פטריות: 5 סיבות בריאות לאכול פטריות
זה הוכח מדעית: הדרכים הכי יעילות לחמם את הגוף בחורף
6 סימנים לכך שאתם הולכים להיות חולים ממש בקרוב

רול של ספייסי טונה

סושי. יעל לאור, מערכת וואלה!
כשכבר אין כוח לגמוע עוד קערת מרק, אפשר להציץ בתפריט הסושי. סושי סלמון וטונה/מערכת וואלה!, יעל לאור

הוא אולי לא הבחירה הראשונה לארוחת ערב כשהגשם מתדפק על החלון, אבל אם אתם מחפשים אופציה בריאה יותר לנשנוש שיתאים לחורף, כדאי שתציצו בתפריט הסושי בביקור הבא במסעדה. רול טונה או סלמון יסייע לכם לקבל מנה נאה של ויטמין D, שחסר לרובנו מאוד כשימים שטופי שמש אינם שכיחים כל כך.

ויטמין D הכרחי לבריאות העצם, תורם לחיזוק המערכת החיסונית, מסייע לספיגת סידן וזרחן, חיוני לתפקוד מערכות הדם והלב ואפילו משפיע על מצב הרוח שלכם. הכמות היומית המומלצת נעה בין 400 יחידות בינלאומיות (IU) ל-800 יחידות, בהתאם לגיל. כדי למנוע מחסור חמור בו ניתן ורצוי לשלב אותו בשגרה היומית על ידי אכילת מזונות מהחי והצומח שמכילים רמות גבוהות שלו כמו טופו, פטריות ודגים.

בחירה במנת סושי שמכילה דג שומני בכמות של 75 גרם מכילה בין 106 ל-636 יחידות בינלאומיות של ויטמין D, תלוי אם תבחרו בדג משומר, מבושל או נא. בנוסף, תרוויחו גם כמויות נאות של חומצות שומן מסוג אומגה 3 שיעזרו להוריד את רמות הטריגליצרידים בדם.

עוד באותו נושא

האם זה המשקה שיעזור לכם לנצח את השפעת?

לכתבה המלאה

פטריות

סוגים שונים של פטריות מונחים על מגבת מטבח. ShutterStock
מפחיתות דלקתיות ועשירות במינרלים וויטמינים. פטריות/ShutterStock

במחיר קלורי נמוך למדי, פטריות הן תוספת נהדרת לכל דיאטת חורף. יש בהן תכונות אנטי בקטריאליות שיפחיתו את הזיהומים בגופכם, הן מכילות מינרלים חשובים נוספים כמו סלניום, ברזל, אשלגן, נחושת, זרחן וויטמינים מקבוצת B. הן גם המקור הצמחי היחיד לוויטמין D, כך שהן מומלצות מאוד למי שדוגלים באורח חיים טבעוני.

דלעת

אחת ממשפחות הירקות שכדאי מאוד לאכול בחורף היא משפחת הדלועים. דלורית, דלעת ודלעת ערמונים יכולות להשתלב היטב במרקים, תבשילים, קדירות ואפילו בקינוחים שיעניקו לכם תכולת סיבים גבוהה במיוחד שתשביע אתכם, בתוספת ויטמין A, חומצה פולית, בטא קרוטן ואשלגן.

מגוון ירקות דלועים. ShutterStock
לא לשכוח לנצל גם את היתרונות שיש בקליפה. דלועים/ShutterStock

הדלועים עשירים בנוגדי חמצון שתורמים למניעת וסרטן, מחזקים את מערכת החיסון ומקלים על תופעות דלקתיות כגון דלקות פרקים, אסתמה וליחה. בנוסף, העובדה שהם קלים לעיכול ובעלי ערך קלורי נמוך, הופכים אותם לטובים ויעילים לשריפת הקילוגרמים העודפים שאולי נעלה בחורף. חשוב לדעת שמרבית החומרים הבריאים נמצאים ליד הקליפה לכן מומלץ לאכול גם אותה.

תה ירוק

במקום לשתות שוקו חם מלא בסוכר, למה שלא תבחרו בתה ירוק שיכול לעזור לכם לנצח את השפעת? לא רק שהוא מכיל ויטמינים ומינרלים, הוא גם עשוי לספק לכם יתרונות בריאותיים נוספים בעיקר בזכות שני חומרים פעילים: EGCG ו-EGC. שני מרכיבים אלו מסייעים לגוף לא רק להתמודד טוב יותר עם מחלות וזיהומים, אלא גם למנוע אותם.

תה ירוק. ShutterStock
עשוי לקצר את ימי המחלה. תה ירוק/ShutterStock

בנוסף, יש בתה ירוק גם סוג מסוים של נוגדי חמצון המכונים, קטצ'ינים, שיכולים לסייע במניעת מחלות ואפילו להפחית את מספר ימי המחלה אם כבר נדבקתם בצינון. חשוב לציין שהתה הירוק מכיל כמות מזערית של קפאין והוא מתאים לכל שכבות האוכלוסייה. מחקרים ממליצים לשתות תה ירוק כשלוש פעמים ביום לקבלת האפקט הבריאותי המלא.

כרוב ניצנים וברוקולי

רבים סבורים שוויטמין C זמין רק בפירות הדר, אבל למעשה ניתן ליהנות ממנו גם באמצעות צריכת ירקות שמצויים בשיאם בחורף כמו כרוב ניצנים, כרובית וברוקולי. הם עשירים גם בסיבים, חומצה פולית ומהווים מקור מצוין של ויטמינים K, A, ו- C. חשוב להדגיש שוויטמין C לא מונע תחלואה בשפעת או בצינון אבל הוא יסייע לכם לחזק את המערכת החיסונית שלכם ולקצר את משך ימי המחלה ולהקל על תסמיניה המעיקים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully